Társoldalunk:
Hírlevél

Nevetségesnek tartja a Forma-1 szabályrendszerét a McLaren tehetsége

2022.10.21. 23:08

Colton Herta sikertelen próbálkozását követően riválisa, Pato O'Ward „viccnek" minősítette, ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szuperlicenc-pontok tekintetében az IndyCart kezeli.

A népszerű amerikai sorozat alulértékelése már korábban is felháborodást okozott, ám az elmúlt hónapokban ismét reflektorfénybe került, miután Hertának nem adta meg az FIA az F1-es jogosítványt, amiért nem rendelkezett a szükséges szuperlicenc-pontokkal. Az amerikai pilóta az AlphaTauri kiszemeltje volt, ám a 2018 óta az IndyCarban versenyző Herta az elmúlt szezonokban a jó eredményei ellenére nem tudott összegyűjteni elegendő pontot. Ugyanis mivel az IndyCar nem FIA-sorozat, sokkal kisebb súlyt kap a pontrendszerben, az FIA pedig nem kivételezett Hertával sem. Herta sorozatbeli riválisa, Pato O'Ward is megtapasztalt már hasonlót, miután a 2018-as Indy Lights-sorozat megnyerése után alig kapott pontokat, és ennek is köszönhetően a Red Bull juniorcsapatától is távoznia kellett. A McLaren pilótája a szabályrendszer változását sürgeti.

O'Ward tavaly Abu-Dzabiban tesztelhette a McLarent, idén pedig szabadedzésen is elindulhat a szezonzáró helyszínénForrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Azt hiszem, vicc, hogy az IndyCar nem ér több pontot, mert vitathatatlanul ez a legnehezebben megszerezhető bajnoki cím a világon a versenyképessége miatt nyilatkozta a 23 éves mexikói, aki az Abu-Dzabi Nagydíj első szabadedzésén F1-es autóba ülhet. – Azt hiszem, a pilóták és a főnökök többsége is egyetért velem. Mindenkit megdöbbentett, hogy az IndyCarban elért eredményekért nem kapunk több pontot."

A kritikájának jogosságát jelzi, hogy amennyiben O'Ward a Forma-2-ben vezetett volna az elmúlt három szezonban, és ugyanazokon a pozíciókon végzett volna, mint az IndyCarban, 108 pontot gyűjtött volna a jelenlegi 34-hez képest. O'Ward reményét fejezte ki, hogy a szabályok megváltoznak, ugyanakkor elismerte, hogy pilótaként minden esetben a lehető legjobban kell hajtania, hogy készen álljon, amikor adódik egy lehetőség.

"Jelenleg nem tehetünk ezen szabályok ellen semmit. Nem lehet kifogásként használni a szuperlicenc hiányára, de sajnos nagyon nehéz megszereznünk. Olyan pozíciókkal sem lehet megszerezni, amelyekkel pedig megérdemelnénk – mondta O'Ward. – Nem tudom, mi áll az FIA döntésének hátterében, de határozottan úgy gondolom, hogy [az IndyCar] rendkívül alulértékelt. Remélhetőleg javítanak ezen, de nem vagyok benne biztos, hogy így lesz." 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK