Nevetségesnek tartja a Forma-1 szabályrendszerét a McLaren tehetsége

Forma-1, Patricio O’Ward, McLaren, abu-dzabi tesztek 2021, első nap
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 14: Pato O'Ward, McLaren MCL35M during the Abu Dhabi November testing at Yas Marina Circuit on Tuesday December 14, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Colton Herta sikertelen próbálkozását követően riválisa, Pato O'Ward „viccnek" minősítette, ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szuperlicenc-pontok tekintetében az IndyCart kezeli.

A népszerű amerikai sorozat alulértékelése már korábban is felháborodást okozott, ám az elmúlt hónapokban ismét reflektorfénybe került, miután Hertának nem adta meg az FIA az F1-es jogosítványt, amiért nem rendelkezett a szükséges szuperlicenc-pontokkal. Az amerikai pilóta az AlphaTauri kiszemeltje volt, ám a 2018 óta az IndyCarban versenyző Herta az elmúlt szezonokban a jó eredményei ellenére nem tudott összegyűjteni elegendő pontot. Ugyanis

mivel az IndyCar nem FIA-sorozat, sokkal kisebb súlyt kap a pontrendszerben, az FIA pedig nem kivételezett Hertával sem.

Herta sorozatbeli riválisa, Pato O'Ward is megtapasztalt már hasonlót, miután a 2018-as Indy Lights-sorozat megnyerése után alig kapott pontokat, és ennek is köszönhetően a Red Bull juniorcsapatától is távoznia kellett. A McLaren pilótája a szabályrendszer változását sürgeti.

O'Ward tavaly Abu-Dzabiban tesztelhette a McLarent, idén pedig szabadedzésen is elindulhat a szezonzáró helyszínén Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

nyilatkozta a 23 éves mexikói, aki az Abu-Dzabi Nagydíj első szabadedzésén F1-es autóba ülhet. – Azt hiszem, a pilóták és a főnökök többsége is egyetért velem. Mindenkit megdöbbentett, hogy az IndyCarban elért eredményekért nem kapunk több pontot."

A kritikájának jogosságát jelzi, hogy

amennyiben O'Ward a Forma-2-ben vezetett volna az elmúlt három szezonban, és ugyanazokon a pozíciókon végzett volna, mint az IndyCarban, 108 pontot gyűjtött volna a jelenlegi 34-hez képest.

O'Ward reményét fejezte ki, hogy a szabályok megváltoznak, ugyanakkor elismerte, hogy pilótaként minden esetben a lehető legjobban kell hajtania, hogy készen álljon, amikor adódik egy lehetőség.

"Jelenleg nem tehetünk ezen szabályok ellen semmit. Nem lehet kifogásként használni a szuperlicenc hiányára, de sajnos nagyon nehéz megszereznünk.

– mondta O'Ward. – Nem tudom, mi áll az FIA döntésének hátterében, de határozottan úgy gondolom, hogy [az IndyCar] rendkívül alulértékelt. Remélhetőleg javítanak ezen, de nem vagyok benne biztos, hogy így lesz."