Vágólapra másolva!
A szakadó esőben kezdődő Japán Nagydíj első körében Carlos Sainz a negyedik helyről veszítette el az uralmát a Ferrarija felett, ami a kiesése után egy rendkívül veszélyes jelenetet is eredményezett. A spanyol pilóta elmagyarázta, mi okozta a balesetét, és arról is elmondta a véleményét, hogy ő mit tett volna ilyen időjárási körülmények között.

A harmadik helyről rajtoló Sainz mellett a rajtnál elment Sergio Pérez, és végül ez is közrejátszott abban, hogy a spanyolnak már a legelején véget ért a szuzukai verseny. Sainz elárulta, csak remélni tudta, hogy szerencséje lesz, és a pályára félig visszapattanó autóját sikeresen elkerülik a többiek a szörnyű látási viszonyok között.

„Próbáltam kibújni a Pérez által felvert vízpermetből, de ráhajtottam egy nagy tócsára, felúszott az autó a vízen és semmit sem tudtam tenni, hogy megfogjam az autót – magyarázta a balesete előzményeit Sainz. –

Veszélyes helyen, a pálya közepén álltam meg, és tudtam, hogy a többi pilóta nem fog látni engem. Szerencsére nem történt rosszabb."

A spanyol pilóta úgy gondolja, némileg segített volna a balesete elkerülésében, ha nem az átmeneti esőgumikon rajtol, ahogy gyakorlatilag a teljes mezőny. Sainz is úgy véli, hogy az autója mentésére beküldött traktor túlságosan hamar hajtott a pályára, ami ilyen körülmények között óriási balesetveszéllyel járt.

Sainz számára alig fél körig tartott a 2022-es Japán Nagydíj Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

„Talán a legjobb az lett volna, ha extrém esőgumikon indulunk.

– vélekedett Sainz. – Márpedig hogy lehet vezetni Forma-1-es autót 300 km/h-val látás nélkül? Még a biztonsági autó mögött is 150-nel haladunk, de még mindig nem látunk semmit, pedig akkor is benne van bármelyik versenyzőben egy buta kis hiba lehetősége. Egy kicsit lecsúszik az ideális ívről vagy nem látja meg a traktort, és máris kész a baj. Miért kellett mindezt kockáztatni?"– zárta gondolatait a Ferrari pilótája, utalva arra a pillanatra, amikor Pierre Gasly elhaladt a pálya szélén lévő munkagép mellett.