A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfőn közzétette a 2021-es költségekkel kapcsolatos vizsgálatának eredményeit, amelyből kiderül, hogy az Aston Martin és a Red Bull is túllépte a keretet.
A 145 millió dolláros költési korláttal mind a tíz csapat benyújtotta elszámolását az FIA-nak, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy megfelelnek az új szabályozásnak.Az Aston Martin azonban eljárásbeli szabálysértést követett el, míg a Red Bull emellett egy túlköltekezési szabályt is megszegett. A felülvizsgálat befejezésekor közzétett nyilatkozatában az FIA nem utal arra, hogy a Red Bull pontosan mennyivel költött többet a kelleténél a 2021-es szezonban, csak azt tudni, hogy a túllépés a 145 millió dolláros limit 5 százalékán belül van.

A megfelelőségi tanúsítványt hét csapat – a Mercedes, a Ferrari, az Alpine, a McLaren, az AlphaTauri, a Haas és az Alfa Romeo – kapta meg, a Williams ugyanis idén követett el egy eljárásbeli szabálysértést – egy nappal elmulasztották a papírmunka benyújtásának dátumát –, amiért a csapatot pénzbírsággal sújtották.
A közleményben az FIA megköszönte a csapatoknak „teljes támogatásukat a pénzügyi helyzetük felméréséhez szükséges információk rendelkezésre bocsátásában a Pénzügyi Szabályzat első évében", és hogy „minden csapat a jóhiszeműség szellemében cselekedett".
A Red Bull számára a túlköltekezés miatt kiszabható büntetés akár utólagos pontlevonás vagy a 2021-es bajnokságból való végső kizárás is lehet, bár ezek elég valószínűtlenek. Valószínűbb a bírság, a fejlesztési idő csökkentése vagy a következő időszakra vonatkozó költségplafon csökkentése. Az Aston Martinra is büntetés vár, ám mindkét istállóra vonatkozó szankciót csak a „megfelelő lépések" meghatározása után fogják nyilvánosságra hozni.
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 10, 2022
A Red Bull nem sokkal a közlemény megjelenése után így reagált a Twitter-oldalán:
„Meglepetten és csalódottan vettük tudomásul az FIA megállapításait, amelyek a »pénzügyi szabályok kisebb túlköltekezésére« vonatkoznak. A 2021-es beadványunk a költségplafon alatt volt, ezért alaposan át kell tekintenünk az FIA megállapításait, mivel továbbra is meggyőződésünk, hogy a vonatkozó költségek a 2021-es költségkorlát alatt vannak. Mások sejtései és álláspontja ellenére természetesen van egy folyamat az FIA-val kötött szabályzat értelmében, amelyet tisztelettel követünk, miközben mérlegelünk minden rendelkezésünkre álló lehetőséget."