Társoldalunk:
Hírlevél

A csapatfőnökök a pontrendszer felülvizsgálását követelik

2022.10.11. 07:26

A Japán Nagydíj után óriási zűrzavar alakult ki azzal kapcsolatban, hogy Max Verstappen valóban világbajnok lett-e. A csapatok abban a hitben voltak, hogy a lerövidített versenytáv miatt kevesebb pontot kapnak. Ez azonban téves elméletnek bizonyult.

Az erre vonatkozó szabályt tavaly megváltoztatták, miután a 2021-es Belga Nagydíj bohózattal végződött, amikor a Safety Car alatt csak két kört teljesítettek, és teljes pontszámot osztottak ki.
Mivel Charles Leclerc késői büntetése miatt Sergio Perez mögött a harmadik helyre esett vissza, úgy tűnt, hogy Verstappen egy ponttal lemarad a bajnokság megnyeréséről a csökkentett pontokkal.A szabálymódosítás szövege azonban csak azt mondja ki, hogy ha egy futamot "nem lehet folytatni", akkor a pontokat a megtett távolság alapján osztják ki.Mivel a Japán GP-t megszakították, majd újraindították, így a háromórás időlimitet lefutották, ez pedig elegendőnek minősült a teljes pontszámok kiosztásához. Bár a szabályokat helyesen alkalmazták, a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint a kiskaput nem a csapatoknak szánták, amikor a Belga Nagydíj után változtattak rajta:
Végső soron nem ez volt az, amit mindannyian elképzeltünk. Az FIA és a csapatok részéről sem ez volt a szándék - mondta Seidl.
De végül úgy tűnik, hogy mindannyian elnéztük ezt a kiskaput, ezért mindannyian felelősek vagyunk. Ez azt jelenti, hogy legközelebb mindannyiunknak meg kell próbálnunk jobb munkát végezni, amikor ilyen jellegű döntéseket hozunk.

Andreas Seidl szerint maguknak köszönhetik, hogy félreértelmezhető szabályt alkottak, amit a történtek után korrigálni kellForrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

Binotto: A Ferrari "elfogadja az FIA értelmezését", de felül kell vizsgálni a dolgot
A jelenlegi szabályok szerint egy versenyt elméletileg meg lehetne állítani és újra lehetne indítani, majd három kört futni, és teljes pontszámot kaphatnának, mert kihasználták a rendelkezésre álló időhatárt.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto osztja Seidl álláspontját, miszerint a csapatoknak meg kellene vizsgálniuk a szabályzat szándékát, annak ellenére, hogy elismeri: Az FIA a helyes eljárást alkalmazta Suzukában.

A médiának így nyilatkozott: Ellenőriznem kell a két pilótánkkal, hogy számukra mi volt az egyértelmű felfogása ennek a szabálynak, és mi volt a következtetésük a futam után. Ez most egy olyan részlet, amit úgy tudom, hogy tisztázni kell a jövőre nézve; Mi a valódi szándék? Mit kellene tennünk? Elég világosan értelmezhetőek a leírtak? De nem aggódom túlságosan, és nem is vagyok csalódott miatta. Elfogadom azt, ahogy az FIA értelmezte a szöveget, de vizsgáljuk felül és vitassuk meg közösen.

Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK