Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíj után óriási zűrzavar alakult ki azzal kapcsolatban, hogy Max Verstappen valóban világbajnok lett-e. A csapatok abban a hitben voltak, hogy a lerövidített versenytáv miatt kevesebb pontot kapnak. Ez azonban téves elméletnek bizonyult.

Az erre vonatkozó szabályt tavaly megváltoztatták, miután a 2021-es Belga Nagydíj bohózattal végződött, amikor a Safety Car alatt csak két kört teljesítettek, és teljes pontszámot osztottak ki.
Mivel Charles Leclerc késői büntetése miatt Sergio Perez mögött a harmadik helyre esett vissza,

úgy tűnt, hogy Verstappen egy ponttal lemarad a bajnokság megnyeréséről a csökkentett pontokkal.

A szabálymódosítás szövege azonban csak azt mondja ki, hogy ha egy futamot "nem lehet folytatni", akkor a pontokat a megtett távolság alapján osztják ki.

Mivel a Japán GP-t megszakították, majd újraindították, így a háromórás időlimitet lefutották, ez pedig elegendőnek minősült a teljes pontszámok kiosztásához. Bár a szabályokat helyesen alkalmazták, a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint a kiskaput nem a csapatoknak szánták, amikor a Belga Nagydíj után változtattak rajta:

- mondta Seidl.

Andreas Seidl szerint maguknak köszönhetik, hogy félreértelmezhető szabályt alkottak, amit a történtek után korrigálni kell Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

Binotto: A Ferrari "elfogadja az FIA értelmezését", de felül kell vizsgálni a dolgot
A jelenlegi szabályok szerint egy versenyt elméletileg meg lehetne állítani és újra lehetne indítani, majd három kört futni, és teljes pontszámot kaphatnának, mert kihasználták a rendelkezésre álló időhatárt.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto osztja Seidl álláspontját, miszerint a csapatoknak meg kellene vizsgálniuk a szabályzat szándékát, annak ellenére, hogy elismeri: Az FIA a helyes eljárást alkalmazta Suzukában.

A médiának így nyilatkozott:

Forrás