Társoldalunk:
Hírlevél

Meg is halhattam volna

2022.10.09. 14:38

A Japán Nagydíj elején Carlos Sainz balesete után a munkagép a pályára hajtott még a verseny megszakítása előtt, ez pedig hatalmas balesetveszélyt jelentett néhány pilóta számára. Nyolc éve éppen Szuzukában hasonló körülmények között szenvedett halálos balesetet Jules Bianchi, így érthető módon több versenyző is fel volt háborodva a szervezők döntése miatt.

Pierre Gasly volt a legközelebb a munkagéphez, és a felzárkózása miatt a többiekhez képest nagyobb tempóval is ment a francia pilóta, így ő volt az, aki a legjobban kifakadt a honfitársa 2014-es balesetéhez hasonlító incidens után. Ironikus módon Gasly utólag egy bokszutcán áthajtásos büntetést is kapott, amiért túl gyorsan (251 km/h-t elérve) száguldott a piros zászlós fázis idején, ez később automatikusan 20 másodperces időbüntetéssé változott. Pedig a sportfelügyelők enyhítő körülményként figyelembe vették az őt ért sokkot és azt, hogy ilyen körülmények között nincs konkrétan meghatározva, mennyire lassan kell vezetni, ennek dacára büntetőpontokat is írtak a jogosítványába.

„Nyilvánvalóan megijedtem. Ha én is úgy elveszítem az irányítást, ahogy Carlos tette, mindegy hogy 200 vagy 100 km/h-val megyek. Meg is hallhattam volna, úgyhogy ma este felhívom a családomat és a szeretteimet" – mondta Gasly a futam után a Sky Sports-nak.

Carlos Sainz ugyan már természetesen nem ült az autójában annak mentésekor, utólag ő is értetlenül nézte vissza az esetet.
„Nem láttunk semmit. Még amikor úgy van egy daru a pályán, hogy a biztonsági autó mögött 150-nel megyünk, akkor is benne van bármelyik versenyzőben egy buta kis hiba lehetősége. Egy kicsit lecsúszik az ideális ívről vagy nem látja meg a traktort, és máris kész a baj. Miért kellett mindezt kockáztatni?" – nyilatkozta a Ferrari spanyolja.

Charles Leclerc is egyetértett csapattársával abban, hogy a rossz látási viszonyok miatt hiba volt idejekorán a pályára küldeni a munkagépet.
Nem szabad látnunk az ilyen típusú dolgokat. Mindannyian tudjuk, mi történt 2014-ben és tanulnunk kéne belőle. Ha az első helyen haladsz, akkor teljesen rendben van, de hátul nem lehet látni semmit."

Lando Norris még a piros zászlós fázis alatt írt a Twitter-oldalára felháborodást kifejező bejegyzést.
„Mi a f...? Ez hogy történhetett?! Ilyen helyzetben veszítettünk el egy életet néhány éve. Az életünket kockáztatjuk, pláne ilyen körülmények között. Versenyezni akarunk, de ez... Elfogadhatatlan" – írta a brit pilóta.

Sergio Pérez riválisával egyetértve szintén felháborodva nyilatkozott.

Ez az elmúlt éveket is figyelembe véve a sportág mélypontja.Ami ma történt, annyira feldühít. Remélem, hogy soha többé nem látjuk ezt a helyzetet, mert ez az összes pilótát veszélybe sodorja, ami Jules barátunkkal is megtörtént. Nem érdekel az oka, ennek soha többé nem szabad megtörténnie egyetlen versenysorozatban sem."

Daniel Ricciardót is váratlanul érte az előzetes figyelmeztetés nélkül a szeme elé került traktor, az ausztrál pilóta mégis higgadtan értékelte a szituációt. Nem volt ilyen nyugodt a körülményeket jobban kifejtő Sebastian Vettel, aki szerint csak a szerencsén múlt a tragédia elkerülése.

„Csak az számít, hogy Carlos jól van. Volt egy nagyon furcsa szituáció, de szerencsére nem történt semmi és megúsztuk. Szinte semmit nem lehetett látni a vízfüggöny miatt az autóban, ezért szerencsénk van, hogy nem történt semmi, de ennek nem szabadott volna megtörténnie. Sok dolog vezetett ehhez a helyzethez: először az egész rajtrács rossz abroncson indul el, amiért mindannyian hibásak vagyunk, de persze nem lehet hibáztathatni, mert mindenkin nyomás volt – mondta a négyszeres világbajnok. – Az intermediate abroncsunk sokkal gyorsabb, mint az extrém esős abroncs, az extrém pedig noha megfelelt a körülményeknek, de olyan lassú, hogy arra kényszerített mindenkit, hogy a következő abroncsra váltson. Ezen javítani kell és megoldani a problémát."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK