Társoldalunk:
Hírlevél

Egy Alpine is megverte Hamiltont, aki feladta a győzelmi reményeit

2022.10.08. 11:32

Ahogy arra számítani lehetett, az esős második szabadedzést kettős győzelemmel megnyerő Mercedes teljesítménye száraz körülmények között visszább esett, azonban az időmérőn a két élcsapaton kívül az Alpine-nal szembeni harcot is elveszítették az Ezüstnyilak. 

A hatodik helyen záró Lewis Hamilton lemaradása a pole-ból induló Max Verstappennel szemben 957 ezred lett, de a negyedik Sergio Péreztől is több mint fél másodpercet kapott. A remeklő Alpine pilótái közül végül csak Fernando Alonsót tudta megelőzni a brit, amit elmondása szerint elsősorban az egyenesekben megszerzett tempóhátránynak köszönhet.

„Nem kevés sebességet és ezáltal 5-6 tizedet veszítettünk az egyenesekben, noha az autó a kör többi részén nagyon jól érzi teljesít. A körök összességében jók voltak, általában nem volt gond – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – Azt várjuk [a versenytől], hogy előnyös lesz számunkra a nagyobb szárny, de ez attól is függ, milyenek a körülmények. Tegnap nem néztünk ki rosszul a vizes körülmények között, és ha lesz eső, elméletileg közelebb lehetünk, mint ma, és a mostaninál jobb eredményt érhetünk el. A győzelem azonban álom marad, hiszen a többiek kilenc tizeddel vannak előrébb, és kilenctizedes hátrányból nem lehet futamgyőzelmet elérni."

Russell a nyolcadik helyről indulhat a Japán NagydíjonForrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Az Alonsóval szemben 67 ezreddel alulmaradt George Russell szintén úgy érezte, hogy összességében nem panaszkodhat az autóra, szerinte ráadásul az időhátrány nem is mutatja valósan, mekkora a lemaradásuk a Red Bull-lal és a Ferrrarival szemben.
„Őszintén szólva jól éreztem magam az autóban. Nem volt tökéletes, de nem voltunk olyan messze, mint ami a köridőből kiderül. Rengeteg időt veszítünk az egyenesekben a riválisainkhoz képest – mondta Russell. – Ez az egész szezonban így volt, de azt hiszem, ez az első olyan pálya, amelyen hosszú egyenes is van és nagy leszorítóerő is szüksége hozzá. Általában, ha megnézzük a hosszú egyeneseket tartalmazó pályákat, mint Spa, Monza vagy Silverstone, alacsony leszorítóerő szükséges; míg a nagy leszorítóerejű pályák, például Monaco, Budapest, Zandvoort vagy Szingapúr csupa rövid egyeneseket tartalmaznak. Ott nem igazán látni ezt a lemaradást az egyenesbeli sebességben, de itt ez a gyengeség valóban kiderült."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK