Ahogy arra számítani lehetett, az esős második szabadedzést kettős győzelemmel megnyerő Mercedes teljesítménye száraz körülmények között visszább esett, azonban az időmérőn a két élcsapaton kívül az Alpine-nal szembeni harcot is elveszítették az Ezüstnyilak.
A hatodik helyen záró Lewis Hamilton lemaradása a pole-ból induló Max Verstappennel szemben 957 ezred lett, de a negyedik Sergio Péreztől is több mint fél másodpercet kapott. A remeklő Alpine pilótái közül végül csak Fernando Alonsót tudta megelőzni a brit, amit elmondása szerint elsősorban az egyenesekben megszerzett tempóhátránynak köszönhet.
It will be row 3 for @LewisHamilton and row 4 for @GeorgeRussell63 for the #JapaneseGP
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) October 8, 2022
Not quite the one lap pace today but there is sure to be opportunity in the race tomorrow #OutRaceYourself#PETRONASMotorsportspic.twitter.com/Bho7XPGmT9
„Nem kevés sebességet és ezáltal 5-6 tizedet veszítettünk az egyenesekben, noha az autó a kör többi részén nagyon jól érzi teljesít. A körök összességében jók voltak, általában nem volt gond – nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. – Azt várjuk [a versenytől], hogy előnyös lesz számunkra a nagyobb szárny, de ez attól is függ, milyenek a körülmények. Tegnap nem néztünk ki rosszul a vizes körülmények között, és ha lesz eső, elméletileg közelebb lehetünk, mint ma, és a mostaninál jobb eredményt érhetünk el. A győzelem azonban álom marad, hiszen a többiek kilenc tizeddel vannak előrébb, és kilenctizedes hátrányból nem lehet futamgyőzelmet elérni."

Az Alonsóval szemben 67 ezreddel alulmaradt George Russell szintén úgy érezte, hogy összességében nem panaszkodhat az autóra, szerinte ráadásul az időhátrány nem is mutatja valósan, mekkora a lemaradásuk a Red Bull-lal és a Ferrrarival szemben.
„Őszintén szólva jól éreztem magam az autóban. Nem volt tökéletes, de nem voltunk olyan messze, mint ami a köridőből kiderül. Rengeteg időt veszítünk az egyenesekben a riválisainkhoz képest – mondta Russell. – Ez az egész szezonban így volt, de azt hiszem, ez az első olyan pálya, amelyen hosszú egyenes is van és nagy leszorítóerő is szüksége hozzá. Általában, ha megnézzük a hosszú egyeneseket tartalmazó pályákat, mint Spa, Monza vagy Silverstone, alacsony leszorítóerő szükséges; míg a nagy leszorítóerejű pályák, például Monaco, Budapest, Zandvoort vagy Szingapúr csupa rövid egyeneseket tartalmaznak. Ott nem igazán látni ezt a lemaradást az egyenesbeli sebességben, de itt ez a gyengeség valóban kiderült."