Vágólapra másolva!
Max Verstappen csatlakozott Christian Hornerhez abban a tekintetben, hogy az őket a költségplafon megszegésével vádló csapatok jobban tennék, ha hallgatnának. A Red Bull csapatfőnöke továbbra is magabiztosan állítja, hogy betartották a szabályt.

A Szingapúri Nagydíj hétvégéje előtt több sajtóorgánum is beszámolt arról, hogy a Red Bull és az Aston Martin tavaly megszegte az akkor debütáló költségvetési korlátra vonatkozó szabályokat. A két istálló közül több szempontból is a bikások jelentik a kényesebb témát: egyrészt a források szerint ők sokkal nagyobb mértékben lépték át a határt, mint a silverstone-iak, másrészt 2021-ben Max Verstappen révén ők nyerték meg az egyéni pontversenyt, idén pedig mindkét bajnokságot magabiztosan vezetik.

Főnöke után Verstappen is csendre intette a rivális csapatokat Forrás: Getty Images,/GETTY IMAGES/Clive Mason

Azóta természetesen minden irányból reagáltak a vádakra. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nagyon komoly szabálysértésről beszélt, míg Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója szerint pedig súlyos következményei lesznek, ha beigazolódik a gyanú. Természetesen a Red Bullt irányító Christian Horner reakciója sem maradt el: a brit szakember válaszlépésekkel fenyegetőzött, amennyiben a riválisok nem hagyják abba a szerinte alaptalan vádaskodást. Verstappen szintén úgy véli, hogy az ellenfelek jobban tennék, ha csendben maradnának.

Tudom, honnan jönnek a [spekulációk], úgyhogy számomra rendben van

nyilatkozta a címvédő, majd arra a kérdésre is válaszolt, hogy szerinte minden rendben zajlott-e náluk. – [Az alapján], amit a csapattól hallok, igen. Persze más istállók elkezdtek beszélni erről, amikor nincs információjuk, és ezt kissé butaságnak tartom. Csak fogják be a szájukat!”

Az FIA várhatóan szerdán hozza nyilvánosságra annak a vizsgálatnak az eredményét, amelyből kiderül, hogy történt-e szabályszegés valamelyik istálló részéről, és ha igen, milyen mértékű. Horner azonban továbbra is magabiztosan állítja, hogy minden szabályt betartottak.

Nem, teljesen magabiztos vagyok a beadványunkat illetően – válaszolta arra a kérdésre, hogy aggódik-e. – Ez egy folyamat volt. Márciusban benyújtottuk, és a könyvvizsgálóink teljes mértékben jóváhagyták. Úgy gondoljuk, hogy kényelmesen a határon belül vagyunk. Az FIA tehát betartja a saját eljárását.

Remélhetőleg minél hamarabb, talán ezen a héten hallani fogjuk ennek a végeredményét, nemcsak mi, hanem az összes csapat.”

A 48 éves szakember ezzel együtt hozzátette, nem tudja, hogy az FIA vizsgálata pontosan milyen eredménnyel fog zárulni. Ezt már csak azért is nehéz megjósolni, mert a sportág történetében most először zajlik ilyesmi, és előfordul, hogy egyes pontoknak többféle olvasatuk van.

Horner továbbra is fenntartja korábbi állítását Forrás: Getty Images,/Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Rose

„Ezek vadonatúj, rendkívül bonyolult előírások, amelyek eltérő szerkezetű, összetételű és persze más szabályok alapján működő vállalatokra vonatkoznak – magyarázta Horner. – Ezeket mindig különböző módon lehet értelmezni. Nagyon érdekes lesz látni tehát, hogy az első évben hogyan alkalmazzák őket. Még a beadványok benyújtása óta is történtek olyan pontosítások, amelyek a tavalyi évre vonatkoznak, vagyis ez mindig egy fejlődési folyamat lesz. Ez egy hatalmas feladat az FIA előtt, különösen, ha megnézzük a csapatok méreteit, amelyek közül sokan még nagyobb konglomerátumokhoz és szervezetekhez tartoznak.”

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elmondta, hogy összesen hat olyan tétel van, amiről másképpen vélekednek, mint az FIA, és ha ebből akár csak kettőt is elfogadnak, akkor a költségplafon alatt maradnak. Horner ennél is magabiztosabbnak tűnt, szerinte a szabályok pontosításával még inkább a határon belül vannak. Éppen ezért korábbi fenyegetését is fenntartja.

Amit mondtam, az teljesen megállja a helyét, minden lehetőségünket mérlegelni fogjuk

– szögezte le. – Teljeséggel elfogadhatatlan egy tökéletesen alaptalan állítást tenni. Milyen ismeretek alapján? Hol van az információ forrása? Ez egy bizalmas beadvány a csapat és az FIA között. Nekem fogalmam sincs, hogy a riválisaink betartják-e a szabályokat. Szóval honnan származik ez az információ? Ugyanakkor legyen vége a folyamatnak! Nem kaptunk tájékoztatást arról, hogy megszegtük volna a szabályokat. Szóval jussunk el a végére, és értsük meg, hol tartunk!”