Társoldalunk:
Hírlevél

A kockáztatás helyett a türelem hozta meg a sikert Ricciardónak

2022.10.03. 09:51

A Szingapúri Nagydíjon remekül szereplő Lando Norris korábban rendkívül nehéz hétvégére számított, de szerinte az egész csapat nagyszerűen teljesített. Az idénybeli legjobb eredményét produkáló Daniel Ricciardo nem kockáztatott, és ez hozta meg neki az áttörést.

A csapat által szerzett pontokat tekintve mindenképpen idénybeli legjobb versenyét teljesítette a McLaren a Szingapúri Nagydíjon. Miután a két pilóta a negyedik, illetve az ötödik helyen ért célba, a két Alpine pedig kiesett, visszaelőzték az enstone-i alakulatot a konstruktőri bajnokságban, jelenleg 4 egység a különbség a két istálló között. 

Norris szokásos jó teljesítménye ezúttal negyedik helyet ért - galériaForrás: AFP/Lillian Suwanrumpha

Lando Norris hozta a szokásos remek teljesítményét, ami ezúttal a negyedik pozícióra volt elég. A 22 éves versenyző már csak azért is boldog volt saját maga, illetve a csapat teljesítménye miatt, mert korántsem ilyen hétvégére számított.

Pénteken úgy tűnt, hogy az egyik legrosszabb hétvégénk jön, és a tempót tekintve még mindig messze vagyunknyilatkozta. – Úgy vélem, egyszerűen remek munkát végeztünk, mind Daniel [Ricciardo], mind én, mind a stratégiai csapat. Az Alpine azonban valószínűleg legalább fél másodperccel gyorsabb volt, legyen szó teljesen vizes vagy száraz körülményekről. Arra számítottunk, hogy ezen a hétvégén negyedikek és ötödikek lesznek. Egyikük sem végzett pontszerző helyen, és végül fordítva történt.”

Norris a hatodik pozícióból kezdte meg a versenyt, de Fernando Alonsót sikerült lerajtolnia. Lewis Hamiltont a hétszeres világbajnok hibája után előzte meg, Max Verstappent pedig tulajdonképpen ő kényszerítette rontásra, hiszen a holland versenyző az ő támadása közben fékezte el teljesen a gumijait, és csúszott ki a bukótérbe.

Azt hiszem, végig a negyedik helyen voltunk – jelentette ki, ami persze ebben a formában nem igaz, hiszen hibájáig Hamilton foglalta el ezt a pozíciót. – Lewis magától ütközött, Max pedig egyenesen elment mellettem, úgyhogy pusztán az érdemeink alapján harcoltunk ezért a pozícióért. Szórakoztató futam volt, de az egyik legnehezebb, amit a Forma-1-ben valaha is teljesítettem. Már csak azért is, mert ilyen mértékű koncentrációra volt szükség, nyilvánvaló, hogy mennyire könnyű volt hibázni.”

Norris eredményénél sokkal nagyobb meglepetés, hogy Ricciardo közvetlenül mögötte végzett, így az idény során először zárt a legjobb ötben. A McLarentől a szezon végén elköszönő pilótának jóval nagyobb szerencsére volt szüksége, de ezt valamilyen szinten kiérdemelték, hiszen másokkal ellentétben nem mentek bele vakmerő húzásokba. 

Ricciardónak bejött, hogy nem kockáztattak feleslegesenForrás: Zak Mauger

„Azt hiszem, az első körben három helyet visszahoztunk – nyilatkozta a tizenhatodik pozícióból induló versenyző a Sky Sportsnak. –Amikor a tizedik helyen álltunk, vagy éppen a pontokon kívül, csábítónak tűnt elkeseredésünkben megpróbálni hősködni a slickeken, hátha sok időt nyerünk, de úgy vélem, érettek voltunk. Nem éreztem jó [döntésnek], aztán pedig [George] Russell elég korán slickekre váltott, és eltartott egy darabig, mire fel tudott gyorsulni. Szóval azt gondoltam, hogy »amíg továbbra is gyorsabbak vagyunk, maradjunk kint«. Utána [Pierre] Gasly bement, és ő is lassabb volt. Azt mondtuk, hogy »legyünk türelmesek és maradjunk kint«. Persze tudtuk, hogy ha jön a biztonsági autó, az nagyon jó, és láttam, hogy [Cunoda] Juki a falban van a tízes kanyarnál, ami neki nem, de nekünk jól jött. Ez szerencse, de szerintem valamennyit mi teremtettünk meg az érettségünkkel, és aztán valamilyen módon sikerült az első ötbe kerülnünk.”

Ricciardo egyébként nem az általános stratégiát követte, hiszen az élmezőnyből egyedüliként a közepes helyett a lágyakat tették fel neki az intermediate-ek után. (Rajta kívül csak Valtteri Bottas jött vissza a C5-ösökön.) A 33 éves versenyző így az újraindításnál jó helyzetben volt, de aztán nagyon lemaradt Norristól, ám szerencséjére a mögötte lévők nem tudták maguk mögé utasítani.

A lágyra történő váltás inkább az újraindítás miatt volt szükséges – magyarázta. – A pálya még mindig csúszós volt, így tudtuk, hogy a biztonsági autó alatt kiállva erős pozícióban leszünk. A csapat úgy gondolkodott, hogy biztosítsuk be a helyet, és próbáljuk meg a legjobb védekezési lehetőséget megadni magunknak, miközben mindenki egy kicsit sebezhető volt az újraindításnál. Igazából csak arról volt szó, hogy az elején legyen tapadásunk, később pedig menedzselni tudjuk. Először nem voltam meggyőződve [a stratégia sikerességéről], de miután mondták, hogy a futam az idő miatt kicsit rövidebb lesz [az eredetileg tervezettnél], így nyerünk néhány kört, és úgy voltam vele, hogy »menjünk lággyal, van értelme«.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK