Azok közé tartozik, akik nem látnak jelentős javulást, bár azt sem akarta kijelenteni, hogy egyáltalán nem váltak be az új műszaki szabályok.
2022-re teljesen új műszaki keretrendszerben kellett F1-es autókat építeni, amitől azt várták, hogy az aerodinamikában tett változtatásoknak köszönhetően nem lesz annyira nehéz előzni, mint korábban. Miközben elég gyakori vélekedés, hogy jól sikerültek az újítások, Sebastian Vettel kritikus véleményt fogalmazott meg velük kapcsolatban.

Azt nem jelentette ki, hogy egyáltalán nem működnek, csak szerinte a valóság és az elképzelések távol állnak egymástól.Nagyon erőltették, hogy az idei autókkal könnyebb legyen előzni és más autókat követni, de nem hiszem, hogy nagy változás történt volna.– nyilatkozta Szingapúrban. – Közelebb tudunk haladni másokhoz, de a légellenállás is csökkent, ezért közelebb kell kerülni az előzés kivitelezéséhez. A gumikkal is az volt a cél, hogy javuljon a versenyzés, de itt sem érzem azt, hogy nagy változás történt volna."
„Nem akarom kijelenteni, hogy nem váltak be [az új szabályok], viszont rengeteget foglalkoztak velük, és nem minden valósult meg, amit elterveztek."

A nem túl hízelgő véleményében nyilván szerepet játszhat, hogy az Aston Martin idei autója nem sikerült jól és azzal nem javult annyira más autók követési lehetősége, mint más csapatok esetében. Az idény végén visszavonuló Vettel az F1 környezetvédelmi tevékenységét is ostorozni szokta, és ezúttal a sprintfutamos hétvégékre is tett egy negatív megjegyzést.
„Nem nagyon izgalmas vezetni egy sprintfutamon. Még mindig a hagyományos versenyre figyelünk, a sprinten csak megpróbálunk javítani egy kicsit a pozíciónkon, de főleg arra koncentrálunk, hogy ne veszítsünk pozíciókat" – vélte.Nem akarok rosszfiúnak tűnni, de szerintem a cél az, hogy több pénzt keressen [az F1].„Egy verseny nyilván érdekesebb mint egy gyakorlás, többen nézik."
A tavaly bevezetett formátumból eddig évente három volt, jövőre viszont már hat lesz.