Társoldalunk:
Hírlevél

Izgalomfokozó újításokról egyeztettek a Forma-1 vezetői

2022.09.28. 16:22

Egy német szaklap készített összeállítást a felmerült ötletekből, amelyek többek között a DRS-t és a biztonsági autós fázisokat érintik. Ugyanakkor valószínűleg csak 2024-ben vezethetik be az esetleges újításokat.

A német Auto Motor und Sport információi szerint a Forma-1 menedzsmentjében több ötlet is felmerült a versenyek izgalmasabbá tételére, noha a Red Bull-uralmat hozó elmúlt hónapokat leszámítva alapvetően nem lehet panasz mostanság a sportágra.

A felmerült ötletek alapvetően két nagyobb témakört, a DRS-t és a biztonsági autós fázisokat fedik le, valamint a sprintfutamos nagydíjak lebonyolítását. Utóbbinál olyat vázlat született, hogy ne a sprintfutamok végeredménye határozza meg a vasárnapi rajtrácsot, hanem egy második, szombat délelőtti kvalifikáció döntse el.

Felmerült néhány új ötlet a látványosság javításáraForrás: AFP/Justin Tallis

A DRS száműzése helyett állítólag azt fontolgatják, akár már az 1. körtől engedélyeznék a használatát (ez jelenleg a 2. körtől szabad, és a különböző újraindításoknál újraindul a számláló), vagy mindenki számára megadnának egy időtartamot, ameddig laposra állíthatja a hátszó szárnyat, tehát nem csupán egy másik autóhoz 1 másodpercen belül haladó pilóta élhetne ezzel a lehetőséggel.

A biztonsági autós fázisok kapcsán az merült fel, hogy több legyen a valódi, mint a virtuális formájából, és a lekörözöttek ne vehessék vissza a körhátrányukat, hiszen ez időigényes és késlelteti az újraindítást.

Az esetleges változtatások 2023-as bevezetéséhez viszont már túl késő van ahhoz, hogy csak úgy átírják az előírásokat, azokon már csak úgy lehet módosítani, ha a Motorsport Világtanácsban a 30 szavazati joggal rendelkező közül legalább 28-an egyetértenek a módosítással.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK