Egy ilyenről számolt be az egyik érintett, nevezetesen Christian Horner. A csapatfőnököknek tavaly még lehetőségük volt rádiózni a versenyigazgatóval, ám a Red Bull első embere szerint a Mercedest irányító kollégája, Toto Wolff ezt túlzásba vitte. A brit szakembernek már az sem tetszett, ahogyan az osztrák üzletember a barcelonai rajt után próbálta elérni, hogy Verstappent megbüntessék, de a valódi konfliktus a Brit Nagydíjon alakult ki, amikor az első körben Hamilton kilökte a holland pilótát, akit a hatalmas becsapódás miatt kórházba kellett szállítani.
Ez Silverszone-ban jelent meg igazán, ahol hirtelen rengeteg párbeszéd alakult ki Totótól Michael [Masi, az akkori versenyigazgató] irányába, majd pedig küldött neki egy emailt
– utalt az emlékezetes dialógusra aBeyond the Grid podcastban. –Azt gondoltam, hogy »rendben, ezt nem tűröm, felmegyek [a versenyirányításhoz]«, mert úgy véltem, hogy ez elképesztően egyoldalú volt. Úgy gondoltam, hogy egy csapatfőnöknek nem szabadna lobbiznia és befolyásolnia a versenyigazgatót. Utólag visszagondolva, Totóval heves szóváltásunk volt a versenyirányításnál azon a futamon. Ő nyilvánvalóan a saját táborának kedvezően érvelt, hogy pilótáját nem szabadna megbüntetni. Nekem pedig volt egy kórházban fekvő versenyzőm, és egy autóm, amelyet kiütöttek a versenyből.”Hamilton végül 10 másodperces büntetést kapott, de ezzel együtt is megnyerte hazai viadalát, így nem véletlen, hogy a Red Bullnál túl enyhének tartották a szankciót. Mindenesetre már akkor látszottak az árnyoldalai a csapatfőnökök korlátlan kommunikációs lehetőségeinek a versenyigazgató felé.
„Ezen futamot követően azt kellett volna mondanunk, hogy a csapatvezetők [futamonként] csak egyszer kommunikálhatnak a versenyigazgatóval – jelentette ki Horner. –