Vágólapra másolva!
A Belga Nagydíj után válaszokat kerestek egy hasonló pályán a gyenge teljesítményre, de ez nem sikerült maradéktalanul.

Továbbra is nyeretlen a Ferrari július közepe óta. Az Osztrák Nagydíj után néhányszor voltak viszonylag erősebb teljesítményeik, de különböző okokból azokat nem váltották győzelemre.

A legharmatosabb produkciót egyértelműen Belgiumban mutatták, ahol Carlos Sainz úgy ért célba a 3. helyen közel fél perc hátrányban (Charles Leclerc pedig még hátrébb), hogy a győztes Max Verstappen nagyon lazára vette a tempót a táv második felében.

Leclerc az Olasz Nagydíjon Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

A csapat egyik feladata az volt az Olasz Nagydíjon, hogy a spáihoz hasonló beállításokat igénylő monzai pályán kiderítsék, mi siklott félre korábban, de rangidős mérnökük szerint ez nem valósult meg maradéktalanul.

„Még mindig nem értjük, mi történt Spában, nem kaptunk választ az összes kérdésünkre. Van néhány ötletünk, ezek mentén el is indultunk. Monza némi eltéréssel hasonlóan alacsony leszorítóerős, mint Spa, és úgy tűnik, itt megértettünk valamennyit abból, hogy Spában mi nem működött. Lehet, hogy később újabb tanulságokra jövünk rá, folytatjuk a tanulást" – mondta Jock Clear.

Ami jó hír a Ferrarinak ebből a szempontból, hogy a szezon hátralévő részében már nem nagyon lesz hasonló jellegű pálya, talán Szuzukában használják majd a legkisebb leszorítóerőt.

Clear rámutatott, hogy az új előírások alapján épített 2022-es autókkal rengeteg a lecke. „Új szabályok, újfajta autó esetén mindig meredek a tanulási görbénk. Ez láthattuk az év elején, amikor sokan kérdezték tőlünk, miért vagyunk ennyire gyorsak? Minden relatív ebben a sportban. Lehet, hogy mi hamarabb átláttunk bizonyos dolgokat, míg mások csak később" – mondta a Ferrari mérnöke.