Társoldalunk:
Hírlevél

Wolff: A büntető pontok kiosztása nem oldaná meg a rajtrácsos hátrasorolások problémáját

2022.09.18. 18:27

A Mercedes-főnök Toto Wolff nem hisz abban, hogy a Forma-1-es büntetőpontok kialakítása jó ötlet lenne azokkal szemben akik kénytelenek az erőforrásukhoz hozzányúlni. A felvetett ötlet szerint világbajnoki pontokat vonnának le a csapatoktól és/vagy a versenyzőktől egyaránt.

A legutóbbi Olasz Nagydíjon kilenc pilóta kapott rajtrácsbüntetést, mert túllépték a motoralkatrészekből kiosztott éves keretüket. Az ideiglenes rajtrács megállapítása körül azonban hatalmas káosz alakult ki.
Közel négy órába telt, mire elkészült a rajtsorrend, de Max Verstappen helyét illetően további kétségek merültek fel, miután a második helyről öt helyet esett vissza a rajtrácson.
Egyesek úgy gondolták, hogy a hetedik pozícióból kellene indulnia - ami alapvető esetben így is lett volna -, de mivel a mögötte lévőket is hátrébb sorolták így ez azt jelenthette volna, hogy a negyedik helyről vághat neki a vasárnapi futamnak.
Végül a döntés értelmében a hetedik pozícióról indult - de így is megnyerte a monzai versenyt, miközben Lewis Hamilton a tizenkilencedik helyről az ötödikre kúszott fel.

Nem a büntetőpontok a megoldás
Bár Wolff szerint lépéseket kell tenni a kiszabott büntetésekkel kapcsolatban, nem hisz abban, hogy az egyesek által felvetett ötlet, miszerint a csapatoktól bajnoki pontokat kellene levonni, megoldás lenne.
"Azt hiszem, tudjuk, miért vannak motorbüntetések" - magyarázta a RacingNews365.com kérdésére.
"Azért vannak rajtrácsbüntetések, mert nem akarunk kvalifikációs motorokat, és nem akarunk minden egyes versenyen egy új motort bevetni. Voltak olyan javaslatok, hogy a csapatoknak büntetőpontokat adunk a bajnokságban, de ez nem oldaná meg a problémát, mert továbbra is annak a pilótának lenne így lehetősége több motort használni, akinek elegendő pontja van ahhoz, hogy megnyerje az egyéni világbajnokságot a szankciók ellenére is.Jelen esetben például Max Verstappen, aki 116 ponttal vezeti az egyéni világbajnokságot, a maradék hat futam szinte mindegyikén cserélhetne motort, vagy az erőforráshoz kapcsolódó alkatrészeket, úgy, hogy a büntetőpontok kiszabása nem érintené őt hátrányosan. A vb címet mindenképp megnyerné.
Szerintem rendbe kell tennünk a motorbüntetésre vonatkozó szabályokat. Talán jövőre közösen ki tudunk találni valamit, ami mindenki számára elfogadható. Csakis annak van értelme, hogy mindannyian összedugjuk a fejünket, és feltesszük a kérdést: 'hogyan tudnánk ezt letisztázni, hogy elkerüljük a zűrzavart?

- mondta Toto Wolff. 
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK