Társoldalunk:
Hírlevél

Ferrari: Több motort kellene engedélyezni az F1-ben

2022.09.18. 11:41

Mattia Binotto úgy látja, át kell gondolni a rendszert, a szurkolók érdekében is, mert néha túl bonyolult helyzetek adódnak a rajtrács kialakításával.

Néhány éve rendszeresen előfordult, hogy az időmérő utáni tömeges büntetésekkel egyetemi matematikaórává vált a rajtrács meghatározása és ez sokakból ellenérzést váltott ki, de a szabályok egyszerűsítésével sokáig kedvezőbb volt a helyzet. Az előző versenyeken azonban megint több bonyodalom származott ebből, és elsősorban a szurkolók miatt lenne jobb átláthatóbbá tenni a rendszert, hogy ne kelljen esetenként vasárnap délelőttig várniuk a hivatalos rajtrács megismerésére.

Az Alpine-nál dolgozó mérnök, Alan Permane azt vetette fel, hogy egy számítógépes szoftverrel gyorsan megoldható lenne a probléma, míg a Ferrari csapatfőnöke azt javasolja, hogy bővítsék a motorkeretet.

A büntetésekkel néha komoly feladvány lesz a rajtrács kialakításábólForrás: Antonin Vincent / DPPI/Antonin Vincent/Antonin Vincent / Dppi

Egy versenyző ugyanis három motort használhat szabadon a szezonban, az újabb egységek beszerelése büntetéssel, a rajtrácson történő hátrasorolással jár.Nem csupán a rajtrács kialakítását kellene átgondolnunk a büntetésekkel, hanem azt is, hogy szerintem mostanában túl sok büntetést osztanak ki.mondta Mattia Binotto. – Azt hiszem, bonyolult a szurkolóknak, hogy valaki megnyerte az időmérőt, aztán mégsem a pole-ból indul a büntetése miatt. Talán kevés a három motor, ezt át kellene gondolni a következő szezonokra."

Az egyre bővülő versenynaptár csak nehezíti a helyzetet, hiszen így szinte lehetetlen büntetés nélkül teljesíteni egy szezont egy adott autóval, ráadásul a csapatok gyakran inkább bevállalják a hátrasorolást, minthogy egy lestrapált, gyengébb teljesítményű motort használjanak. A mezőny húsz tagjából már csak hatan nem kaptak rajtbüntetést az engedélyezett kereten felüli motorelemek használata miatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK