Nem kezdődött jól a magyar versenyzők számára az F1 Esports Pro Series, hiszen az első két futamon Bereznay Dániel és Sipos Patrik sem szerzett pontot. Utóbbi viszont egy nyolcadik hellyel zárta a hetet.
Ezen a héten kezdődött az F1 Esports Pro Series, vagyis a virtuális Forma-1-es bajnokság 2022-es idénye. A tavalyi évhez hasonlóan idén is két magyar versenyzőnek, a már rendkívül tapasztalt Bereznay Dánielnek és a másodéves Sipos Patriknak szurkolhatunk. Előbbi egy év után távozott a McLarentől és visszaigazolt az Alfa Romeóhoz, utóbbi az általa elmondottaknak megfelelően maradt az Alpine-nál.

Ami a lebonyolítást illeti, két lényeges változás történt a 2021-es formátumhoz képest. Egyrészt a futamok hossza a valósághoz képest 35-ről 50 százalékosra nőtt, másrészt az adott hét három versenyét három különböző napon, szerdán, csütörtökön és pénteken rendezik meg. Az viszont nem módosult, hogy a mezőny tagjainak összesen 12 futamuk van eldönteni, hogy ki nyeri meg az egyéni, illetve a csapatok közötti bajnoki címet.
Az első fordulót szokás szerint a bahreini pálya virtuális változatán tartották. Számunkra jó hír volt, hogy mindkét honfitársunk lehetőséget kapott, és mind Bereznay, mind Sipos sikerrel vette a Q1-et. A tapasztaltabb magyar pilóta a Q2-ből már nem jutott tovább, és a tizennegyedik helyen végzett, míg az Alpine pilótája a kilencedik pozícióban zárta a Q3-at.
A rajt után Sipos egyet javított, Bereznay pedig megtartotta pozícióját, igaz, mindez Fabrizio Donoso visszaesésének volt köszönhető. A közvetítésben nem látszott, de a az Alfa Romeo pilótája utólag elmondta, hogy egy előtte történt ütközés miatt megsérült az első szárnya, ami tönkretette a futamát.
Minden bizonnyal ennek volt betudható, hogy a 4. körben már az utolsó helyen találta magát. Ekkor kiállt a bokszba, de hat kör múlva végleg feladta a küzdelmet. A 22 éves versenyző már csak azért is sajnálhatta kifejezetten a történteket, mert csapattársa, Nicolas Longuet a tizennyolcadikról egészen a kilencedik helyre jött fel, ráadásul neki sem indult ideálisan a verseny. Ezzel bizonyította, hogy a csapatnak sikerült jó beállításokat találnia a versenyre.
Sipos tartotta a nyolcadik helyet, és a körülötte lévőkkel együtt a 29 körös viadal 13. körben állt ki kereket cserélni. A többiekkel ellentétben lágyakat kapott, ám a kerékcsere borzasztóan sült el. Egyrészt pozíciót vesztett Josh Idowuval, szemben, ráadásul bokszutcai gyorshajtás miatt 5 másodperces büntetést kapott.
A 15. körben a brit versenyző megpördült, így visszaesett, nem sokkal később pedig az addig kiválóan szereplő és a győzelemért csatázó újonc, Thomas Ronhaar ütközött Frederik Rasmussennel, ezért egészen az utoldó helyig zuhant, és nem is tudott célba érni.
A 22. körre már mindenki teljesítette a kiállását, így Sipos visszaállt a nyolcadik pozícióba, de ekkor a később cserélő Brendon Leigh elment mellette. Egy körrel később pedig váratlanul elkezdett visszaesni, egészen az utolsó pozícióig, majd ismét kiment a bokszba, így a büntetése nélkül is tizennyolcadikként fejezte be a futamot. A közvetítésből nem derült ki, hogy mi történt, a tizenkilenc éves pilóta káromkodva annyit írt ki Twitterre, hogy mindent elrontott.
A futamot izgalmas csata után Blakeley nyerte, megelőzve a címvédő Jarno Opmeert, valamint a másik McLarent hajtó Bari Boroumandot. Az elmúlt három évben az összetett dobogóján végző Rasmussent 5 másodperces büntetést kapott az ütközés miatt, így hiába intették le a negyedik pozícióban, csak a nyolcadik helyen zárt.
A következő napon Imolában mérkőztek meg a mezőny tagjai, ám Bereznay helyett az újonc Tomasz Poradzisz vezetett, így Sipos volt az egyetlen magyar pilóta. Azonban az Alpine versenyzőjének hamar véget ért az időmérő, ugyanis a tizenhetedik helyen zárta a Q1-et. A pole pozíciót Ronhaar szerezte meg.
A rajt után nagy csatába keveredett, egy pillanatra az utolsó előtti helyre is visszaesett, végül a tizennyolcadik helyen zárta az első kört. A 6. körben Joni Törmälä fékhibájának köszönhetően visszaszerezte a rajtpozícióját, majd három körrel később Leigh is visszaesett mögé.
Sipos ismét a 13. körben látogatta meg a bokszutcát, ám kiállása borzasztóan hosszúra nyúlt, feltehetően azért, mert korábban megsérült a szárnya, és le kellett cserélni. Emiatt visszaesett a tizenkilencedik pozícióba, ám megpróbáltatásai még nem értek véget.
A lágy gumikon ugyanis folyamatosan közeledett Leigh-re, ám a 20. körben, amikor már másfél másodperc alá csökkentette hátrányát, minden bizonnyal saját hibából hirtelen nagyon leszakadt. A kör végén ismét kereket cserélt, és csak azért lett tizennyolcadik, mert Leigh két körrel a vége előtt szintén kiment a bokszba, hogy aztán megfussa a leggyorsabb kört.
Sipos érezhetően ismét dühös volt, Twitteren megint káromkodott, és kijelentette, hogy „mindenben fejlődni kell”.
A bahreinihez hasonlóan ezúttal is Blakeley diadalmaskodott, de kevésbé kevésbé látványos csatában. Mögötte a két Red Bull zárt Marcel Kieferrel és Rasmussennel, míg Ronhaar épphogy lecsúszott a dobogóról.
A silverstone-i fordulóra Bereznay visszatért a volán mögé, ám 21 ezredmásodperccel elmaradt a továbbjutástól a Q1-ben, és csak a tizennyolcadik helyről rajtolhatott. Sipos eljutott a Q3-ig, de ott saját elmondása szerint 1 tizedet elbukott az első szektorban, és nyolcadikként zárta a kvalifikációt. A pole-t Rasmussen kaparintotta meg.
A rajt után Sipos óriási csatába keveredett, amelynek végén Leigh-t maga mögött tartotta, Opmeert viszont nem. Mégsem esett vissza, mivel Boroumand nagyon hátracsúszott, aminek köszönhetően Bereznay feljött a tizenhetedik helyre. Az Alfa Romeo versenyzője aztán a következő körben megelőzte Daniel Morenót, és Manuel Biancolilla kipördülése után már a tizenötödik helyen találta magát.
A következő percek eseménytelenül teltek, aztán a 9. körben a mezőnyből egyedüliként közepes gumikon rajtoló Opmeer kiállt, a következőben pedig Leigh is követte a példáját. Sipos aztán megelőzte csapattársát, Luke Smithet, de csak azért, hogy ő is bejöjjön a bokszba. Opmeernek sikerült megtartania a pozíciót vele szemben, és Leigh is átugrotta. Bereznay szintén ebben a körben állt ki.
Sipossal innentől kezdve lényegében semmi nem történt, és a nyolcadik helyével megszerezte csapata és egyben a magyarok első pontjait a bajnokságban. Bereznaynak sikerült átugrania a Kiefert, de a használt gumikon előbb Moreno, aztán ő is maga mögé utasította. Az utolsó körben ráadásul Simon Weigang is elment mellette, de ennek nem volt jelentősége, mert a német versenyzőnek büntetése volt. Bereznay így a tizenhetedik pozícióban zárta a futamot.
A viadalt az élről induló Rasmussen nyerte, megelőzve Ronhaart és Blakeley-t. Az összetettben utóbbi áll az élen, miután 65 pontjának köszönhetően 21 egységgel előzi meg a Red Bull pilótáját, és további 14-gyel a holland újoncot. Sipos 4 ponttal a bajnokság tizenharmadik helyét foglalja el, a pont nélküli Bereznay pedig a huszonötödik pozícióban tölti a szünetet. A következő három versenyt négy hét múlva rendezik Spielbergben, Spa-Francorchamps-ban, illetve Zandvoortban.
Az egyéni pontverseny állása három futam után
Helyezés |
Versenyző |
Pont |
1. |
Lucas Blakeley |
65 |
2. |
Frederik Rasmussen |
44 |
3. |
Thomas Ronhaar |
30 |
4. |
Jarno Opmeer |
28 |
5. |
Bari Boroumand |
21 |
6. |
Sebastian Job |
20 |
7. |
Daniel Moreno |
20 |
8. |
Marcel Kiefer |
18 |
9. |
Simon Weigang |
14 |
10. |
Brendon Leigh |
12 |
11. |
Nicolas Longuet |
10 |
12. |
Matthijs van Erwen |
8 |
13. |
Sipos Patrik |
4 |
14. |
David Tonizza |
4 |
15. |
Fabrizio Donoso |
2 |
16. |
Álvaro Carretón |
1 |
17. |
Josh Idowu |
1 |
18. |
Luke Smith |
1 |
19. |
Filip Prešnajder |
0 |
19. |
Shanaka Clay |
0 |
21. |
Daniele Haddad |
0 |
22. |
Tomasz Poradzisz |
0 |
23. |
Piotr Stachulec |
0 |
24. |
Manuel Biancolilla |
0 |
25. |
Bereznay Dániel |
0 |
26. |
Joni Törmälä |
0 |
A csapatok közötti bajnokság állása
Helyezés |
Csapat |
Pont |
1. |
McLaren |
86 |
2. |
Red Bull |
62 |
3. |
Mercedes |
48 |
4. |
Haas |
38 |
5. |
Alpha Tauri |
21 |
6. |
Ferrari |
18 |
7. |
Aston Martin |
14 |
8. |
Alfa Romeo |
10 |
9. |
Alpine |
5 |
10. |
Williams |
1 |