Társoldalunk:
Hírlevél

Borzasztóan indult, de magyar pontszerzéssel zárult a virtuális F1-es bajnokság első hete

2022.09.17. 06:02

Nem kezdődött jól a magyar versenyzők számára az F1 Esports Pro Series, hiszen az első két futamon Bereznay Dániel és Sipos Patrik sem szerzett pontot. Utóbbi viszont egy nyolcadik hellyel zárta a hetet.

Ezen a héten kezdődött az F1 Esports Pro Series, vagyis a virtuális Forma-1-es bajnokság 2022-es idénye. A tavalyi évhez hasonlóan idén is két magyar versenyzőnek, a már rendkívül tapasztalt Bereznay Dánielnek és a másodéves Sipos Patriknak szurkolhatunk. Előbbi egy év után távozott a McLarentől és visszaigazolt az Alfa Romeóhoz, utóbbi az általa elmondottaknak megfelelően maradt az Alpine-nál. 

Elindult az idei F1 Esports Pro SeriesForrás: Formula 1 via Getty Images/www.joebrady.co.uk/Joe Brady

Ami a lebonyolítást illeti, két lényeges változás történt a 2021-es formátumhoz képest. Egyrészt a futamok hossza a valósághoz képest 35-ről 50 százalékosra nőtt, másrészt az adott hét három versenyét három különböző napon, szerdán, csütörtökön és pénteken rendezik meg. Az viszont nem módosult, hogy a mezőny tagjainak összesen 12 futamuk van eldönteni, hogy ki nyeri meg az egyéni, illetve a csapatok közötti bajnoki címet.

Az első fordulót szokás szerint a bahreini pálya virtuális változatán tartották. Számunkra jó hír volt, hogy mindkét honfitársunk lehetőséget kapott, és mind Bereznay, mind Sipos sikerrel vette a Q1-et. A tapasztaltabb magyar pilóta a Q2-ből már nem jutott tovább, és a tizennegyedik helyen végzett, míg az Alpine pilótája a kilencedik pozícióban zárta a Q3-at.

A rajt után Sipos egyet javított, Bereznay pedig megtartotta pozícióját, igaz, mindez Fabrizio Donoso visszaesésének volt köszönhető. A közvetítésben nem látszott, de a az Alfa Romeo pilótája utólag elmondta, hogy egy előtte történt ütközés miatt megsérült az első szárnya, ami tönkretette a futamát.

Minden bizonnyal ennek volt betudható, hogy a 4. körben már az utolsó helyen találta magát. Ekkor kiállt a bokszba, de hat kör múlva végleg feladta a küzdelmet. A 22 éves versenyző már csak azért is sajnálhatta kifejezetten a történteket, mert csapattársa, Nicolas Longuet a tizennyolcadikról egészen a kilencedik helyre jött fel, ráadásul neki sem indult ideálisan a verseny. Ezzel bizonyította, hogy a csapatnak sikerült jó beállításokat találnia a versenyre.

Sipos tartotta a nyolcadik helyet, és a körülötte lévőkkel együtt a 29 körös viadal 13. körben állt ki kereket cserélni. A többiekkel ellentétben lágyakat kapott, ám a kerékcsere borzasztóan sült el. Egyrészt pozíciót vesztett Josh Idowuval, szemben, ráadásul bokszutcai gyorshajtás miatt 5 másodperces büntetést kapott.

A bahreini futam

A 15. körben a brit versenyző megpördült, így visszaesett, nem sokkal később pedig az addig kiválóan szereplő és a győzelemért csatázó újonc, Thomas Ronhaar ütközött Frederik Rasmussennel, ezért egészen az utoldó helyig zuhant, és nem is tudott célba érni.

A 22. körre már mindenki teljesítette a kiállását, így Sipos visszaállt a nyolcadik pozícióba, de ekkor a később cserélő Brendon Leigh elment mellette. Egy körrel később pedig váratlanul elkezdett visszaesni, egészen az utolsó pozícióig, majd ismét kiment a bokszba, így a büntetése nélkül is tizennyolcadikként fejezte be a futamot. A közvetítésből nem derült ki, hogy mi történt, a tizenkilenc éves pilóta káromkodva annyit írt ki Twitterre, hogy mindent elrontott.

A futamot izgalmas csata után Blakeley nyerte, megelőzve a címvédő Jarno Opmeert, valamint a másik McLarent hajtó Bari Boroumandot. Az elmúlt három évben az összetett dobogóján végző Rasmussent 5 másodperces büntetést kapott az ütközés miatt, így hiába intették le a negyedik pozícióban, csak a nyolcadik helyen zárt.

A következő napon Imolában mérkőztek meg a mezőny tagjai, ám Bereznay helyett az újonc Tomasz Poradzisz vezetett, így Sipos volt az egyetlen magyar pilóta. Azonban az Alpine versenyzőjének hamar véget ért az időmérő, ugyanis a tizenhetedik helyen zárta a Q1-et. A pole pozíciót Ronhaar szerezte meg.

A rajt után nagy csatába keveredett, egy pillanatra az utolsó előtti helyre is visszaesett, végül a tizennyolcadik helyen zárta az első kört. A 6. körben Joni Törmälä fékhibájának köszönhetően visszaszerezte a rajtpozícióját, majd három körrel később Leigh is visszaesett mögé.

Sipos ismét a 13. körben látogatta meg a bokszutcát, ám kiállása borzasztóan hosszúra nyúlt, feltehetően azért, mert korábban megsérült a szárnya, és le kellett cserélni. Emiatt visszaesett a tizenkilencedik pozícióba, ám megpróbáltatásai még nem értek véget.

Az imolai futam

A lágy gumikon ugyanis folyamatosan közeledett Leigh-re, ám a 20. körben, amikor már másfél másodperc alá csökkentette hátrányát, minden bizonnyal saját hibából hirtelen nagyon leszakadt. A kör végén ismét kereket cserélt, és csak azért lett tizennyolcadik, mert Leigh két körrel a vége előtt szintén kiment a bokszba, hogy aztán megfussa a leggyorsabb kört.

Sipos érezhetően ismét dühös volt, Twitteren megint káromkodott, és kijelentette, hogy „mindenben fejlődni kell”.  

A bahreinihez hasonlóan ezúttal is Blakeley diadalmaskodott, de kevésbé kevésbé látványos csatában. Mögötte a két Red Bull zárt Marcel Kieferrel és Rasmussennel, míg Ronhaar épphogy lecsúszott a dobogóról.

A silverstone-i fordulóra Bereznay visszatért a volán mögé, ám 21 ezredmásodperccel elmaradt a továbbjutástól a Q1-ben, és csak a tizennyolcadik helyről rajtolhatott. Sipos eljutott a Q3-ig, de ott saját elmondása szerint 1 tizedet elbukott az első szektorban, és nyolcadikként zárta a kvalifikációt. A pole-t Rasmussen kaparintotta meg.

A rajt után Sipos óriási csatába keveredett, amelynek végén Leigh-t maga mögött tartotta, Opmeert viszont nem. Mégsem esett vissza, mivel Boroumand nagyon hátracsúszott, aminek köszönhetően Bereznay feljött a tizenhetedik helyre. Az Alfa Romeo versenyzője aztán a következő körben megelőzte Daniel Morenót, és Manuel Biancolilla kipördülése után már a tizenötödik helyen találta magát.

A következő percek eseménytelenül teltek, aztán a 9. körben a mezőnyből egyedüliként közepes gumikon rajtoló Opmeer kiállt, a következőben pedig Leigh is követte a példáját. Sipos aztán megelőzte csapattársát, Luke Smithet, de csak azért, hogy ő is bejöjjön a bokszba. Opmeernek sikerült megtartania a pozíciót vele szemben, és Leigh is átugrotta. Bereznay szintén ebben a körben állt ki.

A silverstone-i futam

Sipossal innentől kezdve lényegében semmi nem történt, és a nyolcadik helyével megszerezte csapata és egyben a magyarok első pontjait a bajnokságban. Bereznaynak sikerült átugrania a Kiefert, de a használt gumikon előbb Moreno, aztán ő is maga mögé utasította. Az utolsó körben ráadásul Simon Weigang is elment mellette, de ennek nem volt jelentősége, mert a német versenyzőnek büntetése volt. Bereznay így a tizenhetedik pozícióban zárta a futamot.

A viadalt az élről induló Rasmussen nyerte, megelőzve Ronhaart és Blakeley-t. Az összetettben utóbbi áll az élen, miután 65 pontjának köszönhetően 21 egységgel előzi meg a Red Bull pilótáját, és további 14-gyel a holland újoncot. Sipos 4 ponttal a bajnokság tizenharmadik helyét foglalja el, a pont nélküli Bereznay pedig a huszonötödik pozícióban tölti a szünetet. A következő három versenyt négy hét múlva rendezik Spielbergben, Spa-Francorchamps-ban, illetve Zandvoortban.

Az egyéni pontverseny állása három futam után

Helyezés

Versenyző

Pont

1.

Lucas Blakeley

65

2.

Frederik Rasmussen

44

3.

Thomas Ronhaar

30

4.

Jarno Opmeer

28

5.

Bari Boroumand

21

6.

Sebastian Job

20

7.

Daniel Moreno

20

8.

Marcel Kiefer

18

9.

Simon Weigang

14

10.

Brendon Leigh

12

11.

Nicolas Longuet

10

12.

Matthijs van Erwen

8

13.

Sipos Patrik

4

14.

David Tonizza

4

15.

Fabrizio Donoso

2

16.

Álvaro Carretón

1

17.

Josh Idowu

1
18.

Luke Smith

1
19.

Filip Prešnajder

0
19.

Shanaka Clay

0
21.

Daniele Haddad

0
22.

Tomasz Poradzisz

0
23.

Piotr Stachulec

0
24.

Manuel Biancolilla

0
25.

Bereznay Dániel

0
26.

Joni Törmälä

0

A csapatok közötti bajnokság állása

Helyezés

Csapat

Pont

1.

McLaren

86

2.

Red Bull

62

3.

Mercedes

48

4.

Haas

38

5.

Alpha Tauri

21

6.

Ferrari

18

7.

Aston Martin

14

8.

Alfa Romeo

10

9.

Alpine

5

10.

Williams

1

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK