Társoldalunk:
Hírlevél

Häkkinen: Az F1-nek megoldást kell találnia a Safety Car mögötti célba érésekre

2022.09.16. 15:35

Mika Häkkinen úgy véli, hogy a Forma-1-nek el kell mozdulnia attól a berögződéstől, hogy a futamok a Safety Car alatt fejeződjenek be, ahogyan az az Olasz Nagydíjon is történt.

A monzai futam záró szakaszában a Safety Car-t azért vetették be, hogy biztonságosan el lehessen távolítani Daniel Ricciardo összetört McLarenjét, amelyet nem lehetett kitolni a pályáról. Hat körrel a vége előtt fokozatosan elszállt minden remény a verseny folytatására. A biztonsági autó kései pályára érkezése, a mezőny helyes sorrendjének a felállítása, hogy aztán a megfelelő pozícióban léphesse át mindenki a rajt-cél vonalat, valamint az autó mentésének a folyamata elvette a hátralévő köröket.

Max Verstappent intette le a kockás zászló elsőként, ezzel megszerezve sorozatban az ötödik futamgyőzelmét, miközben a verseny még mindig a Safety Car alatt zajlott. Charles Leclercnek pedig így nem maradt esélye sem, hogy a bajnoki éllovas ellen egy késői támadást indítson.
Ez természetesen vitát váltott ki a Safety Car mögötti célba érések szórakoztató értékéről, és arról, hogy a jelenlegi protokollon változtatni kell-e vagy sem. A Ferrari pedig azt hangoztatta, hogy elvették tőlük a futamgyőzelem lehetőségét, amire valljuk be, nem sok esélyük lett volna.
A kétszeres F1-világbajnok Häkkinen úgy véli, hogy a verseny nem túl meggyőző befejezése ellenére az FIA helyesen tette, hogy a pályabírók biztonságát helyezte előtérbe. Nagyon kiábrándító volt a rajongók és a televíziónézők számára, hogy a futam a Safety Car mögött ért véget- nyilatkozta Häkkinen az Unibetnek írt rovatában.

Mika Pauli Häkkinen kétszeres Forma-1-es világbajnok, 1998-ban az év finn sportolójaForrás: AFP/Patrick Hertzog

Az FIA-nak azonban a biztonságot kell előtérbe helyeznie, és a Daniel Ricciardo autóját mentő pályabírók biztonsága volt az elsődleges, így minden más háttérbe szorult.

Häkkinen reméli, hogy az F1 megtalálja a "helyes egyensúlyt"
Széles körben elfogadott, hogy a Safety Car alatti versenyzés precedensét helyesen követték az Olasz Nagydíjon. A versenyek alatt korábban is használtak már piros zászlókat, de ezeket jellemzően nagyobb biztonsági kockázatok, például sérülések, heves esőzés, a pályán lévő túlzott mennyiségű törmelék vagy sérült korlátok miatt alkalmazták. Sokan azonban megkérdőjelezték, hogy a Safety Carral való célba érkezés jó szórakozási értéket képvisel-e. Häkkinen továbbra is azt mondta, hogy megoldást kell találni, de nem olyat, ami túlságosan a szórakoztatás felé hajlik.
Jó lenne megtalálni a módját annak, hogy a jövőben elkerüljük az ilyen eredményeket, de mindent úgy kell csinálni, hogy egyensúlyt teremtsünk a szórakoztató versenyzés és az összes érintett biztonságának garantálása közöttNéha ezek a döntések nagyon nehezek, de megértem a csalódottságot, amikor az utolsó köröket a Safety Car mögött vesztegetjük el- tette hozzá Häkkinen.
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK