Az olasz istálló a hírek szerint két szignifikáns fejlesztést szeretne eszközölni az autóján, hogy megállítsa Max Verstappent és Red Bullt a világbajnoki cím felé való menetelésben.
A hollandnak óriási, 116 pontos előnye van az egyéni pontversenyben, és most már elkerülhetetlennek tűnik, hogy zsinórban második F1-es vb címét szerezze meg.
Verstappen az elmúlt öt futamot megnyerte, és elhúzott a gyengélkedő Ferraritól, amelyet mechanikai problémák és stratégiai hibák gyötörtek. Az olasz csapat azonban továbbra is minden pontért küzd, és abban reménykedik, hogy legalább késleltetni tudja Verstappen "megkoronázását". A 24 éves versenyző már a következő, szingapúri futamon megnyerheti a bajnokságot, ha az eredmények a javára dőlnek el.
A Motorsport beszámolója szerint azonban a Ferrari frissítéseket fog hozni az autójukon, hogy feljebb tornázzák a teljesítményüket.
A Szingapúri Nagydíj előtt a padlólemezen és a szárnyakon végeznek majd fejlesztéseket. Mindkét elem kulcsfontosságú része egy F1-es autónak, amivel a Ferrari megpróbálja a lehetetlent: némi hátrányt behozni a Red Bullhoz képest a szezon vége előtt.
A csapat főnökei úgy látják, hogy a verseny "nagyszerű lehetőség" arra, hogy véget vessenek Verstappen győzelmi sorozatának, annál is inkább, mivel a mezőny 2019 óta először tér vissza a Marina Bay pályára.
A Motorsport szerint a szezon későbbi szakaszában újabb frissítésre kerülhet sor a Ferraritól, a következő nagyobb fejlesztési csomag érkezésére Mexikót jelölte meg az istálló.

Bár a csapat figyelme nagyrészt a 2023-as autójukra irányul, a Ferrari továbbra is bízik abban, hogy bebizonyíthatja versenyképességét az idei szezon hátralévő részében.Charles Leclerc a 2023-as év első három futamából kettőt megnyert, de a Red Bull hamar észbe kapott, és rövid idő alatt megelőzte riválisait. Sőt a futamok előrehaladtával egyre nehezebbnek bizonyult a teljes versenytávon megközelíteni őket.
A kvalifikáció azonban továbbra is a Ferrari terepe, rövid távon az olaszok jobbnak bizonyulnak. A csapat az idei szezon több mint a felénél megszerezte a pole pozíciót. Igaz, a Red Bull néhány versenyen nem titkoltan kizárólag a futamra koncentrált, hiszen tudták, hogy lényegében mindegy honnan indulnak a rajtrácson, az autójuk a hosszú versenyetapokon az egyik legerősebb lesz a mezőnyben.
Forrás