Társoldalunk:
Hírlevél

Horner a stratégiavitáról: Úgyis nyertünk volna

2022.09.13. 12:11

A csapatfőnök kitart amellett, hogy a Red Bullnak a Ferrari stratégiai döntéseitől függetlenül is megvolt volna a tempója az Olasz Nagydíj megnyeréséhez. Az autó és Max Verstappen is egyszerűen gyorsabb volt.

Max Verstappen Monzában megszerezte szezonbeli 11. győzelmét, és ezzel újabb nagy lépést tett a második F1-es világbajnoki címe felé. A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc mögött haladva a verseny első köreiben Verstappen átvette a vezetést, amikor Leclerc a virtuális biztonsági autó alatt a bokszba állt, és két kiállásos stratégiára váltott.
Mivel Verstappen csak egy boxkiállást hajtott végre, a győzelemhez vezető úton nem volt ellenfele, Leclerc pedig nem tudta kellőképpen csökkenteni a lemaradását, még a futam végén gyorsabb gumikkal sem. A futam után Horner úgy vélte, Verstappen és a Red Bull elég tempót mutatott ahhoz, hogy stratégiai beavatkozás nélkül is megszerezze a győzelmet.
Még a lágy gumikon is, Charles tempója Max közepes [tempójához] képest nem volt elegendő ahhoz, hogy utolérje. Teljes bizonyossággal mondhatom, hogy kontroll alatt tartottuk a versenyt - mondta Horner a médiának.

Stratégiailag nem gondolom, hogy ők [a Ferrari] rossz döntést hoztak, szerintem egyszerűen csak gyorsabb csomagunk volt. Szerintem ígyis, úgyis megnyertük volna a versenyt.

Horner: Az RB18 nagyon jól működött Monzában
A Red Bull autója erősnek bizonyult a nagyobb sebességű pályákon, az RB18-as általában jobb végsebességeket ért el, mint legközelebbi riválisai.
Az Olasz Nagydíj előtt a tippek a Red Bull győzelme felé hajlottak, és Horner jelezte, hogy Verstappen gyors előrelépése a 7-es rajtkockából a verseny elején bizonyította a Red Bull erősségét a nagy sebességű pályákon.

Finomhangoltuk az autót, és jól értjük a működését. Az RB18 nagyon hatékonyan működik a nagy sebességű, kisebb légellenállású pályákon. Spa kiváló helyszín volt számunkra, és az autó is erős volt - tette hozzá Horner.
Kicsit kompromisszumot kötöttünk a kvalifikáción [a tempón], tudván, hogy rajtbüntetést fogunk kapni, és ez jól kifizetődött, szerintem ma óriási tempót mentünk. Max már az első kör végére feljött a 3. pozícióba, majd pár körrel később már második volt. Aztán egyre csak csökkentette a lemaradást Charleshoz képest.

- foglalta össze a Monzában történteket a Red Bull Racing csapatfőnöke. 
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK