Társoldalunk:
Hírlevél

Csodára készül a kávézásból beugró tesztpilóta

2022.09.11. 10:01

Nyck de Vries éppen a Mercedes vendéglátóegységében kávézott szombat délben és az F1TV felvezető műsorára készült szakértőként, amikor megtudta, hogy Alexander Albon Williamsét kell vezetnie az Olasz Nagydíj folytatásában. A pénteken még egy teljesen más beállítású autóval tesztelő pilóta így is előkelő helyen zárta az időmérőt, ami a rajtbüntetéseknek köszönhetően a nyolcadik rajtpozíciót jelenti a monzai futamra.

Három darab első szabadedzésen már láttuk idén Nyck de Vriest, köztük a monzai pénteken is vezethetett – akkor azonban Sebastian Vettel Aston Martinját tesztelhette. Így aztán váratlanul érte a Mercedes tesztpilótáját, amikor alig egy órával a harmadik gyakorlás előtt szólt neki a Williams, hogy helyettesítenie kellene a vakbélgyulladás miatt műtétre váró Alexander Albont.

De Vriesnek átgondolni sem volt ideje a helyzetét, máris bizonyítania kellett, amit meg is tettForrás: AFP/Andrej Isakovic

Ehhez képest a korábban a Forma-E-ben és az F2-ben is bajnoki címet szerző holland már az FP3-on is jó körökre volt képes az FW44-essel, majd az időmérőn csapattársát is megelőzve bekerült a második szakaszba. Ott végül a 13. helyen zárt, ez pedig a tömeges büntetések miatt a nyolcadik rajtkockát eredményezte számára. De Vries azonban így sem volt maradéktalanul elégedett a teljesítményével, és az elrontott utolsó gyors körét emelte ki a nyilatkozatában.

„Az volt az oka, hogy elrontottam az utolsó köröm, hogy véletlenül átkapcsoltam a fékerőszabályzót. Emiatt másfél százalékkal hátrébb került a fékegyensúly, mint kellett volna, így pedig blokkoltak a kerekek a négyes kanyarba érkezve. Nem titok, hogy a [williamses] csomag erős ezen a hétvégén, különösen az egyenesekben vagyunk hatékonyak. Az Aston ebben a tekintetben többet szenved – magyarázta az időmérő után a helyszíni újságíróknak, majd elmondta, jobbulást kíván Albonnak és nem ilyen körülmények között szeretett volna először versenyen indulni. – Ugyanakkor ez egy nagyszerű lehetőség számomra, amit nagy kihívás lesz megugrani, de remélhetőleg képes leszek rá."

De Vries az első pilóta 1978 óta, aki egy hétvégén két különböző csapat autóját is vezeti: akkor szintén az Olasz Nagydíjon Harald Ertl az előselejtezőn egy Ensign-Ford, az időmérőn pedig egy ATS-Ford volánjánál ült – az osztráknak akkor egyik alkalommal sem sikerült teljesítenie a továbbjutáshoz szükséges időlimitet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK