Leclerc-nek kockáztatnia kellett, Verstappen szerint a futamon jobbak lesznek

Forma-1, Max Verstappen, Charles Leclerc, Olasz Nagydíj 2022, szombat
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R) shakes hands with Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (L) after placing first in the qualifying session ahead of the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 10, 2022. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, az utolsó gyorskörében kockáztatott az Olasz Nagydíj időmérőjén, és bízik benne, hogy a futamon meg tudja ismételni a 2019-es győzelmét. Max Verstappen szerint amit most elvesztettek a beállításokkal, azt a versenyen nyerhetik vissza, Carlos Sainz pedig a szélárnyék hiányára panaszkodott.

Az Olasz Nagydíj időmérőjének végeredménye sokkal inkább a pénteken látottaknak felelt meg, semmint a harmadik szabadedzésnek. Charles Leclerc 145 ezredes előnyben végzett az élen Max Verstappen előtt, így a büntetések nélkül is p indulna a pole pozícióból. Mögöttük Carlos Sainz lett a harmadik.

Leclerc legyőzte Verstappent az időmérőn Forrás: AFP/Miguel Medina

Az első próbálkozások után a monacói pilóta még csak a második helyen állt csapattársa mögött, de utolsó körével sikerült az élre ugrania. Ezzel egyéni rekordot döntött, hiszen ebben az évben ez már a nyolcadik rajtelsősége, amire 2004 és Michael Schumacher óta nem volt példa Ferrari-versenyző esetében.

– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Tudtam, hogy az autóban elég sok a potenciál, de nem sikerült mindent összeraknom. Tisztában voltam vele, hogy a Q3 utolsó körében erre szükség lesz, és össze is jött. Nagyon elégedett vagyok a körömmel és a teljesítményemmel. Csodálatos érzés az autó [vezetése], és remélem, hogy holnap is ugyanúgy tudunk teljesíteni, mint 2019-ben.”

Leclerc arra utalt, hogy a három évvel ezelőtti versenyen a pole-ból indulva tudott nyerni. A rajtelsőséghez most nem kellett sokat tennie, de ahhoz, hogy ő legyen a leggyorsabb, rizikósan kellett vezetnie. „[A Lesmókban] jóval több kockázatot vállaltam – jelentette ki. – Ez volt az utolsó kör, és tudtam, hogy ott nagyon jó teljesítményt kell nyújtanom. Megpróbáltam, és bejött.”

Verstappen a második pozícióban végzett, így a büntetése miatt a hetedik pozícióból kezdi meg a versenyt. A holland versenyző úgy véli, amit most elbuktak az időmérőn a beállításokkal, azt vasárnap fogják visszanyerni.

– fogalmazott. – Úgy vélem, összességében jó kör volt, eddig élvezem a hétvégét. Holnap érdekes csata lesz. A rajtnál egyszerűen ki kell maradnom a bajból, aztán megkezdhetem a zárkózást.”

Sainz még eggyel hátrébb taszíthatta volna Verstappent a rajtrácson, de ez nem sikerült neki Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Q3 első körei után Sainz még az élen állt, ám végül egykori és jelenlegi csapattársa is megelőzte. A 28 éves versenyző Leclerc-hez hasonlóan kockáztatott, mivel utolsó gyorskörében nem részesült a szélárnyékkal járó előnyökben.

„Jól sikerült az időmérő, remekül éreztem magam – kezdte. – A Q1-ben és a Q2-ben teljes gázzal mentem, a Q3-ban nem kaptam szélárnyékot. Ez két-három tizedembe került, de holnap úgyis a végéről rajtolok, úgyhogy ez semmin nem változtat. Nagyszerű kör volt, sok kockázatot kellett vállalnom, hogy kompenzáljam a szélárnyék hiányát.

Hozzá kell tenni, hogy Sainz szempontjából lényegében csak annyi számított, hogy megverje Lewis Hamiltont, ám Verstappent eggyel hátrébb taszíthatta volna a rajtrácson, ha előtte marad. A spanyol pilóta ugyanis erőforráselemek cseréje miatt a mezőny végéről indul, aminek nagyon nem örül.

„Fáj, hogy hátulról kell indulnom, hiszen nagyon versenyképesnek érezzük az autót – kesergett. – Bárcsak Charles-lal együtt az élen állhatnék, hogy megpróbálhassunk kettős győzelmet szerezni a csapatnak.”