Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull kiszemeltjét meglepte az óriási felhajtás

2022.09.07. 14:32

Azok után, hogy Oscar Piastri 2023-as helye hivatalossá vált, már egy újabb arc szerepel az átigazolási kérdések középpontjában. A Forma-1-es szuperlicenszre váró Colton Herta bevallotta, hogy az AlphaTauri megkeresése még őt is meglepte.

Az IndyCarban hétszeres futamgyőztes versenyző Pierre Gaslyt válthatja a Red Bull fiókcsapatánál, aki a sajtóhírek szerint Fernando Alonso helyére kerülhet az Alpine-hoz a pilótakeringő során. Ezekhez az átigazolásokhoz azonban – a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint mindenképpen – szükség van arra, hogy a 22 éves amerikainak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megadja a szuperlicenszet, amit önerőből nem lenne képes idén megszerezni a McLaren jelenlegi fejlesztőpilótája.

Herta jelenlegi csapattársa, Alexander Rossi óta az első amerikai pilóta lehet az F1-benForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Stacy Revere

Amellett, hogy egy amerikai versenyző részvétele tovább növelné a sportág népszerűségét, az FIA esetleges kivételezése azzal járhat, hogy a jövőben nem veszik olyan komolyan a fiatalok a Forma-3-as és a Forma-2-es világbajnokságot tudván, hogy máshogy is bejuthatnak az F1-be.

„Amikor hallottam az érdeklődésről, kissé meglepődtem, mert nem hittem, hogy [a McLarenen kívül] valaki más radarján is ott vagyok. A McLarennél mindenki nagyon elégedettnek tűnt a [júliusi] teszttel, és azzal, ahogy fizikailag és mentálisan felkészültem rá, szóval azt hiszem, ez segített. De ettől még meglepődtem, amikor az AlphaTauri érdeklődéséről először hallottam" – nyilatkozta Herta.

A júliusi, portimãói teszten nyújtott teljesítményével is felhívta a Red Bull figyelmétForrás: McLaren

Az IndyCarban az Andretti Autosport Hondáját vezető pilóta úgy gondolja, nem csak az FIA-n múlna a sorsa, amennyiben a jelenlegi sportágában több pontot lehetne kapni – ezt pedig szerinte a versenyképességét tekintve meg is érdemelne a sorozat.

„Megértem mindkét oldalt. Az FIA meg akarja védeni a létraszerű építkezését, hiszen azt akarják, hogy a versenyzők végigmenjenek a rendszerükön. De úgy vélem, az IndyCar több elismerést érdemel annál, hogy az F3 és az F2 közötti pontokat lehessen megszerezni – mondta Herta, majd hozzátette, nem tudja, mi történne közvetlenül azután, hogy megkapja a szuperlicenszet, ugyanis édesapját (aki szintén korábbi IndyCar-versenyző) arra kérte, segítsen neki kizárni a külvilág történéseit, amíg a szezon tart.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK