Cunoda Juki kiesése nagy figyelmet kapott a Holland Nagydíjon, mert úgy állította meg az elromlott Alpha Taurit, hogy a virtuális biztonsági autós fázis miatt ez kedvezett a győzelemért harcoló Max Verstappennek. Egyesek teljesen alaptalanul manipulációt sejtettek a háttérben, de ez pusztán amiatt képtelenség, hogy ilyesmiért kizárhatnák a Red Bullt a bajnokságból, márpedig a tetemes előny birtokában aligha kockáztatnának hasonló sportszerűtlenséget.
A sportfelügyelők az autó megállítása miatt lefolytattak egy vizsgálatot, de megállapították, hogy a csapat nem veszélyes kocsival engedte vissza. Megrovást adta viszont a japán pilótának, amiért meglazított biztonsági övvel vezetett, s mivel ez már az ötödik ilyen jellegű büntetése volt a szezonban, mindez azt jelenti, hogy a következő versenyen, a hétvégi Olasz Nagydíjon tíz hellyel hátrébb sorolják a rajtrácson az időmérőn szerzett pozíciójához képest.
A japán pilóta a rádión problémát jelentett, a csúszkáló autó miatt arra tippelt, hogy nem rögzítették rendesen az egyik kerekét. Később kiderült, a gondot a differenciálmű sérülése okozta.

Ami a Cunoda-féle közjáték utáni eseményeket illeti, később jött egy újabb, valódi biztonsági autós fázis egy másik rossz helyen megállt autó miatt, amelynél a Mercedes nem hívta ki Lewis Hamiltont friss gumiért, a Red Bull viszont megtette ezt Verstappennel, és a holland utána egyből visszaelőzte a britet.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondta, a szimulációjuk alapján a biztonsági autós fázisok nélkül Verstappen a Mercedesek mögé tért volna vissza az utolsónak tervezett kerékcseréjéről, és a cél előtt körülbelül 6 körrel érte volna utol az egykiállásos taktikán lévő Hamiltont. A fordulatok miatt a brit végül csak 4. lett.
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 5, 2022
Az Alpha Tauri hétfőn egy közleményben tiltakozott a rosszindulatú támadások ellen, amikből a a Red Bull vezető stratégájának, Hannah Schmitznek is jutott, és kiemelték, hogy a tisztességtelen vádak teljesen alaptalanok.