A Ferrari pilótája Verstappenhez hasonló gyorsasággal zárkózott fel a mezőnyben a belgiumi nyitókörben, ám a holland letépett sisakfóliája éppen a monacói jobb első fékhűtőjében akadt el, így a felmelegedett fékkel a Ferrari már a verseny elején bokszkiállásra kényszerült és visszaesett a mezőny végére. Leclerc ráadásul ennek is köszönhetően lépte túl (egy kilométer per órával) a megengedett bokszutcai sebességet az utolsó körökben, amikor a leggyorsabb körért járó plusz pontért küzdött, ez pedig végül ötmásodperces büntetésbe és egy pozícióba került számára.
Leclerc a Holland Nagydíj előtti sajtótájékoztatón nyilatkozott erről az esetről, és elárulta, szerinte tenni kéne valamit a sisakfólia eldobásának szabályozásával, mert már nem először akadtak problémái miatta. Korábban voltak törekvések arra, hogy a versenyzőknek a pilótafülkében kell tartaniuk ezeket a darabokat, ám ezeket a veszélyessége és a versenyzők panaszai miatt elvetették, így jelenleg a többség tulajdonképpen büntetlenül dobálja el őket.
„Szerintem jó lenne megoldást találni arra, hogy az autóban tartsuk a sisakfóliákat. Ebben a konkrét helyzetben valakinek az autójából szivárgott az olaj, én pedig semmit sem láttam, ahogy az előttem lévők sem – mondta Leclerc, aki nem érti, pontosan miért vetették el a korábbi szabályt, de szerinte más megoldást is ki lehetne találni, noha konkrét javaslata nem volt. – Ezért kellett az első adandó alkalommal, az egyenesben letépnünk a fóliát.
Így azon kaptam magamat, hogy fóliák repültek mindenfelé, márpedig egy pilóta ilyenkor nem sokat tud tenni.
Nyilván nem lehetek mérges Maxra, hiszen ez nem a pilóták hibája. De talán ki kellene találni egy módszert arra, hogy az autóban tarthassuk őket."