Vágólapra másolva!
Charles Leclerc úgy véli, hogy a Forma-1-nek jobb megoldást kell találnia az eldobott sisakfóliával kapcsolatos szabályozással, miután az ő Belga Nagydíját jelentősen befolyásolta Max Verstappen ezen felszerelése, amely beszorult a fékcsatornájába.

A Ferrari pilótája Verstappenhez hasonló gyorsasággal zárkózott fel a mezőnyben a belgiumi nyitókörben, ám a holland letépett sisakfóliája éppen a monacói jobb első fékhűtőjében akadt el, így a felmelegedett fékkel a Ferrari már a verseny elején bokszkiállásra kényszerült és visszaesett a mezőny végére. Leclerc ráadásul ennek is köszönhetően lépte túl (egy kilométer per órával) a megengedett bokszutcai sebességet az utolsó körökben, amikor a leggyorsabb körért járó plusz pontért küzdött, ez pedig végül ötmásodperces büntetésbe és egy pozícióba került számára.

Leclerc a Holland Nagydíj előtti sajtótájékoztatón nyilatkozott erről az esetről, és elárulta, szerinte tenni kéne valamit a sisakfólia eldobásának szabályozásával, mert már nem először akadtak problémái miatta. Korábban voltak törekvések arra, hogy a versenyzőknek a pilótafülkében kell tartaniuk ezeket a darabokat, ám ezeket a veszélyessége és a versenyzők panaszai miatt elvetették, így jelenleg a többség tulajdonképpen büntetlenül dobálja el őket.

„Szerintem jó lenne megoldást találni arra, hogy az autóban tartsuk a sisakfóliákat. Ebben a konkrét helyzetben valakinek az autójából szivárgott az olaj, én pedig semmit sem láttam, ahogy az előttem lévők sem – mondta Leclerc, aki nem érti, pontosan miért vetették el a korábbi szabályt, de szerinte más megoldást is ki lehetne találni, noha konkrét javaslata nem volt. – Ezért kellett az első adandó alkalommal, az egyenesben letépnünk a fóliát.

Nyilván nem lehetek mérges Maxra, hiszen ez nem a pilóták hibája. De talán ki kellene találni egy módszert arra, hogy az autóban tarthassuk őket."