Az FIA engedélyezi a DRS-t az utolsó kanyarban az egész Holland Nagydíj hétvégéjén

Forma-1, Holland Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
ZANDVOORT, NETHERLANDS - SEPTEMBER 05: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates as he drives into parc ferme during the F1 Grand Prix of The Netherlands at Circuit Zandvoort on September 05, 2021 in Zandvoort, Netherlands. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, hogy az F1-es autók a Holland Nagydíj egész hétvégéjén használhatják majd a DRS-t a zandvoorti 14-es, utolsó kanyarban, amely az a sajátossága, hogy döntött a kialakítása.

Az FIA megerősítette, hogy az idei Holland Nagydíjon az autók a célegyenesre vezető 14-es kanyarban használhatják majd a DRS-t. A hét elején derült ki, hogy az FIA a Holland Nagydíj első szabadedzésén kipróbálja a DRS használatát a Zandvoortban található utolsó, döntött kanyarban. Most azonban, hogy az FIA közzétette a zandvoorti pálya hivatalos térképét, amelyen a DRS aktiválási pontja közvetlenül a 14-es kanyar előtt található - más néven Arie Luyendyk Bocht -, úgy tűnik, hogy az FIA ezt az elrendezést a hétvége egészére megtartja.

Biztonsági kérdések akadályozták a DRS használatát 2021-ben

2021-ben az akkori versenyigazgató, Michael Masi a 14-es kanyaron keresztül, annak emelkedője miatt nem tartotta biztonságosnak az előzési segédeszköz használatát.

Ezért a tavalyi DRS-érzékelési zóna több száz méterrel később, a rajt-cél egyenesben kapott helyet.
Az FIA együléses versenyekért felelős technikai igazgatója, Nikolas Tombazis szerint a DRS visszahelyezése a 14-es kanyar elé elősegíti a szorosabb versenyzést, mivel az 1-es kanyar az elsődleges előzési hely Zandvoortban.

- magyarázta a Viaplay-nek.

- tette hozzá Tombazis.

Forrás