Vágólapra másolva!
Szerinte túllőtt a célon az FIA a pattogás enyhítését célzó szabálymódosításokkal. Egy másik istálló mérnöke attól tart, ezzel az élcsapatok előnye tovább nő jövőre.

A következő szezontól a padlólemezek szélét 15 mm-rel (1,5 cm-rel) magasabbra kell emelni az autók pattogásának csillapítása érdekében. Ez úgy enyhíti a problémát, hogy csökken a szívóhatás (minél közelebb fekszik az aszfalthoz a lemez, annál erősebben szippantja lefelé a kocsit), aminek túl nagy mértéke kiváltja a látványos, ugyanakkor a pilóták egészségét veszélyeztető jelenséget.

Mindez egy kompromisszum eredménye, mert az FIA még ennél is nagyobb, 25 mm-es módosítást szeretett volna, míg a csapatok elképzelése 10 mm volt.

Max Verstappen szerint a beavatkozással az FIA "túllőtt a célon."

Verstappen szerint felesleges volt ekkora volumenű változtatás Forrás: AFP/Mazen Mahdi

– mondta, utalva a Mercedesre. A már most életbe lépő változásról, nevezetesen a szigorúbb padlólemez-merevségi ellenőrzésekről úgy vélte, ez nem fog ártani a Red Bullnak, pedig a Mercedes pont ebben bízik.

A jövő évre meghozott változásnak ugyanakkor lehet egy kellemetlen mellékhatása az izgalmak szempontjából, amire az Alpine technikai igazgatója mutatott rá.

„Nekünk kisebb az aerodinamikai részlegünk, mint a három élcsapatnak, az övék egyszerűen nagyobb. A költségvetési plafon miatt talán 20 emberüket parkoltatják, akik vitorláznak vagy bringáznak, de könnyen visszahozhatók egy probléma megoldására" – közölte Pat Fry.

„Nekik remek hír a módosítás késleltetése, mert tudják, hogy a kisebb istállóknak kisebb a mozgástere a reagálással."

Vagyis könnyen lehet, hogy 2023-ban tovább nő a szakadék a Ferrari-Red Bull-Mercedes trió és az üldözők között.