A megbüntetett Verstappen pozitívan áll a hétvége folytatásához

Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen is seen in the paddock during the first free practice for the Belgian Formula One Grand Prix at Spa-Francorchamps racetrack in Spa, on August 26, 2022. (Photo by JOHN THYS / AFP)
Vágólapra másolva!
Noha a büntetése miatt a rajtrács végéről indulhat a vasárnapi futamon, a pénteki szabadedzéseken – különösen a másodikon – kiválóan teljesített a világbajnoki címvédő, így elégedetten értékelte a saját és az autója teljesítményét. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Belgium volt a legjobb döntés a büntetés bevállalására.

Óriási fölénnyel, közel egymásodperces előnnyel nyerte meg Max Verstappen a Belga Nagydíj második szabadedzését, ami annak ellenére törheti le a riválisai lelkesedését, hogy új motor beszerelése miatt a futamon csak a mezőny hátuljából fog indulni a tavalyi győztes. Igaz, mivel

rajta kívül még legalább öt pilótára vár büntetés,

ezért számára is lesz tétje a szombati időmérőnek, hiszen Spában sem mindegy, hogy a 15. vagy a 20. helyről rajtol el a Red Bull hollandja.

Max Verstappen 862 ezredes előnnyel nyerte meg a második szabadedzést Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

„Csak azt néztük, hogyan tudjuk a lehető legjobban beállítani az autót, és azt hiszem, amint a pályára hajtottunk, jól teljesítettünk – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak. – Vannak apróságok, amelyeket finomhangolni kell az autón, mint az egyensúly, de

Szerettem volna még több kört teljesíteni, de amikor elkezdett esni az eső, nem lehetett továbbmenni. Viszont elvileg ma volt a legrosszabb nap, hiszen holnap száraz időre számítunk."

Christian Horner a Skynak nyilatkozva rámutatott, hogy az idényben Spában szükséges az egyik legkisebb különbség az előzéshez, ezért döntöttek úgy, hogy most bevállalják az elkerülhetetlennek tűnő büntetést.

„Ránéztünk a naptárra, és úgy láttuk, a meglévő motorkészlettel nagyon nehéz lenne eljutni az év végéig, ezért megnéztük, milyen pályák jönnek – mondta. – Zandvoortban nem akartunk cserét [Verstappen hazai versenye és a nehéz előzési lehetőség miatt sem], Monzában nehezebb előzni, mint elsőre gondoljuk. Szingapúrban sem akarunk büntetést, Japánban is nehéz előzni.

– magyarázta Horner, majd hozzátette, hogy Sergio Pérez hátsó szárnyán támadt egy kis gond a hidraulikával, s mire azt kijavították, már nedves volt a pálya, így a mexikói eredménye nem reprezentatív.