A szezon elején az Alfa Romeo kivételével mindegyik csapat autójának tömege meghaladta a minimális értéket, több esetben 10-15 kilónyi „hájról" suttogtak. Hónapokkal később az Aston Martin és a Williams is lefogyasztott annyit az alkatrészek tömegéből, hogy elérték az optimális súlyt, de az Auto Motor und Sport információi szerint a nyári szünet előtti utolsó versenyen az Alpine 2, a Haas és a McLaren 3, a Red Bull 7, a Mercedes 8 kilónyi túlsúllyal küzdött. (A Ferrariról és az Alpha Tauriról nem jutottak információhoz, de a vörösök valószínűleg közel állnak a határértékhez.)
A német szaklap úgy értesült, hogy a Red Bull (valamint egy másik, meg nem nevezett csapat) a javulás érdekében új, könnyebb kasztnit készített, a Belga Nagydíjtól így elvileg sokat gyorsulhatnak. Ez nem olcsó mulatság, hiszen az új vázból többet kell legyártani.