Drága fogyókúra segíti a Red Bullt

Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Monacói Nagydíj 2022, szombat
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 28: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 28, 2022 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Új kasztnit építettek, amivel megközelíthetik a súlyhatárt, így sokat fognak javulni a pályán, ha teljesítik az FIA kötelező töréstesztes vizsgálatait. Eddig 7 kilóra álltak a minimális értéktől.

A szezon elején az Alfa Romeo kivételével mindegyik csapat autójának tömege meghaladta a minimális értéket, több esetben 10-15 kilónyi „hájról" suttogtak. Hónapokkal később az Aston Martin és a Williams is lefogyasztott annyit az alkatrészek tömegéből, hogy elérték az optimális súlyt, de az Auto Motor und Sport információi szerint a nyári szünet előtti utolsó versenyen az Alpine 2, a Haas és a McLaren 3, a Red Bull 7, a Mercedes 8 kilónyi túlsúllyal küzdött. (A Ferrariról és az Alpha Tauriról nem jutottak információhoz, de a vörösök valószínűleg közel állnak a határértékhez.)

A német szaklap úgy értesült, hogy a Red Bull (valamint egy másik, meg nem nevezett csapat) a javulás érdekében új, könnyebb kasztnit készített, a Belga Nagydíjtól így elvileg sokat gyorsulhatnak. Ez nem olcsó mulatság, hiszen az új vázból többet kell legyártani.

Könnyebb autóval versenyezhet a Red Bull a nyári szünet után Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

A Mercedes egyik csapattagja az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, ők nem készülnek hasonló lépésre,

mert az 2 millió euróba kerülne, ami a szűkös költségvetési mozgástérben és az infláció helyzet miatt nehezen kigazdálkodható.

Az új kasztniknak át kell menniük az FIA kötelező töréstesztjein a bevetés előtt, ami viszont ha megtörténik, a pályán értelemszerűen fontos tizedmásodpercekben lesz mérhető.

A Red Bull a jobb helyzetkihasználás révén az egyéni és a konstruktőri tabellán is jelentős előnnyel vezet a Ferrari előtt, a könnyebb autóval pedig tovább javulhatnak a lapjaik. Eddig az időmérő volt az egyik olyan terület, ahol a teljesítményük általában elmaradt a Ferrariétól, a könnyebb kocsi előnyös hatásai itt is megmutatkozhatnak.

A német szaklap ugyanakkor rámutatott, hogy a Belga Nagydíjtól a padlólemezek merevségére vonatkozó ellenőrzések szigorításával egyes csapatok autói potenciálisan ismét hízhatnak kicsit.