Társoldalunk:
Hírlevél

Drága fogyókúra segíti a Red Bullt

2022.08.23. 10:24

Új kasztnit építettek, amivel megközelíthetik a súlyhatárt, így sokat fognak javulni a pályán, ha teljesítik az FIA kötelező töréstesztes vizsgálatait. Eddig 7 kilóra álltak a minimális értéktől.

A szezon elején az Alfa Romeo kivételével mindegyik csapat autójának tömege meghaladta a minimális értéket, több esetben 10-15 kilónyi „hájról" suttogtak. Hónapokkal később az Aston Martin és a Williams is lefogyasztott annyit az alkatrészek tömegéből, hogy elérték az optimális súlyt, de az Auto Motor und Sport információi szerint a nyári szünet előtti utolsó versenyen az Alpine 2, a Haas és a McLaren 3, a Red Bull 7, a Mercedes 8 kilónyi túlsúllyal küzdött. (A Ferrariról és az Alpha Tauriról nem jutottak információhoz, de a vörösök valószínűleg közel állnak a határértékhez.)

A német szaklap úgy értesült, hogy a Red Bull (valamint egy másik, meg nem nevezett csapat) a javulás érdekében új, könnyebb kasztnit készített, a Belga Nagydíjtól így elvileg sokat gyorsulhatnak. Ez nem olcsó mulatság, hiszen az új vázból többet kell legyártani.

Könnyebb autóval versenyezhet a Red Bull a nyári szünet utánForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

A Mercedes egyik csapattagja az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, ők nem készülnek hasonló lépésre, mert az 2 millió euróba kerülne, ami a szűkös költségvetési mozgástérben és az infláció helyzet miatt nehezen kigazdálkodható.

Az új kasztniknak át kell menniük az FIA kötelező töréstesztjein a bevetés előtt, ami viszont ha megtörténik, a pályán értelemszerűen fontos tizedmásodpercekben lesz mérhető.

A Red Bull a jobb helyzetkihasználás révén az egyéni és a konstruktőri tabellán is jelentős előnnyel vezet a Ferrari előtt, a könnyebb autóval pedig tovább javulhatnak a lapjaik. Eddig az időmérő volt az egyik olyan terület, ahol a teljesítményük általában elmaradt a Ferrariétól, a könnyebb kocsi előnyös hatásai itt is megmutatkozhatnak.

A német szaklap ugyanakkor rámutatott, hogy a Belga Nagydíjtól a padlólemezek merevségére vonatkozó ellenőrzések szigorításával egyes csapatok autói potenciálisan ismét hízhatnak kicsit.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK