A 2022-es, forradalmi szabályrendszer legfőbb célja az volt, hogy a versenyzők a korábbiaknál könnyebben követhessék egymást a pályán. Mindez megvalósult, és idén jó néhány látványos, körökön át tartó csatát produkáltak a mezőny tagjai. A reguláknak azonban van egy, a versenyzők által nem kedvelt oldala is.
Már a szabályok bemutatása után is rengetegen panaszkodtak, hogy az autók túlságosan nehezek lesznek, ami ront a vezetési élményen. Ez olyannyira igaz, hogy az idény elején csak az Alfa Romeo érte el a minimumsúlyt, a többi istálló koncepciója ezt akkor még nem tette lehetővé az egyéb előírások miatt. Bár Max Verstappen összességében elégedett az új korszakkal, ezen mindenképpen változtatna, csak éppen ő sem tudja, hogy mi lenne a megfelelő orvosság.
Úgy vélem, egy fokkal könnyebb követni [egymást], szóval ez pozitívum
Nem sokkal később a jelenlévőktől megkérdezték, hogy ha tehetnék, min változtatnának a szabályrendszerben. Lance Stroll csatlakozott Verstappenhez, és ő is kiemelte, hogy a vezetési élmény szempontjából rendkívül fontos az autók tömege.
„Úgy gondolom, hogy a kocsik egyszerűen túl nehézzé váltak, és szeretném, ha ez a következő években javulna – jelentette ki. – Biztosan sok mindenen változtathatunk, illetve sok mindent jobban lehet csinálni, de nekem ez ugrik be, amin jó lenne javítani, hogy
az autókat kicsit fürgébbé, a vezetést pedig élvezetesebbé tegyük.”
George Russell egyetértett kollégáival, ám a brit pilóta rámutatott egy fontos tényezőre. A GPDA, vagyis a versenyzői szakszervezet társigazgatója hangsúlyozta, hogy a jelenlegi kereket között nem lehet szignifikánsan csökkenteni a versenygépek súlyát.
„Ahogyan Lance és Max is mondta, nagyszerű lenne, ha az autók könnyebbé válnának, de nem lehet mindent megkapni – fogalmazott. – Biztonsági okokból vagyunk nehezebbek. Szóval nem igazán tudok egyvalamit kiválasztani, mert túlságosan sok kompromisszumot kell kötni.”