Az FIA hivatalosan is elfogadta a 2026-ban bemutatkozó új F1-es motorformulát. Ennek köszönhetően hamarosan a Porsche csatlakozása is teljesen biztossá válhat.
Pont került az F1 hosszú ideje húzódó tárgyalássorozatának végére, és véglegesítették a 2026-os motorszabályokat. Pontosabban a RacingNews365.com értesülései szerint a megállapodás már hetek óta megszületett, de most a Motorsport Világtanács is ratifikálta a tervezetet, így most a részleteket is nyilvánosságra hozták.

Ahogyan arra számítani lehetett, az erőforrás felépítése nem változik meg alapjaiban, de részleteiben sok szempontból módosulni fog. Az egyik legfontosabb, hogy az előzetes híreknek megfelelően az MGU-H-t többé nem fogják használni. A módosított MGU-K viszont háromszor akkora teljesítményre lesz képes, mint a mostani változat. Az elektromos teljesítmény pedig összességében 350 kW-ra, vagyis 476 lóerőre fog nőni. A motor teljesítménye összesen több mint 1000 lóerő lesz.
A másik fontos változás az üzemanyagot érinti, amely 2026-tól kezdve száz százalékban fenntartható lesz, mivel az előállításhoz ugyanannyi szén-dioxidot fognak elhasználni, mint amennyit kibocsát. Ráadásul az autók immáron feleannyi üzemanyagot fognak fogyasztani, mint a 2013-as kocsik. Emellett fontos megemlíteni, hogy ezt az üzemanyagot akár utcai autókban is használhatják, ami új gyártók számára is vonzóvá teheti a sportágat.
Az FIA emellett igyekszik még költséghatékonyabbá tenni a sportágat, és korlátozni fogják a felhasználható tesztpadok számát, valamint a fejlesztésre szánt időt. A legfontosabb újítás pedig az erőforrást érintő költségplafon: ennek értelmében 2022 és 2025 között a gyártók évente legfeljebb 95 millió dollárt költhetnek el az új erőforrásra, 2026-tól pedig maximum 130 milliót annak továbbfejlesztésére.
„Az erőforrásokat érintő fejlett technológia, valamint a fenntartható szintetikus üzemanyag bevezetése összhangban van azzal a célkitűzéssel, hogy előnyöket biztosítsunk a közúti autósok számára, és teljesítsük a 2030-ra kitűzött célunkat a nettó karbonsemlegességet illetően – nyilatkozta Mohammed bin Szulajm, az FIA elnöke. – A Forma-1 jelenleg nagymértékben növekszik, és biztosak vagyunk benne, hogy ezek a szabályok építeni fognak a 2022-es módosításaink által hozott izgalmakra.”

A szabályok elfogadása szinte biztosan azt jelenti, hogy a Volkswagen csoport csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez. Különösen a Porsche áll közel ehhez, hiszen a stuttgarti márka nemrég újabb jelét adta annak, hogy hamarosan érkezik a bejelentés. Az Audi szintén beszállhat, és ha nem is feltétlenül 2026-tól, de később akár más gyártók is elkezdhetnek kacsintgatni a sorozat felé.