Vágólapra másolva!
Miután túl vagyunk a 2022-es szezon első felén, így összegyűjtöttük az öt legkiábrándítóbb teljesítményt nyújtó pilótát a mezőnyből, akik a vártnál jóval rosszabb eredményeket tudhatnak a magukénak. A kocka még fordulhat, hiszen csak a szezon első felén vagyunk túl, de a Magyar Nagydíjjal bezárólag eddig ez az öt plusz egy versenyző kullog a mezőny végén.

Daniel Ricciardo
Annak ellenére, hogy a 2021-es Olasz Nagydíjon - több mint nyolc év után - megszerezte a McLaren első győzelmét, Ricciardót a szezon során nagymértékben beárnyékolta Lando Norris, és ez a tendencia 2022-ben csak tovább romlott az ausztrál számára. Míg Norris követi az élbolyt az első hat pilóta mögött 76 ponttal, Ricciardónak csekély 19 pontja van, és ritkán jutott közel ahhoz, hogy Norrishoz hasonló tempót autózzon.

Daniel Ricciardo számára az utóbbi évek arról szóltak, hogy megtalálja a helyét a Red Bulltól való távozását követően. Forrás: NurPhoto via AFP/Alessio Morgese/NurPhoto/Alessio Morgese

Az ausztrál küzdelme azért, hogy megértse az MCL36-ot, nagyon távol áll a Red Bullnál töltött győztes napjaitól, ahol a szakma egyik legjobb késői fékezőjeként szerzett hírnevet.
Valójában olyan mélyre zuhantak Ricciardo részvényei, hogy a McLaren a pletykák szerint ki akarja vásárolni 2023-as szerződéséből, hogy honfitársával, Oscar Piastrival helyettesítse. Ha kikerülne a wokingi csapatból, úgy tűnik, hogy Ricciardo 2023-ban a legnagyobb valószínűség szerint az Alpine-nál köthet ki, akiknél 2019-ben és 2020-ban a Renault-köntösbe bújtatott autóval versenyzett.
Ám ha az Alpine úgy dönt, hogy mást keres a távozó Fernando Alonso helyére, egy katasztrofális 2022-es szezon a végét is jelentheti Ricciardo egykor ígéretes F1-es karrierjének.

Nicholas Latifi
Miután az első két F1-es szezonban az ex-csapattárs, George Russell hátterébe szorult, Latifi most azon kapja magát, hogy lemarad Alex Albon nyomában, aki remekül kezeli a Williams FW44-et, és gyakran az élmezőny autóival is felveszi a harcot.

Nicholas Latifit éri talán a legtöbb kritika, aki idén még egy pontot sem szerzett a Williams csapatának. Forrás: NurPhoto via AFP/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Nem úgy Latifi, aki továbbra is az egyetlen főállású F1-es pilóta, aki még pontot sem szerzett 2022-ben, és a sportban eltöltött két és fél szezonja alatt keveset tett, ami megvédené őt a sorozatos kritikáktól és támadásoktól, miszerint elveszi a helyet a többi, tehetséges pilótától.
A kanadai teljesítményének hiányát ellensúlyozhatják azok a milliók, amelyeket a Williamsnek hoz a helyéért cserébe, de mivel a grove-i alakulat biztosabb anyagi helyzetben van, mint Latifi első szerződtetésekor, a pilóta bankszámláján lévő összeg nem biztos, hogy elég lesz ahhoz, hogy megtartsa a helyét a csapatnál 2022 után.

Lance Stroll
Ricciardóval ellentétben Strollnak van talán a legbiztosabb helye az F1-es rajtrácson, köszönhetően annak, hogy milliárdos édesapja az Aston Martin csapat tulajdonosa. A Forma-1-ben eltöltött öt szezon során Lance nem bizonyult jövőbeli bajnoknak, és ez a tendencia 2022-ben is folytatódik.
A kanadainak mindössze négy pontja van azzal a 16-tal szemben amit csapattársa, Sebastian Vettel szerzett. Vettel az első két futamot kihagyta a Covid-19 megbetegedése miatt, és bejelentette, hogy az év végén visszavonul.

Vajon lenne-e helye Strollnak a Forma-1-es rejtrácson akkor is, ha nem az édesapja csapatánál versenyezne? Forrás: AFP/Brendan Smialowski

Stroll korántsem érte még el a karrierje csúcsát az F1-ben, de egyre több bizonyíték támasztja azt alá, hogy nem tartozik az Aston Martin legjobb pilótája közé, akit igazolhatnának a csapathoz. Továbbra is szembetűnő lehet ez a következő szezonban is, amikor egy újabb világbajnok érkezik Stroll mellé, Fernando Alonso személyében.

Cunoda Juki
Míg Cunoda kissé balesetveszélyesnek bizonyult 2021-es újonc évében, a japán elég gyorsaságot mutatott ahhoz, hogy a Red Bull még egy évre az AlphaTauri csapatához szerződtesse.
Ám a szezon viszonylag ígéretes kezdete után 2022 rosszul sült el Cunodának, aki az elmúlt hetekben pocsék formában van.

Cunoda Juki F1-es debütálását nagy várakozás előzte meg, ezzel szemben a japán nem tudja hozni a tőle elvártakat Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

A legutóbbi öt Nagydíjon a japán lecsúszott a pályáról Kanadában, Nagy-Britanniában ütközött csapattársával, Pierre Gasly-val, és a másik három futamon pedig a mezőny végén ért célba.
Az ilyen teljesítmény minden bizonnyal nem fogja elnyerni a Red Bull hírhedten teljesítmény központú vezetőségének a tetszését, de mivel a Red Bull F2-es utánpótlás-pilótái általában több esélyt is kapnak a Red Bulltól, így Cunoda még reménykedhet a 2023-as ülésben.

Pierre Gasly
Noha nem volt olyan katasztrofális szezonja eddig, mint csapattársának, Cunodának, Pierre Gasly teljesítménye jelentősen visszaesett a 2021-es évhez képest, amikor rendszeres pontokat szerzett, és kilencedik lett a pilóták világbajnokságában.
A bakui lemorzsolódással segített ötödik helytől eltekintve, a 2022-es év nagymértékben alulmaradt Gasly számára, aki úgy tűnik, egyelőre a megrekedt egy hullámvölgyben.

Pierre Gasly tehetsége nem kétséges, az viszont már annál inkább, hogy ezt meg tudja-e mutatni a Forma-1-ben?! Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

Mivel Sergio Perez és Max Verstappen legalább a következő két évre bombabiztos szerződéssel rendelkezik, így nincs közvetlen kilátás a Red Bullhoz való feljutásra, és az esetleges Alpine-hoz való szerződését pedig a Red Bull csapat főnökei meghiúsították, akik ragaszkodnak ahhoz, hogy Gasly szerződésében nincs kilépési záradék egészen a 2023-as szezon végéig.
Mivel Gasly 2017-es F1-es csatlakozása óta csak a Red Bull istállóban versenyzett az AlphaTaurin kívül, így a franciának talán újra kell kezdenie, és a nulláról felépíteni a karrierjét a Forma-1-ben.

+1 Mick Schumacher
Schumacher jelenléte ezen a listán nagyrészt annak köszönhető, hogy 2022-ben teljesen háttérbe szorult új csapattársa, Kevin Magnussen mögött, és kétszer is belekeveredett súlyos és költséges balesetekbe, amelyek minden bizonnyal felkeltették a Haas csapatfőnökének, Guenther Steinernek a haragját.

Mick Schumacheren hatalmas a nyomás, hiszen édesapjához hasonlítják, és azt a teljesítményt is várják el tőle Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport ImagesTel: +44(0)20 8267 3000email: info@motorsportimages.com/Andy Hone

Kanada után azonban figyelemreméltó felfutás következett Schumacher teljesítményében: a német megszerezte élete első F1-es pontjait a nyolcadik helyével Silverstone-ban, majd ezt követően egy remek, hatodik helyen zárt Ausztriában, ahol több körön keresztül küzdött Lewis Hamiltonnal.
Mivel még nem kötött szerződést a Haasnál vagy máshol 2023-ra, Schumachernek az idei év hátralévő részét arra kell használnia, hogy bebizonyítsa, hogy Nagy-Britanniában és Ausztriában nyújtott teljesítménye az új normális, nem pedig pusztán szerencsés véletlenek.
Forrás