Tudja, hogy több problémát kell megoldania a Ferrarinak, de a közelmúlt alapján bízik abban, hogy csapata felülkerekedik rajtuk. Reméli, hogy ismét szorossá tudja tenni a bajnokságot.
Enyhe kifejezés úgy jellemezni Charles Leclerc idényét, hogy csalódás: a Ferrari pilótája többször jó úton haladt a győzelem felé, de kétszer elromlott az autója, háromszor arcpirító stratégiai hiba áldozata lett, egyszer pedig ő maga hibázott és szállt bele a gumipalánkba.
A monacói versenyző más szemszögből is rávilágított a Ferrari idei feljavulására, és beszélt a problémák kezeléséről is.

„Mindenekelőtt, lenyűgöző látni, hogy végre ismét a győzelmekért harcolunk. Ugyanakkor nem hoztunk ki mindent a lehetőségeinkből, és ez nem jó. A szezon második fele még előttünk áll a felzárkózásra, remélem, sikerülni fog, én a maximumra törekszem. Az utolsó versenyek viszont nehezen alakultak" – ismerte el a BBC-nek.
„Tudjuk, mivel kell foglalkoznunk – jelentette ki. – Voltak problémák a stratégiával, a megbízhatósággal, és én is hibáztam vezetés közben."Nagyon keményen teperünk, hogy javuljunk a működőképességben és a taktikában. Minden egyes hiba után ugyanazon a folyamaton megyünk végig, próbáljuk kielemezni, honnan eredt a hiba, miért hoztunk rossz döntést.A hátránya 80 pont Max Verstappennel szemben, a szezonból kilenc futam van hátra. Megkérdezték tőle, mi ad neki reményt a folytatásra, és ő a Ferrari építkezési módszerét nevezte meg. Szerinte a mostani sorozatos problémák ellenére ez már bizonyítottan hatásos.

„Tudom, milyen kemény évekkel a hátunk mögött jutottunk el erre a szintre. És tudom, hogy azért sikerült, mert két éven át dolgoztunk az autó gyengeségeinek kijavításával. Vannak még hiányosságaink, ezeken dolgoznunk kell."De hiszem, hogy ha megint ilyen jól dolgozunk, ugyanolyan jól megoldjuk őket, mint a többi hiányosságot az előző két évben.Leclerc arra utalt, hogy 2019-ben a Ferrari még versenyeket nyert, majd visszasüllyedt a középmezőnybe és két éven keresztül egyetlen győzelmet sem aratott. Idén eddig négy sikernél járnak, bár az említett hibák nélkül természetesen jóval többnél is tarthatnának.