Verstappen két vb-címmel a markában megy a nyári szünetre

Forma-1, Magyar Nagydíj 2022, vasárnap, Red Bull, Adrian Newey, Christian Horner, Max Verstappen, Sergio Pérez
Adrian Newey, Christian Horner, Max Verstappen and Sergio Perez of Red Bull Racing after the Formula 1 Hungarian Grand Prix at Hungaroring in Budapest, Hungary on July 31, 2022. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Sosem látott fordítás kellene a Ferraritól a hátralévő futamokon a Red Bull megállításához. Azonban kilenc futam alatt arányosan nem kell akkora csodának történnie a fordításhoz, mint ami néhányszor már megtörtént az F1 történetében.

Nyolcvan pont. Kilenc futammal a vége előtt ekkora Max Verstappen előnye a 2022-es Forma-1-es világbajnokság egyéni pontversenyében a második helyezett Charles Leclerc előtt. A négyhetes nyári szünetet megelőző utolsó futamon, a Hungaroringen ugyanis a tizedik rajtkockából nyerni tudott a holland, a két Ferrari-pilóta pedig a csapat szörnyű gumistratégiája után még a dobogóra sem tudott felállni.

Ez a nyolcvanpontos előny sokkal nagyobb annál, mint amit bárki valaha is kiengedett a kezéből,

ez pedig úgy is sokatmondó, hogy 2010 óta minden korábbinál több pontot osztanak ki a versenyeken. Ilyen sok versennyel az év vége előtt még soha senki nem vezetett ekkora különbséggel a második előtt,

az idén már nyolc futamgyőzelemnél álló hollandnál pedig csak Sebastian Vettelnek és Lewis Hamiltonnak volt nagyobb előnye valaha is az élen.

2011-ben és 2013-ban is óriási fölénnyel állt a teljes második félévben a német, és nyerte meg könnyedén a vb-t. 2018-ban és 2019-ben Hamilton az utolsó verseny után növelte nyolcvan pont fölé az előnyét, 2020-ban pedig négy futammal a vége előtt érte el ezt a határt.

Arányosan nézve azonban Verstappen esetleges utolérése nem lenne példa nélküli. (A 10-8-6-5-4-3-2-1 pontos rendszerben)

2007-ben Lewis Hamilton két futammal a vége előtt 17 ponttal vezetett Kimi Räikkönen előtt, mégis a finn lett a világbajnok.

1986-ban Alain Prost fordított két verseny alatt tizenegy pontos hátrányból Nigel Mansell ellen a 9-6-4-3-2-1 egységet kiosztó rendszerben. 1976-ban James Hunt fordította meg Niki Laudával szemben a világbajnokságot – igaz, ehhez az osztrák súlyos égési sérülései okozta futamkihagyásai is kellettek. A jelenlegi pontrendszerben is találunk óriási visszajövetelt: 2010-ben Fernando Alonsónak 25 pont volt az előnye (az akkor negyedik helyen álló) Sebastian Vettel előtt a brazil és az abu-dzabi futam előtt, mégis a német lett a szezon nyertese.

Szóval nem teljesen reménytelen Charles Leclerc és a Ferrari helyzete, csak majdnem az. Nyolcvan pont kilenc futam alatt a mostani pontszámítás alapján könnyedén megszerezhető. A nyári szünetben azonban földöntúli változások kellenének a Forma-1 élmezőnyében ahhoz, hogy ne címvédés történjen 2022-ben.