A Red Bull hihetetlen feltámadást produkált a Magyar Nagydíjon, elsősorban Max Verstappen révén. A holland pilóta a tizedik helyről indulva tudta megnyerni a futamot, míg csapattársa, Sergio Pérez közvetlenül mögüle rajtolva végül az ötödik pozícióban látta meg a kockás zászlót.
A címvédő már a leintés utáni interjúk során is méltatta csapatát a remek stratégia miatt, most viszont újabb részletet osztott meg a nyilvánossággal. Kiderült, hogy a Red Bullnál eredetileg más gumikon akartak rajtolni, ami vélhetően katasztrofális döntés lett volna.
Szerintem ez megmutatta, hogy milyen gyorsan tudunk reagálni
Tekintve, hogy a verseny későbbi szakaszán Charles Leclerc borzasztóan lassúnak bizonyult a C2-es abroncsokon, a Red Bull remekül döntött a váltással. Maga a rajt ennek ellenére nem sikerült kifejezetten jól Verstappennek, ennek ellenére az első kört már a nyolcadik helyen zárta.
„Az első kanyarban óvatosnak kellett lennünk – idézte fel a futam kezdetét. – Kissé szerencsétlen módon bezártak, de a kanyar kijáratánál jó volt az elrugaszkodás, és előreléptem. Aztán a stratégiával kétszer is elévágtunk [a riválisoknak].
Szerintem jó volt a taktikánk, és még egy 360-as megpördüléssel is összejött [a győzelem].”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyancsak méltatta a stratégiai részleget, majd ő is elmondta, hogy a keményeken akartak rajtolni, ám mindkét versenyző rossznak érezte a tapadást, még a C4-eseken is. A futam későbbi szakaszában szintén fontos döntést kellett meghozniuk, illetve Verstappennek Pérez segítségére is szüksége volt.
„A lágyak sokkal tovább bírták, mint gondoltuk, és ezen a ponton a két kiállás mellett döntöttünk – magyarázta. – Lágyról közepesre, majd megint közepesre váltottunk. Számunkra az volt a verseny kulcsfontosságú pillanata, amikor láttuk, hogy Charles a keményekre vált. Amikor előkerültek a fehér oldalfalú abroncsok, azt gondoltuk, hogy van esélyünk, Checo pedig fantasztikus volt. Eltérő stratégián ment, és azonnal elengedte Maxot, hogy megérkezzen Charles mögé. Utána [Verstappen] megpördült, amivel még jobban felmelegítette az abroncsokat.”
Ami Pérezt illeti, a Francia Nagydíj után Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen kritizálta a mexikói pilótát, miután figyelmetlen volt. Horner azonban most védelmébe vette pilótáját, és úgy véli, szerinte a futam végén balszerencsés volt.
Helmuttal azon viccelődtünk, hogy Checo már el is ment nyaralni, de nézzük meg a verseny második felét!
Bár Russellt aligha érte volna utol, az tény, hogy Pérez mindössze 1,109 másodperccel zárt Sainz mögött, és Valtteri Bottas kiesése nélkül valóban megtámadhatta volna a spanyol versenyzőt. A 32 éves pilóta úgy érzi, az elmúlt időszakhoz képest jobban szerepelt.
Ilyen körülmények között sikerült valamivel jobb tempót produkálnunk, úgyhogy jó versenyünk volt