Vágólapra másolva!
Max Verstappen és Christian Horner is elmondta, hogy eredetileg kemény gumikon szerettek volna rajtolni a Magyar Nagydíjon, és csak a kivezető kör után döntöttek a lágyak mellett. A Red Bull csapatfőnöke szerint Sergio Pérezt a virtuális biztonsági autó fosztotta meg a dobogó esélyétől.

A Red Bull hihetetlen feltámadást produkált a Magyar Nagydíjon, elsősorban Max Verstappen révén. A holland pilóta a tizedik helyről indulva tudta megnyerni a futamot, míg csapattársa, Sergio Pérez közvetlenül mögüle rajtolva végül az ötödik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max

A címvédő már a leintés utáni interjúk során is méltatta csapatát a remek stratégia miatt, most viszont újabb részletet osztott meg a nyilvánossággal. Kiderült, hogy a Red Bullnál eredetileg más gumikon akartak rajtolni, ami vélhetően katasztrofális döntés lett volna.

Szerintem ez megmutatta, hogy milyen gyorsan tudunk reagálni

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgy terveztük, hogy a keményeken rajtolunk, de a kivezető körön a lágyak sem működtek. A csapatnak rugalmasnak kell lennie, mert mindent a kemény gumikra számoltunk ki, a gyors döntés pedig igazolja, hogy hiszünk magunkban.”

Tekintve, hogy a verseny későbbi szakaszán Charles Leclerc borzasztóan lassúnak bizonyult a C2-es abroncsokon, a Red Bull remekül döntött a váltással. Maga a rajt ennek ellenére nem sikerült kifejezetten jól Verstappennek, ennek ellenére az első kört már a nyolcadik helyen zárta.

Az első kanyarban óvatosnak kellett lennünk – idézte fel a futam kezdetét. – Kissé szerencsétlen módon bezártak, de a kanyar kijáratánál jó volt az elrugaszkodás, és előreléptem. Aztán a stratégiával kétszer is elévágtunk [a riválisoknak].

Szerintem jó volt a taktikánk, és még egy 360-as megpördüléssel is összejött [a győzelem].”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyancsak méltatta a stratégiai részleget, majd ő is elmondta, hogy a keményeken akartak rajtolni, ám mindkét versenyző rossznak érezte a tapadást, még a C4-eseken is. A futam későbbi szakaszában szintén fontos döntést kellett meghozniuk, illetve Verstappennek Pérez segítségére is szüksége volt.

A Red Bull stratégái is kellettek Verstappen győzelméhez Forrás: AFP/Jure Makovec

„A lágyak sokkal tovább bírták, mint gondoltuk, és ezen a ponton a két kiállás mellett döntöttünk – magyarázta. – Lágyról közepesre, majd megint közepesre váltottunk. Számunkra az volt a verseny kulcsfontosságú pillanata, amikor láttuk, hogy Charles a keményekre vált. Amikor előkerültek a fehér oldalfalú abroncsok, azt gondoltuk, hogy van esélyünk, Checo pedig fantasztikus volt. Eltérő stratégián ment, és azonnal elengedte Maxot, hogy megérkezzen Charles mögé. Utána [Verstappen] megpördült, amivel még jobban felmelegítette az abroncsokat.”

Ami Pérezt illeti, a Francia Nagydíj után Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója élesen kritizálta a mexikói pilótát, miután figyelmetlen volt. Horner azonban most védelmébe vette pilótáját, és úgy véli, szerinte a futam végén balszerencsés volt.

Helmuttal azon viccelődtünk, hogy Checo már el is ment nyaralni, de nézzük meg a verseny második felét!

– hangsúlyozta. – A VSC nélkül küzdhetett volna a dobogóért. Körönként egy másodperccel volt gyorsabb George [Russellnél] és Carlos [Sainznál]. A nyári szünet alatt pedig megnézzük, hogy mi ment félre nála az előző futamokon. Erősebben fog visszatérni.”

Bár Russellt aligha érte volna utol, az tény, hogy Pérez mindössze 1,109 másodperccel zárt Sainz mögött, és Valtteri Bottas kiesése nélkül valóban megtámadhatta volna a spanyol versenyzőt. A 32 éves pilóta úgy érzi, az elmúlt időszakhoz képest jobban szerepelt.

Ilyen körülmények között sikerült valamivel jobb tempót produkálnunk, úgyhogy jó versenyünk volt

– fogalmazott. – Ezen a futamon jobban éreztem magam, és remekül haladtam. Amikor visszatérünk, teljesítenünk kell.”