Vágólapra másolva!
Charles Leclerc nem érti, hogy miért váltottak kemény gumikra a Magyar Nagydíjon, amikor jól érezte magát a közepeseken. Carlos Sainz és Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke hangsúlyozták, hogy az autó tempója a hibáktól függetlenül is lassabb volt, mint amire számítottak.

Bár nem valamelyik Ferrari indulhatott a pole pozícióból a Magyar Nagydíjon, Carlos Sainz és Charles Leclerc így is győzelmi esélyekkel vágott neki a futamnak. Ebből aztán egynegyedik, illetve egy hatodik hely lett, többek között a Ferrari újabb stratégiai baklövésének köszönhetően.

Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Leclerc
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310339
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310442
F1 Grand Prix of Hungary SI202207310445
SZIJJÁRTÓ Péter; VERSTAPPEN, Max
Horizontal
Forma-1, Hungaroring
Forma-1, Hungaroring
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max
VERSTAPPEN, Max

Főleg a monacói pilóta esetében hoztak érthetetlen döntést, amikor a futam közepén keményekre váltottak, amit a többiek közül csak azok tettek meg, akik egy kiálláson voltak. Leclerc-nek még nem volt ideje rákérdezni a döntés hátterére, amely előtt jelenleg értetlenül áll.

Még nem tudom [mi történt]. Beszélnünk kell a csapattal, és meg kell értenünk, hogy milyen gondolat volt amögött, hogy a keményeket raktuk fel

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Úgy éreztem, hogy a közepeseken erősek vagyunk, és mindent kézben tartunk. Nem értem, miért váltottunk a keményekre. A rádióban mondtam, hogy nagyon jól érzem magam a közepeseken, és a lehető legtovább akartam menni. Nem értem, miért hoztunk más döntést.”

Mivel az első kiállások során Leclerc közepes helyett újabb közepes szettet kapott, egyszer még mindenképpen ki kellett állnia. A lágy vélhetően nem bírta volna ki, így abban a pillanatban valóban indokoltnak tűntek a C2-es abroncsok. A Ferrarinak tehát várnia kellett volna, de ők mindenképpen szerettek volna reagálni Max Verstappen egy körrel korábbi cseréjére.

Elégedett voltam a tempómmal, de mindenki csak a keménygumis etapra fog emlékezni, azon buktam el a futamot – folytatta Leclerc. – Húsz másodpercet vesztettem a bokszban, és további hatot a kemény abroncsokon.

Erről beszélni fogunk a csapaton belül, hogy fejlődjünk.”

Sainz egy fokkal jobban járt csapattársánál, hiszen ő Lewis Hamiltonéhoz hasonló stratégián volt, csak éppen jóval korábban állt ki, mint a brit pilóta. A spanyol versenyző hangsúlyozta, hogy az autó teljesítménye sem volt rendben.

Sainz az elrontott kerékcsere miatt nem tudta átugrani Russellt Forrás: AFP/Ferenc Isza

„Nem tudom, hogy stratégiailag mit csinálhattunk volna jobban, de azt ki tudom jelenteni, hogy a tempó rossz volt – kezdte. – A taktika mindig nehéz, mert ha egyik keveréken sincs meg a tempó, akkor az ember rendre küszködni fog. Két kiálláson is rajtavesztettem, és a vezetés után a harmadik helyért harcoltam, ami nagy kár volt. Ezt is a stratégiához kell sorolni? Nem tudom, egyszerűen csak lassúak voltunk. A pénteki tempónkkal összevetve valami nem stimmelt az autóval és a gumikkal.”

Ahogyan arra ő is utalt, Sainznak nem a taktika volt az elsődleges gondja, hanem az, hogy egyik kiállása sem sikerült jól. Különösen az első volt fájó, amikor nem tudták kihasználni, hogy a Mercedes szintén lassan cserélte ki George Russell kerekeit.

Az első miatt nem tudtam George alá vágni, onnantól kezdve csak próbáltunk versenyezni

– idézte fel. – Csinálhattam volna egy alávágást, de ez van. A kerékcserék egész évben rendben voltak, de néha akad egy-két kiállás, ami nem sikerül.”

Sainznak viszont a tempója sem volt meg, ez többször is bebizonyosodott a verseny alatt. Mindez különösen annak fényében érdekes, hogy pénteken még a Ferrari tűnt a futam toronymagas esélyesének, hiszen még a Red Bullnál is sokkal gyorsabbnak bizonyultak a versenyszimuláción.

Csapatként egyértelműen szenvedtünk – szögezte le a 27 éves versenyző. – Kicsit tanácstalanok voltunk, mert a pénteki nap alapján arra számítottunk, hogy jó lesz a versenytempónk, de egyértelmű, hogy az alacsonyabb hőmérséklet és a pálya állapotának változása miatt nem voltunk elég erősek. Valami történt a gumival és az autóval, amit ki kell elemeznünk. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak, és ezt meg kell vizsgálnunk.

Meg kell néznünk, hogy mit rontottunk el ezen körülmények között, és a nyári szünet után egy jobb csomaggal kell visszatérnünk.”

Az egy héttel ezelőtti Francia Nagydíjhoz hasonlóan Mattia Binottónak ezúttal is kemény kérdésekkel kellett szembesülnie a leintés után. A Ferrari csapatfőnöke csatlakozott Sainzhoz, és hangsúlyozta, hogy az autó nem működött jól.

A Ferrarinak nem sikerült megismételnie a pénteki tempóját Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

„Megpróbáljuk kielemezni, hogy mi történt ebben a néhány napban – mondta. – Az biztos, hogy most nem volt meg a teljesítményünk, akár közepes, akár kemény gumikat használtunk. Nem erre a teljesítményre számítottunk, az autó péntekhez képest nem ment jól az időjárási körülmények miatt. Tizenkét verseny után ez volt az első alkalom, hogy nem viselkedett jól. Nem működött annyira jól, mint reméltük és vártuk. Pénteken legalább volt tempóelőnyünk az ellenfelekkel szemben, most viszont nem.”

A svájci szakember azt is megpróbálta elmagyarázni, hogy Leclerc esetében miért döntöttek a kemény keverékek mellett. Binotto elismerte, hogy nem hoztak jó döntést, ennek ellenére méltatta az ezen a részlegen dolgozó csapattagokat.

Tudtuk, hogy a kemény abroncsokat nehéz lesz felmelegíteni, és tíz-tizenegy körig nem lesznek annyira gyorsak, mint a közepesek, de ebből harminc kör lett

– fogalmazott. – Azt hittük, hogy lesz szerepük a futamon, és jó pozíciót fognak jelenteni. Végül nem úgy működtek, ahogyan vártuk, amit ki fogunk elemezni. Néha hibázunk, de Iñaki [Rueda, a Ferrari főstratégája] és az egész csapat nagyszerű, és a teljes támogatásomat élvezik, mert bízom bennük.”