A 2014-ben bevezetett motorformula azonban véget vetett a Red Bull fölényének, ráadásul csapaton belül is új kihívót kapott Daniel Ricciardo személyében, aki végül meg is verte a bajnokságban. Vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy a 2015-ös idényben már a Ferrari színeiben láthattuk,
ezzel is példaképe, Michael Schumacher nyomdokaiba lépve.
Ebben az évben három versenyt is megnyert, többek között az érzelemdús Magyar Nagydíjat is. A rosszul sikerült 2016-os év után a Ferrari ütőképes autót épített, ám a Mercedes összességében még mindig egy picit gyorsabb volt, ráadásul vezetői és technikai hibák is hátráltatták.
Az igazi esély 2018-ban jött, amikor a Ferrari főleg motorfronton még egy szintet lépett. Azonban a Német Nagydíjon az élről autózva falnak ment az esőben, és ez később több szempontból is sorsfordítónak bizonyult. Onnantól kezdve Vettel hibát hibára halmozott, ráadásul a Ferrari fejlesztései is rosszul sültek el, így ismét kikapott Lewis Hamiltontól.
A következő két szezonban pedig mind a Ferrari, mind ő egyre lejjebb süllyedt. A Kimi Räikkönen helyére érkező Charles Leclerc nemhogy jobban megszorongatta, de meg is verte őt az összetettben, és csupán egyetlen futamot tudott nyerni Szingapúrban, azt is a csapat taktikájának köszönhetően.