Vágólapra másolva!
A korábbi kommunikációnak megfelelően a Haas komoly fejlesztéssel készül a Magyar Nagydíj hétvégéjére. Ezt azonban egyelőre csak Kevin Magnussen kapja meg, és a dán pilóta sem törheti össze az autót.

A mezőnyből most már hosszú ideje a Haas az egyetlen istálló, amelyik az idény eleje óta nem nyúlt hozzá komoly mértékben az autóhoz. Egészen mostanáig, hiszen ahogyan korábban is ígérték, a Magyar Nagydíjon már bemutatkozik az amerikai istálló új fejlesztési csomagja, de egyelőre csak az egyik pilótánál.

Ezen a hétvégén csak Magnussen kapja meg a Haas fejlesztéseit Forrás: AFP/Christophe Simon

Az újításokat egyelőre csak Kevin Magnussen kapja meg, vagyis Mick Schumachernek még a régi specifikációval kell mennie a Hungaroringen. A német pilóta ezt nagyrészt saját magának köszönheti, hiszen amellett, hogy eddig kevesebb pontot gyűjtött csapattársánál, többször összetörte az autót, amivel hátráltatta csapatát a fejlesztésekben. A balesetet egyébként most a dán versenyző sem engedheti meg magának.

Csak egy autón vannak fent a fejlesztések, és a tartalékok még ennél a kocsinál is nagyon szűkösek lesznek

nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke egy sajtóbeszélgetésen. – Minden későn érkezett meg, rengeteg balesetünk volt idén. Mindent felhasználtunk ahhoz, hogy azt az egyet elkészítsük, és későn is kezdtük. [Az újítás debütálását] Franciaországról [Magyarországra] halasztottuk. Az elején azt mondták, hogy Spáig már nem tudnak elkészülni, de mindenki keményen dolgozott, hogy legalább az egyik meglegyen Budapestre, hogy nyerjünk némi adatot, és aztán elemezhessük azt, amikor a szünet után újra nekivágunk. Ha nem működik, akkor mindig visszatérhetünk a korábbihoz. Van egy jó tervünk, az egyetlen probléma, hogy elég szűkösen állunk a tartalék alkatrészekből, még egy autóval is, úgyhogy ha bármi történik pénteken…”

Steiner nem fejezte be a mondatot, de ez esetben vélhetően Magnussennek is vissza kell térnie a régi autóhoz. A Haasnál egyébként arra számítanak, hogy az egyébként valójában természetesen mogyoródi pályán nagymértékben érződni fog a fejlesztés hatása, mivel a Hungaroringen rengeteget számít a leszorítóerő.

Tudjuk, hogy mennyivel nagyobb leszorítóerőt ad – folytatta az olasz szakember. – Van egy kalkuláció, hogy ennek mennyinek kellene lennie, és aztán meglátjuk, hogy [valójában] mennyi lesz. Azonban nem állok ki, és jelentem ki, hogy most ennek kellene történnie. Majd kiderül, hogy működik-e.”

Persze a történelem során már bőven elfordult olyan, hogy egy fejlesztés nemhogy nem vált be, de még visszalépést is jelentett,

ugyanakkor azért az kijelenthető, hogy ezen a hétvégén Magnussennek lesz nagyobb esélye egy jó szereplésre. Persze ettől még Schumacher tevékenysége is fontos lesz, ha másért nem, akkor azért, hogy összehasonlítsák a régi és az új specifikációt. Ez még akkor is hasznos, ha Steiner szerint hatékonyabb megoldás, ha az első, illetve a második szabadedzésen ugyanaz az autó megy eltérő alkatrészekkel, ahogyan azt a Francia Nagydíjon a McLaren is megtette Lando Norrisszal.

Schumachernek hamarosan rajtbüntetéssel is szembe kell néznie Forrás: Glenn Dunbar / LAT Images/Motorsport Images/Glenn Dunbar

Nehéz két autót [összehasonlítani – szögezte le az 57 éves szakember. – Ilyenkor tökéletesen lehet látni a leszorítóerővel kapcsolatos adatokat, és jó, hogy két különböző specifikáció fut ugyanazon a pályán. Ebből kiindulva meg lehet nézni, hogy mindez biztosítja-e azt az időbeli előnyt, amit kiszámoltunk, illetve amire a szimulátor alapján számítunk.”

Schumacher azonban nemcsak emiatt kerülhet hátrányba a közeljövőben Magnussennel szemben, hanem azért is, mert hamarosan ő is túl fogja lépni a megengedett limitet a különböző erőforráselemekből. Ennek következtében csapattársa legutóbbi versenyéhez hasonlóan a mezőny végéről fog rajtolni. A Haasnál bíznak benne, hogy erre nem az előzésre kevésbé alkalmas Hungaroringen, hanem inkább a nyári szünet utáni első hétvégén, Spa-Francorchamps-ban kerül sor.”

Nála is esedékes a motorcsere, de nem tudom pontosan, hogy ezt mikor fogjuk megtenni

– magyarázta Steiner. – Ellenőriznünk kell néhány dolgot, ám remélhetőleg elkerülhetjük, hogy ezt Budapesten kelljen megtenni. Ha nem kényszerülünk rá, akkor nem ott fogjuk megcsinálni. Ezt viszont nem tudom száz százalékra mondani, mert meg kell néznünk a motort, de jelenleg az a terv, hogy Spában [cseréljünk]. Azonban nincs több száz ilyen motor, úgyhogy nem akarom őket nyomás alá helyezni. Ez a Ferrari dolga, és szerintem ők igyekeznek a lehető legtöbbet megtenni azért, hogy ne egy sérült erőforrással menjünk pályára.”