Társoldalunk:
Hírlevél

Sainz megvédte Leclerc-t, szerinte előbb-utóbb Verstappen is fog hibázni

2022.07.26. 13:51

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint igazságtalan lenne megbélyegezni Charles Leclerc-t azzal, hogy hajlamos a hibázásra. Carlos Sainz szintén megvédte csapattársát, és kijelentette, előbb-utóbb Max Verstappen is el fog követni hasonlót.

Drámaian alakult Charles Leclerc számára a Francia Nagydíj, ugyanis a Ferrari pilótája az idény során harmadszor esett ki az élről. Most azonban nem az autó adta meg magát, hanem ő maga hibázott, amikor a 11-es kanyarban megpördült, és a falnak csapódott. Mivel ezután gond volt a pedáljával, nem tudott visszatérni a pályára, de ha ez sikerül is, legfeljebb a pontszerzésért harcolhatott volna.

A pályamunkások is próbálták vigasztalni az elkeseredett Leclerc-t

A monacói versenyző nem először rontott idén versenyen, hiszen az Emilia Romagna Nagydíj utolsó köreiben is eldobta az autót, csak akkor nagyobb szerencséje volt, és csupán 7 pontot vesztett. Korábban pedig jóval kisebb téthelyzetben is többször előfordult, hogy megingott, de Mattia Binotto szerint nem lenne helyénvaló megbélyegezni pilótáját.

Szerintem ez kissé igazságtalannyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke egy sajtóbeszélgetésen. – Nyilvánvalóan a határon vezetett, és ilyenkor előfordulhatnak bizonyos dolgok. Hogy miért történt, hogy van-e valami más [a háttérben]? Időt szánunk rá, hogy ezt megbeszéljük vele, és ítéletet mondjunk, de jelenleg nincs okunk hibáztatni őt. Biztos vagyok benne, hogy tanulni fog belőle. Láttuk, hogy Charles mindig is jól reagált arra, amikor hibázott. Egészen biztos vagyok benne, hogy erősebben és éhesen fog visszatérni Magyarországra.”

Leclerc-nek jó esélye lett volna a győzelemre, hiszen a Ferrari jó tempót produkált, és látszólag a gumikat is jobban kezelte a Red Bullnál. Mindezt persze ő nem sokáig tudta bizonyítani, de csapattársa, Carlos Sainz szintén igazolta az F1-75-ösben rejlő potenciált, miután az utolsó előtti helyről rajtolva úgy is ötödik lett, hogy nem volt sima versenye.

A tempó tekintetében jó hétvége volt, és az autó nagyon versenyképesnek bizonyult – jelentette ki Binotto. – Úgy vélem, ezt Carlos futama is megmutatta. Charles megszerezte a pole-t és vezette a versenyt. A tizenötödik körre szerintem gumikopás szempontjából előnybe kerültünk a Red Bull-lal szemben, és akkor Max [Verstappennek] ki kellett állnia. Meghosszabbíthattuk volna az etapot, és meg is hosszabbítottuk, ha azt nézzük, hogy Max akkor jött ki, amikor már szenvedni kezdett a gumikopás miatt. Charles körönként két-három tizedet nyert vele szemben, ami megint csak bizonyítja, hogy az autónk nagyszerű, és jól bánik az abroncsokkal.”

Természetesen Sainzot is megkérdezték, hogy mit gondol Leclerc hibájáról. A spanyol versenyző át tudja érezni csapattársa helyzetét, hiszen a szezon korábbi szakaszában ő is rontott, igaz, nem az élről dobta el az autót. A 27 éves versenyző biztos benne, hogy előbb-utóbb Verstappennel is történni fog valami hasonló. 

Sainz szerint mindent beleadnak, ami ezúttal Leclerc-nél vezetett hibáhozForrás: AFP/Christophe Simon

„Az egy trükkös kanyar – kezdte. – Csapatként egész hétvégén rendkívül gyorsak voltunk ott, azon a ponton nagyon erősnek bizonyultunk. Úgy vélem, idén mindent beleadunk az élmezőnyben, semmit nem hagyunk benne, és az ilyen hibák azért fordulhatnak elő, mert tényleg teljes erőbedobással megyünk. Őrületes, hogy mennyit kockáztatunk, hogy mennyire nyomjuk, én pedig már korábban is követtem el hibát versenyen. Ezt most Charles is megtette, és Max is meg fogja, szóval ez előfordulhat.”

Sainz életét nem a saját, hanem csapata hibája nehezítette meg, amikor az első kerékcsere lassú volt, ráadásul az érkező Williams elé engedték ki, amiért 5 másodperces büntetést kapott. Utána sikerült felkapaszkodnia a harmadik helyre, de nem sokkal azt követően, hogy megelőzte Sergio Pérezt, másodszor is kiállt. Sokak szerint erre egyáltalán nem volt szükség, és a Ferrari egy dobogót dobott el, ám Sainz ezúttal is kiállt a döntés mellett, sőt, részben magára vállalta a felelősséget.

A csapattal folytattunk egy [ilyenkor] jellemző beszélgetést – magyarázta. – Az ember két kiálláson van, de hirtelen rájön, hogy a negyedik vagy a harmadik helyen áll. Próbál végigmenni, a csapat pedig megkérdezi tőle, hogy ez sikerül-e neki. Én mondtam meg nekik, hogy nem hiszem, hogy ez lehetséges, de aztán megelőztem Checót, és tiszta pályán autóztam a harmadik pozícióban. Utána azt gondoltam, hogy próbáljuk meg megszerezni a dobogót, mert tudtam, hogy egy bokszkiállás harminckét másodpercembe fog kerülni. Végső soron több adattal rendelkeztek nálam, úgyhogy követtem a kiállásra vonatkozó utasítást. Biztos vagyok benne, hogy együtt majd kielemezzük, és elmagyarázzák nekem, hogy miért döntöttek így.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK