A Francia Nagydíj 19. körében az élen autózó Charles Leclerc kocsijának gázpedálja beragadt, s a monacói a falnak vezette a Ferrarit. Ez volt ennek a versenynek a legdrámaibb pillanata, s innentől kezdve az addig második helyen autózó holland Max Verstappené lett a győzelem, aki az összetettben is növelte az előnyét. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon George Russell végzett.
Nagy hőségben vette kezdetét az 53 körös száguldás a Francia Nagydíjon. A rajt pillanatában a levegő hőmérséklete 31, az aszfalton mért hőmérséklet 50 fok volt. A rajtnál az indító hosszan kivárt, úgy engedte el a mezőnyt, amely viszonylag simán vágott neki a küzdelemnek. Magnussen 7, Stroll 5 pozicíót javított az indulás után, de az élen nem sok izgalom történt, mert Leclerc és Verstappen simán eljött, azonban mögöttük helycsere történt. Russell azonnal megelőzte Norrist. Kisebb izgalmat csak az okozott, hogy Ocon megforgatta Cunodát aki ezzel visszaesett az utolsó helyre. A francia pilóta nem sokkal később 5 másodperces büntetést kapott.
Már a harmadik körben megindult a csata az élen Leclerc és Verstappen között. Egészen elképesztő volt, amit a két pilóta csinált egymással – szinte csak róluk szólt a csata. Az is világosan látszott, hogy Verstappen kocsija sokkal gyorsabb, azaz a Ferrari szinte csak a védekezésre kényszerült az élen haladva. Ráadásul Leclerc autójának teljesítménye fokozatosan esett vissza.

A 6. körben Verstappen kívülről akart elmenni Leclerc mellett egy gyors kanyarban, ami nem jött össze neki. A két éllovas mögött Lewis Hamilton autózott a harmadik helyen, de az ő hátránya csaknem 6 másodperc volt az élen haladó két pilótával szemben. A dobogó harmadik fokáért pedig Hamilton és Pérez vívott nagy csatát.
A 9. körben Magnussen révén megtörtént a verseny első kerékcseréje is, miközben a Ferrari mérnöke azzal biztatta Leclerc-t, hogy nagyon jól megy. A monacói ezzel nem volt feltétlen elégedett, miközben óriási nyomás nehezedett rá holland vetélytársa részéről. Az igazi kérdés az volt, hogy – miközben még a verseny negyede sem telt el – kinek mennyi tartaléka volt az első kerékcsere előtt. Többen az egykiállásos taktikát választották, de ebben a nagy melegben ez is kockázatosnak tűnhetett.
A 16. kör végén Verstappen kerékcserére jött ki, s amikor visszatért, a 7. helyen érkezett vissza a mezőnybe. A kiállás alaposan átrendezett mindent, hiszen a holland rengeteget vesztett azzal, hogy kiment kereket cserélni.
Ezek után – teljesen váratlanul – a 19. körben drámai események történtek. Leclerc ugyanis az élről esett ki, s ütközött neki a falnak. Szinte biztos volt, hogy a gázpedálja beragadt, az autó túlkormányzottá vált.
Charles Leclerc team radio after his crash pic.twitter.com/26VijY8b5a
— duslé | F1 & WEC fan (@dusle17) July 24, 2022
A monacói csalódottan vette tudomásul a technikai hibát. A rádióban közölte, hogy megint a pedállal lehetett gond. Pár másodperces fújtatás után beleüvöltötte a rádióba, hogy „nem".
| Charles Leclerc team radio full audio:
— Ferrari News (@FanaticsFerrari) July 24, 2022
The pain in his voice as he says “NOOOOO!” pic.twitter.com/gMULYnSnif
Ekkor bejött a biztonsági autó, az élen Verstappen haladt, mögötte Hamilton volt a második.

A 21-22. körre megnyugodtak a kedélyek. Verstappen állt az élen, mögötte Hamilton csaknem 3 másodperc hátránnyal követte őt. A harmadik helyen Pérez haladt. A Ferrari mérnökei meg verhették a falba a fejüket: Leclerc kiesett, Sainz az 5. helyen autózott. Hamilton őrizte a második helyet, és ez neki – ismerve az évad eddigi eredményeit – tökéletesen megfelelt.

A verseny az élen nem hozott sok izgalmat, de Sainz lépésről lépésre jött fel, és a 31. körben már a negyedik helyen autózott. A nagy kérdés tehát az volt, hogy a Ferrari Leclerc kiesése után Sainz révén tud-e valamit még mutatni ezen a versenyen. Az ötödik helyen Russell, a hatodikon Alonso rótta a köröket.
Minden csendesebbé vált, mert Verstappen fokozatosan növelte az előnyét a második helyen autózó Hamiltonnal szemben. A 36. körben ez az előny már több mint 7 másodperc volt. Innentől kezdve biztosak lehettünk abban, hogy csak a holland hibája változtathat valamit a sorrenden.

Az aszfalt ekkor már 56 fokos volt, ez növelte a gumik kopását, éppen ezért nem lehetett tudni, mit hoz az utolsó 15 kör. Akár újabb kerékcserékre is sor kerülhetett, ugyanis az élen autózó Verstappen folyamatosan jelezte, hogy gondjai vannak a bal első gumival.
A 41. körben kisebb izgalmakat okozott, hogy Sainz nagy nehézségek után megelőzte Pérezt és ezzel már a harmadik helyre jött fel.
LAP 42/53
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
SAINZ IS PAST PEREZ!!!!
He's into P3, what a move after a quick battle with the @redbullracing driver#FrenchGP#F1pic.twitter.com/Jzj24Dj4qE
Ez tényleg látványos akció volt. Mivel az első hely kérdése eldőlt – Hamiltonnak nem volt esélye Verstappennel szemben –, a harmadik helyért ment a csata. Sainz kiment kereket cserélni, plusz le is kellett töltenie azt az 5 másodperces büntetést, amit korábban kapott. Mire visszajött, már csak a 7. helyen autózott. Ezt idegesen vette tudomásul, s a csapatrádión értetlenségét fejezte ki, hogy miért kellett neki kiállnia. Igaza volt, mert egy nagy előzés után rendelték ki a kerékcserére, s ezzel egy dobogós helyet dobtak a kukába.

Nem sokkal a verseny vége előtt bejött a virtuális Safety Car, amelynek kiállása után a negyedik helyen álló Russell megelőzte az elalvó és harmadik helyen autózó Pérezt. Ez volt a Francia Nagydíj utolsó izgalmas momentuma, mert innentől kezdve Verstappen nyugodtan autózgatott az első helyen, mögötte Hamilton és Russell következett. A verseny végéig nem változott ez az állás, így a holland egy ölébe pottyant győzelemmel nyerte meg a versenyt. A holland a 62. Francia Nagydíjon aratta idei hetedik győzelmét. A Ferrari nem tudott a dobogóra állni, Hamilton meg boldog lehet a második helyével.
A világbajnokság következő futamát egy hét múlva a Hungaroringen rendezik meg.