Társoldalunk:
Hírlevél

Leclerc elismerte, saját hibájából került óriási hátrányba a bajnokságban

2022.07.24. 18:52

Charles Leclerc bevallotta, hogy saját hibájának következtében esett ki a Francia Nagydíjról. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elmagyarázta, hogy mi volt a gond a pedállal, és ő, valamint Carlos Sainz is kiállt a maranellóiak stratégiája mellett.

A Francia Nagydíj ismét katasztrofálisan alakult a Ferrari számára, hiszen Charles Leclerc az élről adta fel a futamot, míg Carlos Sainz esetében nem mentek simán a kiállások, és a stratégia terén is volt vita. Ennek következtében az egyéni és a konstruktőri pontversenyben is jelentős hátrányba kerültek Max Verstappennel, illetve a Red Bull-lal szemben. 

Leclerc ezúttal saját hibájából esett ki az élről - galériaForrás: AFP/Christophe Simon

A monacói pilóta számára jól alakult a verseny, hiszen miután visszaverte a címvédő próbálkozását, egyre jobban kezdett elhúzni tőle, majd ellenfele ki is ment kereket cserélni. Nem sokkal később azonban a Ferrari megpördült, és a falnak csapódott, Leclerc pedig nem tudott kievickélni onnan, így fel kellett adnia a futamot. A 24 éves versenyző magára vállalta a felelősséget.

Hibáztam – ismerte el a Sky Sportsnak. –Ahogyan mondogattam, pályafutásom csúcspontján vagyok, és ha továbbra is elkövetem ezeket a hibákat, akkor nincs értelme ilyen magas szinten teljesíteni. Túl sok pontot veszítek. Imolában hetet, itt pedig huszonötöt [buktam], mert őszintén szólva most a miénk volt a legerősebb autó a pályán. Ha év végén harminckét ponttal veszítjük el a bajnokságot, akkor tudni fogom az okát. Ez elfogadhatatlan, az elejét kell vennem az ilyesminek. Megpróbálok elemezni.”

Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a mostani 25 pont Verstappenhez képest valójában 32, már ha elfogadjuk, hogy tényleg Leclerc nyert volna. A monacói pilóta egyelőre nem teljesen érti az okokat, de hangsúlyozta, hogy ilyesmit nem szabadna elkövetnie.

Ez [a megpördülés] elég furcsa volt – folytatta. – Az én szempontomból hiba volt, amit ki kell elemeznünk. Túlságosan próbáltam nyomni, és elvesztettem [az autó] hátulját, amellyel egész hétvégén küszködtem. Rosszkor követtem el hibát.”

Természetesen a Ferrari csapatfőnöke sem volt boldog a leintés után. Mattia Binotto megerősítette Leclerc szavait, de igyekezett hangsúlyozni a futam számukra pozitív aspektusait is, hiszen a kiesésig valóban jobbnak tűntek a Red Bullnál. 

Leclerc önkritikusan fogalmazottForrás: AFP/Eric Gaillard

„Nem a terv szerint alakultak a dolgok, de úgy gondolom, hogy a Red Bullhoz képest jó teljesítményt nyújtottunk a gumikezelés és -kopás terén – kezdte. – Tizenöt kör után Charles néhány tizedet nyert Maxszal szemben, akinek korábban ki kellett állnia. Mi meghosszabbítottuk volna az etapot. Hibázott, ami benne van, ahogyan megbízhatósági gondjaink is lehetnek. Azt mondtam Charles-nak, hogy megnehezítettük a saját életünket, de a jövőben szerintem sikeresebbek leszünk.”

Miután a falnak csapódott, Leclerc a gázpedálra panaszkodott, így azt lehetett hinni, hogy ismét előjött nála az ausztriai probléma vagy valami hasonló. Binotto azonban elmondta, hogy ez abban gátolta meg, hogy esetleg visszatolasson, és folytassa a versenyt, ám magában a megforgásban nem játszott szerepet.

Klasszikus vezető hiba volt – fogalmazott. – Ami a falból való visszatolatást illeti, van egy stratégia. Megvizsgáljuk a részleteket, de a motor valamiért nem reagált a gázadásra, ám ennek semmi köze a hibához.”

Bár Leclerc saját hibájából esett ki, ettől függetlenül a Ferrarit sem lehet megdicsérni, hiszen Sainz autóját illetően nem voltak a helyzet magaslatán. Előbb elrontották a kerékcseréjét, aminek következtében 5 másodperccel megbüntették, majd kisebb vita alakult ki a versenyző és a csapat között, hogy másodszor is kiálljanak-e. Végül megtették, Binotto szerint helyesen.

Nem gondoljuk, hogy ez volt a jó döntés, hanem biztosak vagyunk benne, hogy akkor ez volt a megfelelő választás – szögezte le. – Elfogytak a gumijai, szóval kockázatos lett volna elmenni a végéig. Nem gondoljuk, hogy lett volna elég tempója ahhoz, hogy kialakítsa az ötmásodperces különbséget. Volt egy büntetése, és azzal, hogy megállt, letöltötte, és a leggyorsabb körével szerzett egy [extra] pontot.”

Bár Sainz eleinte amellett kardoskodott, hogy kint maradhasson, ő is kiállt a csapat döntése mellett. A spanyol pilóta már az időmérő után is hangot adott annak, hogy a Ferrari szerinte túl sok bírálatot kap, és ezt most még inkább kiemelte. 

Sainz szerint jó volt a stratégiaForrás: AFP/Eric Gaillard

„Úgy vélem, a csapat idén jó munkát végez a stratégia terén – mondta. – Még mindig úgy gondolom, hogy a Ferrari túl sok kritikát kap olyasmiért, amiken más csapatok is keresztülmennek a bokszkiállásnál. Mindig megbeszélünk egy-egy stratégiailag nehéz pillanatot. Katasztrófa, amit egyesek állítanak rólunk. Nyitottak vagyunk, hogy megvitassuk ezeket. Igen, egy olyan előzés közepén voltam, amely miatt nem gondoltam, hogy az a megfelelő kör. Úgy voltam vele, hogy megkockáztatom, hogy kint maradok.”

Sainz a Sergio Pérez elleni manőverére utalt, aminek köszönhetően a mexikói versenyző elé került. Abban a pillanatban még úgy gondolta, hogy sikerülhet megtartania a harmadik helyet, de mostanra „száz százalékig biztos” abban, hogy a Ferrari jó döntést hozott.

Ha nem tudom megelőzni Checót, [már akkor] letöltöttem volna a büntetésem, de amikor elmentem mellette, arra gondoltam, hogy el tudunk-e húzni, és kialakítani az ötmásodperces különbséget, hogy aztán végigmenjünk ezeken a gumikon – magyarázta. – A számok azonban azt mutatták, hogy ez lehetetlen. Pozíciót veszthettünk volna Fernando [Alonsóval] szemben, de végül megszereztük az ötödik helyet és [megfutottuk] a leggyorsabb kört.”

Sainzot emellett a nap versenyzőjének választották, miután az utolsó előtti pozícióból idáig zárkózott. A 27 éves versenyző akár ennél is feljebb zárhatott volna, de abban biztos, hogy a győzelemre csak a büntetés nélkül lett volna esélye.

A győzelem nem, de egy dobogós helyezés meglehetett volna egy tökéletes futammal – vélekedett. – Ami a diadalt illeti, Max tökéletes volt, nem tudtuk volna megverni. Szép felzárkózás volt, a büntetés nélkül pedig a pole-ból vagy legalábbis az első sorból indulhattunk volna. A győzelem is elérhető lett volna, de a tizenkilencedik helyről rajtoltunk, és a bokszkiállásnak és minden másnak köszönhetően végül ötödik pozíció lett belőle, amit elfogadok.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK