Vágólapra másolva!
Hiába a remek pénteki tempója, Sainznak a futamon az utolsó sorból kell majd felzárkóznia. A vezérlőelektronika-csere mellett ugyanis az Osztrák Nagydíjon kigyulladt motorját teljesen újra cserélték a Ferrariján, így a halmozott büntetések miatt az időmérős helyezésétől függetlenül a rajtrács leghátuljára lesz sorolva.

Ugyan eredményesnek bizonyult az olasz istálló fejlesztése a Francia Nagydíjra, az ezzel elégedett Carlos Sainz számára mégis nehéz lesz a jó helyezés elérése a vasárnapi futamon. A Spielbergben kigyulladt F1-75-ösön ugyanis kénytelen volt a csapata kicserélni az erőforrásának egy részét. Azonban

péntekre még nem a teljes motort váltották újra, hanem visszatértek Sainz második erőforrásának használatára, és csak új vezérlőelektronikát és akkumulátort szereltek bele – ám előbbi így is tíz rajthelyes büntetést eredményez a spanyolnak.

Ahogy pedig Sainz tegnap már megrebesgette, ha már lúd, legyen kövér alapon a Ferrari úgy döntött, hogy mivel mindenképp hátrasorolják a pilótáját, ezért

szombatra a teljes motort kicserélték az autóján – az év során már a büntetést eredményező negyedikre.

A szezonban többször is megbízhatósági gondokkal küzdő csapat döntése érthető és kifizetődő lehet, hiszen a következő hétvégéken így kisebb eséllyel hibásodik majd meg az autó a silverstone-i futamgyőztes alatt, ráadásul Le Castellet nem az a hely, ahol szinte lehetetlen előzni, így Sainz akár a dobogó közelébe is felzárkózhat.

Sainz különösen a második gyakorláson remekelt: csapattársát, Charles Leclerc-t 101 századmásodperccel, a világbajnoki címvédő Max Verstappent pedig több, mint fél másodperccel múlta felül.

A szabadedzéseken látható tempója alapján tehát minden esélye meg is van az értékes pontok megszerzésére a spanyolnak, még úgy is, hogy a hosszabb etapokon nem volt annyira eredményes, mint egy körön.

A rajtnál viszont mindenképpen jó esélye lesz több helyet is javítania, hiszen a Ferrari egyik Franciaországba hozott fejlesztése a kuplungot érinti, ami biztosan segíti az autóik elindulását.

Ha tehát a Ferrari megtalálja a jó végsebességet és az optimális gumikezelési stratégiát a franciaországi hőségben (ami tavaly nem sikerült a csapatnak), akkor a pilótájukkal szembeni döntés mindenképpen egy érdekes versenyt vetít előre.

Az olasz istálló mellett pedig a Haas is úgy döntött, hogy az egyik pilótája autójába új erőforrást rak, így Kevin Magnussen Sainzhoz hasonlóan a rajtrács végéről indulhat el vasárnap.