Tovább folytatódnak az egymásra mutogatások a pattogás ellen hozott szabály miatt

Forma-1, George Russell, Mercedes, Francia Nagydíj 2022, péntek
France, Le Castellet, 2022-07-22. 2nd free practice session on the Paul Ricard circuit, for the French Formula 1 Grand Prix. Photograph by Xavier Duvot / Hans Lucas. France, Le Castellet, 2022-07-22. Seconde seance d’essais libres sur le circuit Paul Ricard, a l’occasion du Grand Prix de France de Formule 1. Photographie de Xavier Duvot / Hans Lucas. (Photo by Xavier Duvot / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner állítja, kizárólag „egy bizonyos csapat" kedvéért változtatnak év közben a szabályokon, egy meg nem nevezett csapatfőnök pedig már most odaadná a jövő évi vb-címet a Mercedesnek. A McLaren vezetője szerint azonban jó döntés az FIA-tól, hogy a biztonságot tartja szem előtt.

A Kanadai Nagydíjat megelőzően hozta azt a döntést a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy a szezon első felét leginkább befolyásoló pattogás ellen még 2022-ben kezdenek valamit.

A Belga Nagydíjtól kezdve mérésekkel döntik el, hogy melyik autó milyen ütemben pattog, és egy bizonyos határérték felett a padlólemez megemelésére kötelezik a csapatokat.

2023-tól pedig egy állandó megoldással kezelnék majd az idei szabályváltozások miatt létrejövő jelenséget, amivel az idén szenvedő istállóknak segíthetnek.

A Mercedes elmúlt esztendőkhöz viszonyított gyenge szezonkezdete ellenére Toto Wolff csapatával továbbra sincs összebarátkozva a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki nem ért egyet az FIA döntésével, és úgy véli, azt egyértelműen „egy bizonyos csapat" kedvéért hozták.

Vajon tényleg a Mercedes fellángolását eredményezik a szabálymódosítások? Forrás: Hans Lucas via AFP/Xavier Duvot / Hans Lucas/Xavier Duvot

„Úgy gondolom, hogy a probléma az, hogy a jövő évre orvoslásként tekintenek.

– utalt Horner a Sky Sportson nyilvánvalóan a Mercedesre. – Túl késő már, hogy ezt [a szabályt] meghozzák, hogy ilyen alapvető szabályokon változtassanak. Az elnök [Mohammed bin Szulajm] remélhetőleg helyesen cselekszik, összesíti az összes információt, és sikerül értelmes megoldást találnia."

A Red Bull főnöke szerint annak a „bizonyos csapatnak" azt kell tennie, amit az ő csapata – és több más istálló – is tett, és magától kellene megoldania a problémát ahelyett, hogy az FIA segítségét kérné.

– nyilatkozta a brit szakember. – A világ legtehetségesebb mérnökei vannak ebben a sportágban, és szinte garantálhatom, hogy ha jövőre visszatérünk, nem lesznek olyan autók, amelyekkel probléma lenne. Ráadásul már az elmúlt néhány versenyen is úgy nézett ki, hogy minden rendben van."

Az elmúlt években a Mercedesszel harcoló Horner (jobbra) tart attól, hogy a szabálymódosítások után ismét Wolffék kerülnek lépéselőnybe Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Dan Istitene - Formula 1/Dan Istitene - Formula 1

Azzal egyébként Wolff is egyetértett, hogy a Belga Nagydíjra időzíteni a szabályt rossz döntés volt: szerinte ha mindenképpen be akarták vezetni idén, akkor már a Kanadai Nagydíjon be kellett volna. Nem ért egyet viszont Red Bull-os kollégájával Andreas Seidl, a McLaren főnöke. A német szakember értékeli, hogy az FIA a biztonságot tartja fontosnak ebben a veszélyes sportágban.

„Örülünk az FIA döntéseinek ebben a témában. Amikor mindez elkezdődött a szabályzattal kapcsolatban, az FIA világossá tette, hogy a biztonságot tekinti elsődlegesnek. Nagyon fontos, hogy ezt kövessük" – mondta Seidl.

A Motorsport azonban egy meg nem nevezett csapatfőnököt is idéz, aki figyelmeztette a riválisokat, hogy a Mercedes saját állításai alapján a jövő évi szabályváltozások ismét a német istálló sikerkorszakát hozhatják.

„A változások rendkívül extrémek 2023-ra. A Mercedes állítása szerint 40 százalékkal több leszorítóerőt találtak a következő évre, ezért ők érthetően cselekvésre sürgették az FIA-t.

– tette hozzá.