A versenyek elejére nagy segítséget kap a Ferrari

Forma-1, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari, Osztrák Nagydíj 2022, szombat
16 Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, F1-75, action 55 Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, F1-75, action during the Formula 1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring circuit from 7th of June to 10th of July, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Gongora/NurPhoto) (Photo by Gongora / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A rajtokból eddig nem hozták ki a legtöbbet, a kuplungot érintő fejlesztéssel viszont javulhatnak. A frissítés nagyon jól jön az Alfa Romeónak is.

A rajtok nem tartoznak az idei Ferrari erősségei közé, a Red Bullok erősebbnek tűntek ezen a téren egész évben. Ha minden jól megy, az olaszok hamarosan változást érhetnek el: Carlos Sainz arról beszélt, felismerték, milyen zűr áll a háttérben, és a megfelelő módosításokkal kiküszöbölhetik azt.

– nyilatkozta Sainz. – És ez valószínűleg a mi motorunkat használó többi csapatot is érinti. Tudjuk, mi okozza a gondot, ezt szigorúan bizalmasan kezeljük és nem beszélünk róla. Nem úgy néz ki, hogy mindegyik rajtnál hátraesünk vagy ilyesmi, egyszerűen csak nem tudunk a legjobb rajtot kihozni ezzel az autóval."

A Ferrarik javulhatnak a rajtolásnál Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora/NurPhoto/Gongora

A Motorsport.com úgy értesült a csapat szóvivőjétől, hogy a kuplungon hajtanak végre változtatást, de arról nem osztottak meg részleteket, hogy a Ferrari autóiba beszerelik-e a frissítést ezen a hétvégén, vagy előbb csak az ügyfeleknek adják oda tesztelésre.

Az Alfa Romeo ugyanis a jelek szerint megkapja a lehetőséget:

az ő versenyzőik a szezonban több alkalommal szörnyen rajtoltak, így érthető, hogy örülnek a javulási esélynek.

„Végre új kuplunggal érkeztünk ide! Kipróbáljuk az edzésen. A Ferrari hosszabb ideje foglalkozott már vele – árulta el Valtteri Bottas. – Végre új elemek jöttek a kuplunghoz. Ez megakadályozza, hogy a korábban tapasztalt rezgések újra előforduljanak. Ez elég sokba került, általában pozíciókat vesztettünk a rajtoknál. A középmezőny nagyos sűrű, és ha valaki mögé beszorulunk 20 körre, az megnehezíti a helyzetünket. Remélem, innentől rendben leszünk."

Bottas az Alfa Romeóban Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

A finn azt mondta, elsősorban gyengén tapadó aszfalton küszködtek a rajtnál. Hozzátette, nála a csapatváltás is szerepet játszott a nem mindig jó elrguaszkodásnál.

„A kuplungkar kialakítása nagyon eltért attól, amihez a Mercedesnél hozzászoktam, ezért sokat kellett dolgoznunk vele. De egyre jobb a szerkezet. A rezgéseket maga a kuplung okozta, és ilyenkor nem egyenletesen kapják a nyomatékot a hátsó kerekek" – mondta.