Hiába a jelentős különbség, a Ferrari nem segíti Leclerc-t Sainzcal szemben

Forma-1, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari, Osztrák Nagydíj 2022, szombat
16 Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, F1-75, action 55 Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, F1-75, action during the Formula 1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring circuit from 7th of June to 10th of July, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Gongora/NurPhoto) (Photo by Gongora / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Bár a Ferrarin belül Charles Leclerc-nek sokkal nagyobb esélye van a világbajnoki címre, mint Carlos Sainznak, Mattia Binotto hangsúlyozta, hogy egyelőre egyik pilóta sem élvez előnyt csapaton belül. A Ferrari csapatfőnöke hozzátette, a két versenyzőnek nem egymással kell rivalizálnia.

Ha egy csapat a világbajnoki címért harcol, akkor a szezon felénél általában felmerül a kérdés, hogy a továbbiakban ki legyen az első számú pilóta, már ha ez nem tisztázódott korábban, mint például a Red Bullnál. Ha pedig ezt a csapatot Ferrarinak hívják, akkor különösen sokszor szóba kerül a téma, ismerve a csapat múltját.

Leclerc és Sainz látványos csatát vívott Ausztriában, de ezzel egymást hátráltatták Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora/NurPhoto/Gongora

Az idény első néhány futama után Charles Leclerc annyival jobban teljesített Carlos Sainznál, hogy sokak szerint a spanyol pilótát már akkor be kellett volna állítani csapattársa mögé. Ez nem történt meg, és a 24 éves versenyző pechsorozatának köszönhetően Sainz 11 pontra megközelítette őt, miután a Brit Nagydíj végén érthetetlen módon őt favorizálták Leclerc-rel szemben. Ausztriában viszont az egyszeres futamgyőztes kiesett, így ismét nagy hátrányba került házon belül. Innentől kezdve a Ferrari akár be is állhatna Leclerc mögé, minden lehetőséget megadva neki, hogy utolérje Max Verstappent, de ezt még mindig nem fogják megtenni.

A gyorsabbik autó élvez előnyt

nyilatkozta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke egy sajtóbeszélgetésen. – Úgy gondoljuk, hogy ez a legjobb dolog, amit tehetünk, a bajnokság ezen szakaszában mindenképpen. Ha a későbbiekben lesz olyan pilóta, akinek több lehetősége lesz, természetesen előfordulhat, hogy megpróbáljuk teljes mértékben őt priorizálni, de most nem ez a helyzet. Szóval ezzel meg kell birkóznunk, ezzel együtt elégedett vagyok, hogy ezt a két pilótát harcolni látom.”

A két Ferrari a silverstone-i versenyen és a spielbergi sprintfutamon is közvetlenül egymás mögé került, és utóbbi alkalommal kifejezetten látványos csatát is vívtak, ám közben hátráltatták egymást. Binotto ugyanakkor hangsúlyozta, pilótáinak nem egymással, hanem

a mezőny többi tagjával kell rivalizálniuk, ami az egyéni és a konstruktőri bajnokság szempontjából is célravezetőbb.

Először is minden egyes versenyen arra törekszünk, hogy maximalizáljuk a csapat pontjait – szögezte le a svájci szakember. – Biztos vagyok benne, hogy így a versenyzők lehetőségeit is maximalizáljuk azzal, hogy pontokat veszünk el [a riválisoktól]. Charles ellenfele nem lehet Carlos, Carlosé pedig Charles, hanem Max, Lewis [Hamilton] és a többiek.”

Binotto egyelőre nem hozta meg a sokak által szükségesnek vélt döntést Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Dan Mullan

Ismerve a Ferrari múltját, kifejezetten érdekes Binotto, illetve a csapatvezetés hozzáállása. A 2010-es Német Nagydíjon Felipe Massát emlékezetes módon arra utasították, hogy adja át a győzelmet Fernando Alonsónak. Bár ekkor kevesebb futam volt hátra, mint most, a versenyzők közti pontkülönbség is kisebb volt. Nem beszélve a 2001-es és a 2002-es Osztrák Nagydíjról, amikor Rubens Barrichellónak már az idény hatodik versenyén el kellett engednie Michael Schumachert közvetlenül a cél előtt. A legfrissebb példa pedig a 2019-es szezonkezdet, amikor a Ferrari immáron Binotto vezetése alatt többször is Sebastian Vettelnek próbált kedvezni Leclerc-rel szemben.