Nincs teljes biztonságban az F1-es mezőny legfiatalabb pilótájának ülése

Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2022, péntek
Yuki Tsunoda of Japan driving the (22) Scuderia AlphaTauri AT03 Red Bull RBPTH001 during the F1 Rolex Grand Prix of Austria 2022 on July 8th, 2022 in Zeltweg, Austria. (Photo by Alessio Morgese/NurPhoto) (Photo by Alessio Morgese / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Franz Tost elárulta, kizárólag Cunoda Juki teljesítményén műlik, hogy jövőre megtarthatja-e ülését. Az Alpha Tauri csapatfőnöke alaposan összeszidta a japán pilótát, miután nemrég saját csapattársával ütközött, de hozzátette, számára nem gond, ha egy versenyzővel vannak viselkedésbeli problémák.

Az Alpha Tauri nemrég megerősítette, hogy az aláírt szerződésnek megfelelően Pierre Gasly 2023-ban is a csapat versenyzője lesz. Arról ugyanakkor egyelőre keveset lehetett hallani, hogy mi a helyzet a másik üléssel, amelynek jelenleg Cunoda Juki a tulajdonosa.

Cunodának teljesítenie kell, ha meg akarja tartani az ülését Forrás: NurPhoto via AFP/Alessio Morgese/NurPhoto/Alessio Morgese

Azt sejteni lehetett, hogy a mezőny legfiatalabb versenyzőjének javulnia kell a néhány futamtól eltekintve csalódást keltő debütáló szezonjához képest. Ez meg is történt, és az első versenyeken jobban is szerepelt Gaslynál. Bár csapattársa azóta megelőzte őt a tabellán, ez lényegében teljes egészében betudható az Azeri Nagydíjnak, amikor Cunoda autóján elromlott a DRS. Az Alpha Tauri csapatfőnöke elárulta, hogy ha a japán versenyző megőrzi ezt a formát, akkor nem kell aggódnia.

nyilatkozta Franz Tost. – Ez rajta múlik. Ha jól szerepel, akkor marad, ha nem, akkor megy, ennyire egyszerű.”

Ahogyan mi is beszámoltunk róla, Helmut Marko nemrég elmondta, hogy Cunoda számára kerestek egy pszichológust, mivel minden apróságon fel tudja húzni magát, amit olykor a nagyközönség is hallhat. A Red Bull tanácsadója ekkor úgy fogalmazott, hogy a 22 éves versenyző az ő „problémás gyerekük”. Tost leszögezte, hogy ez önmagában még nem jelent neki problémát, sőt, ezeket a versenyzőket jobban szereti, mint azokat, akiknek a viselkedésében semmilyen kivetnivalót nem lehet találni.

Szeretem a problémás gyerekeket, mert ezek az igazi jó gyerekek, akikből ki lehet hozni valamit – magyarázta az osztrák szakember. – A szent életű gyerekeket nem szeretem. Juki még mindig a fejlődési folyamatban van.

Gyors, és a saját útját fogja járni, amihez kell egy kis idő.”

Cunoda a viszonylag jó kezdés után most már zsinórban öt pontszerzés nélküli futamon jár. Ausztriában saját elmondása szerint egyszerűen nem volt meg az autó tempója, illetve tapadása, saját teljesítményével ellenben elégedett volt. A Brit Nagydíjon viszont csak saját magát teheti felelőssé, amikor a Gasly elleni csata közben megcsúszott, és eltalálta csapattársát, megfosztva ezzel az Alpha Taurit a potenciális kettős pontszerzéstől. A leintés után Tost alaposan összeszidta pilótáját.

Cunoda saját csapattársával ütközött Silverstone-ban

„Természetesen az egy rémálom volt a csapat számára, mert a versenyzők a hetedik, illetve a nyolcadik helyen álltak – fogalmazott. – Tudtuk, hogy Silverstone-ban nehéz lesz, így ezek nagyon jó pozícióknak számítottak. Aztán Juki túlságosan türelmetlen volt, megpróbálta kifékezni Pierre-t, majd elvesztette az autó hátulját, és nekiütközött. A futam után azonnal behívtam Jukit az irodámba, és elmondtam neki, hogy ez egyáltalán nem járható út, és hogy fegyelmezettebbnek és türelmesebbnek kell lennie. Nem ez az első ütközés csapattársak között, és nem is az utolsó, láttunk már ilyet az F1 történetében néhányszor. Mindazonáltal ezt mindenképpen el kell kerülni.”