Újabb káros jelenség veszélyezteti az F1-es pilóták egészségét

Forma-1, Osztrák Nagydíj 2022, vasárnap, rajt
Start of the Formula 1 Austrian Grand Prix at Red Bull Ring in Spielberg, Austria on July 10, 2022. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel kicsit kormos arccal nyilatkozott az előző verseny után, és felhívta a figyelmet arra, hogy foglalkozni kell a tüdőre ártalmas fékporral. Az egyik új előírás felelős a problémáért, de hamarosan elkezdenek gondolkodni a megoldásán.

Az autók pattogásáról már tudjuk, hogy hosszabb távon komoly fájdalmakat okoz a versenyzőknek, elsősorban a hátukban. A hétvégi Osztrák Nagydíjon aztán egy másik potenciális egészségügyi problémára is fény derült, ami a tüdőbe kerülő fékpor.

Sebastian Vettel az arcán fekete kosszal úgy nyilatkozott, hogy „foglalkoznunk kell ezzel, mert az idei fékhűtők kialakítása olyan az első tengelyen, hogy az összes fékport az arcunkra fújja, és ez nem jó" – mondta a Skynak.

„Remélem, az FIA hamarosan foglalkozik az üggyel, mert ártalmas, és könnyen lehetne változtatni."

Mindez annak a változtatásnak a következménye, hogy az idei évtől a fékhűtőből távozó levegőt kötelező hátrafelé kivezetni, miközben korábban ügyes megoldásokkal úgy intézték a csapatok, hogy a kiáramló levegő egy részét egy kisebb járaton átfújták a kerék közepén és az oldalt távozott. Ez aerodinamikai előnnyel járt, ugyanakkor növelte a turbulenciát és rontotta az előzési lehetőségeket, ezért tiltották be.

A Motorsport.com úgy értesült, Vettel panaszát meghallották, az egyik sportszakmai bizottság következő ülésén terítékre kerül a téma. A szakoldal technikai elemzője, Matt Somerfield rámutatott, hogy 2022-től a féktárcsák méretének növelése is több por kibocsátásával jár.