Sebastian Vettel kicsit kormos arccal nyilatkozott az előző verseny után, és felhívta a figyelmet arra, hogy foglalkozni kell a tüdőre ártalmas fékporral. Az egyik új előírás felelős a problémáért, de hamarosan elkezdenek gondolkodni a megoldásán.
Az autók pattogásáról már tudjuk, hogy hosszabb távon komoly fájdalmakat okoz a versenyzőknek, elsősorban a hátukban. A hétvégi Osztrák Nagydíjon aztán egy másik potenciális egészségügyi problémára is fény derült, ami a tüdőbe kerülő fékpor.
Sebastian Vettel az arcán fekete kosszal úgy nyilatkozott, hogy „foglalkoznunk kell ezzel, mert az idei fékhűtők kialakítása olyan az első tengelyen, hogy az összes fékport az arcunkra fújja, és ez nem jó" – mondta a Skynak.Szénport belélegezni nem igazán egészséges.„Remélem, az FIA hamarosan foglalkozik az üggyel, mert ártalmas, és könnyen lehetne változtatni."
Vettel going for the 1950s F1 driver look, but with carbon dust
— Autosport (@autosport) July 11, 2022
The FIA will discuss changing brake duct designs after Vettel led concerns about carbon dust being blown in drivers’ faces #F1#AustrianGP#Autosportpic.twitter.com/uQ7VUYIT10
Mindez annak a változtatásnak a következménye, hogy az idei évtől a fékhűtőből távozó levegőt kötelező hátrafelé kivezetni, miközben korábban ügyes megoldásokkal úgy intézték a csapatok, hogy a kiáramló levegő egy részét egy kisebb járaton átfújták a kerék közepén és az oldalt távozott. Ez aerodinamikai előnnyel járt, ugyanakkor növelte a turbulenciát és rontotta az előzési lehetőségeket, ezért tiltották be.
A Motorsport.com úgy értesült, Vettel panaszát meghallották, az egyik sportszakmai bizottság következő ülésén terítékre kerül a téma. A szakoldal technikai elemzője, Matt Somerfield rámutatott, hogy 2022-től a féktárcsák méretének növelése is több por kibocsátásával jár.