Akár Leclerc győzelmébe is kerülhetett volna a másik Ferrari meghibásodása

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Osztrák Nagydíj 2022, futam
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc crosses the finish line to win ahead of Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen during the Formula One Austrian Grand Prix on the Red Bull Ring race track in Spielberg, Austria, during on July 10, 2022. (Photo by RONALD WITTEK / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrari főstratégája szerint Charles Leclerc győzelmét nemcsak a saját, hanem csapattársa, Carlos Sainz autójának meghibásodása is veszélyeztette. Iñaki Rueda elárulta, a spanyol pilóta megállása után fontos döntést kellett meghozniuk.

Charles Leclerc eddigi öt F1-es diadala közül talán a múlt heti Osztrák Nagydíjon aratott győzelmét szerezte meg a legnehezebben. A monacói pilóta gázpedálja az utolsó körökben nem működött tökéletesen, és nem ment vissza az eredeti állapotba, amikor a 24 éves versenyző elemelte a lábát róla. A világbajnokság második helyezettje utólag be is vallotta, hogy borzasztóan félt, hogy a győzelem helyett valami sokkal rosszabb következik számára.

Sainz autójának meghibásodása Leclerc győzelmét is veszélyeztette

Olyasmi, ami csapattársával, Carlos Sainzcal történt: a spanyol versenyző az 57. körben kényszerült kiállni motorhiba miatt. Már ez is éppen elég drámai volt a Ferrari és annak szurkolói számára, de a csapat főstratégája elárulta, hogy mindez Leclerc első helyét is veszélyeztette.

Carlosnak sajnos meghibásodott a motorja, amikor éppen [Max] Verstappent akarta megelőzni, és emiatt beküldték a virtuális biztonsági autót

jelentette ki Iñaki Rueda. – Ezen a ponton választanunk kellett: maradjunk kint a vadonatúj [kemény] gumikon, vagy jöjjünk be egy másik, újabb közepesért Charles-lal? Verstappenen nagyon régi kemények voltak, ami meggyőzött minket arról, hogy egy új közepes [szettet] tegyünk fel, mert biztosak voltunk benne, hogy ő is ezt fogja tenni.”

Így is történt, és bár a címvédő megközelítette Leclerc-t, megelőzni nem tudta. Az persze soha nem derül ki, hogy mi lett volna, ha a Ferrari nem hozza ki Leclerc-t, de az biztos, hogy a Brit vagy a Monacói Nagydíjjal ellentétben ezúttal nem döntöttek rosszul. Ráadásul a szerelők is hozzátették a magukét, ami a leintésnél kialakult különbséget látva kulcsfontosságú volt.

A bokszutcai csapatunk öt nagyon jó kerékcserét hajtott végre ezen a hétvégén, és az utolsó sem volt kivétel

– fogalmazott Rueda. – Újabb három másodperc alatti időt [produkáltak]. Még két verseny van a nyári szünet előtt, és teljesen motiváltak vagyunk, hogy a lehető legjobb eredményt hozzuk ki belőlük.”

Leclerc végül behozta az első helyre a Ferrarit Forrás: AFP/Ronald Wittek

Nem ez lett volna egyébként az első alkalom, hogy Leclerc pórul jár aktuális csapattársa kiesése miatt. A 2019-es Orosz Nagydíjon szintén jó esélye volt a győzelemre, ám Sebastian Vettel autójának meghibásodása, és az ennek következtében elrendelt virtuális biztonsági autó nagyon rosszul jött neki a Mercedesek ellen.

A tesztpilóta készül a bevetésre

A Ferrari tesztpilótája, Robert Svarcman szerdán Mugellóban tesztelte a tavalyi autót. A 2021-es Forma-2-es idény második helyezettje összesen 681 km-t tett meg az SF21-es volánja mögött, ami jó felkészülést biztosított neki a későbbi bevetésre. A Ferrari ugyanis legalább kétszer be fogja ültetni őt egy első szabadedzésre, miután legalább ennyi alkalommal minden istálló köteles lehetőséget adni egy fiatal versenyzőnek.

Svarcman Mugellóban tesztelt

Svarcman eddig orosz színekben versenyzett, ám ezt most nem teheti meg, hiszen a háború miatt az orosz pilóták csak semleges zászló alatt indulhatnak FIA-rendezvényen. Ő azonban ehelyett kihasználta azt, hogy Tel-Avivban született, így életében először izraeliként vett részt egy eseményen, és várhatóan a futamhétvégén is így fog tenni.