A Ferrari főstratégája szerint Charles Leclerc győzelmét nemcsak a saját, hanem csapattársa, Carlos Sainz autójának meghibásodása is veszélyeztette. Iñaki Rueda elárulta, a spanyol pilóta megállása után fontos döntést kellett meghozniuk.
Charles Leclerc eddigi öt F1-es diadala közül talán a múlt heti Osztrák Nagydíjon aratott győzelmét szerezte meg a legnehezebben. A monacói pilóta gázpedálja az utolsó körökben nem működött tökéletesen, és nem ment vissza az eredeti állapotba, amikor a 24 éves versenyző elemelte a lábát róla. A világbajnokság második helyezettje utólag be is vallotta, hogy borzasztóan félt, hogy a győzelem helyett valami sokkal rosszabb következik számára.
A tough break for Carlos Sainz #AustrianGP#F1pic.twitter.com/cEV04FoRzY
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Olyasmi, ami csapattársával, Carlos Sainzcal történt: a spanyol versenyző az 57. körben kényszerült kiállni motorhiba miatt. Már ez is éppen elég drámai volt a Ferrari és annak szurkolói számára, de a csapat főstratégája elárulta, hogy mindez Leclerc első helyét is veszélyeztette.
Carlosnak sajnos meghibásodott a motorja, amikor éppen [Max] Verstappent akarta megelőzni, és emiatt beküldték a virtuális biztonsági autót – jelentette ki Iñaki Rueda. – Ezen a ponton választanunk kellett: maradjunk kint a vadonatúj [kemény] gumikon, vagy jöjjünk be egy másik, újabb közepesért Charles-lal? Verstappenen nagyon régi kemények voltak, ami meggyőzött minket arról, hogy egy új közepes [szettet] tegyünk fel, mert biztosak voltunk benne, hogy ő is ezt fogja tenni.”
Így is történt, és bár a címvédő megközelítette Leclerc-t, megelőzni nem tudta. Az persze soha nem derül ki, hogy mi lett volna, ha a Ferrari nem hozza ki Leclerc-t, de az biztos, hogy a Brit vagy a Monacói Nagydíjjal ellentétben ezúttal nem döntöttek rosszul. Ráadásul a szerelők is hozzátették a magukét, ami a leintésnél kialakult különbséget látva kulcsfontosságú volt.
A bokszutcai csapatunk öt nagyon jó kerékcserét hajtott végre ezen a hétvégén, és az utolsó sem volt kivétel – fogalmazott Rueda. – Újabb három másodperc alatti időt [produkáltak]. Még két verseny van a nyári szünet előtt, és teljesen motiváltak vagyunk, hogy a lehető legjobb eredményt hozzuk ki belőlük.”

Nem ez lett volna egyébként az első alkalom, hogy Leclerc pórul jár aktuális csapattársa kiesése miatt. A 2019-es Orosz Nagydíjon szintén jó esélye volt a győzelemre, ám Sebastian Vettel autójának meghibásodása, és az ennek következtében elrendelt virtuális biztonsági autó nagyon rosszul jött neki a Mercedesek ellen.
A tesztpilóta készül a bevetésre
A Ferrari tesztpilótája, Robert Svarcman szerdán Mugellóban tesztelte a tavalyi autót. A 2021-es Forma-2-es idény második helyezettje összesen 681 km-t tett meg az SF21-es volánja mögött, ami jó felkészülést biztosított neki a későbbi bevetésre. A Ferrari ugyanis legalább kétszer be fogja ültetni őt egy első szabadedzésre, miután legalább ennyi alkalommal minden istálló köteles lehetőséget adni egy fiatal versenyzőnek.
.@ShwartzmanRob completes 130 laps at Mugello in an SF21
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 13, 2022
➡️ https://t.co/5RptMq4YjI#essereFerraripic.twitter.com/bdDlxQyqpr
Svarcman eddig orosz színekben versenyzett, ám ezt most nem teheti meg, hiszen a háború miatt az orosz pilóták csak semleges zászló alatt indulhatnak FIA-rendezvényen. Ő azonban ehelyett kihasználta azt, hogy Tel-Avivban született, így életében először izraeliként vett részt egy eseményen, és várhatóan a futamhétvégén is így fog tenni.