A Ferrari elárult egy titkot, mivel került közelebb a Red Bullhoz

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
01 Max Verstappen, Oracle Red Bull Racing, RB18, action 16 Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, F1-75, action during the Formula 1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring circuit from 7th of June to 10th of July, 2022 in Spielberg, Austria. (Photo by Gongora/NurPhoto) (Photo by Gongora / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto csapatfőnök szerint az olaszok lemaradása szinte eltűnt a csúcssebesség terén a Red Bullhoz képest. Ennek is köszönhette Charles Leclerc Ausztriában, hogy újra nyert.

Charles Leclerc életben tartotta a világbajnoki reményeit az Ausztriában aratott győzelemmel. A Ferrari pilótája határozottan erősebbnek tűnt a versenyen Max Verstappennél, többször megelőzte és ezúttal csapata sem hagyta cserben, így bízhat abban, hogy a nyári szünetig tovább farag a hátrányán, pláne annak fényében, hogy egy fejlesztéssel javultak az esélyeik a Red Bull ellen.

Mattia Binotto csapatfőnök beszélt arról, hogy Kanadában Leclerc, majd Angliában Carlos Sainz is megkapta a legújabb fejlesztésű hátsó szárnyat, amellyel javítottak az autó aerodinamikai hatékonyságán, ezáltal a tempóján.

Verstappen és Leclerc csatája Ausztriában Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora/NurPhoto/Gongora

„Az egyenesekben kétségtelenül hátrányban voltunk a Red Bullhoz képest, főleg a DRS zónákban. Sokat foglalkoztunk azzal, hogy a hátsó szárny nyitásának erőteljesebb hatása legyen. Az új légterelővel csökkent a lemaradásunk a végsebességben" – mondta az Autosportnak.

A szaklap hozzátette, a Ferrari tempója úgy javult, hogy a kisebb leszorítóerő mellett sem romlott lényegesen a gumikopás, amiben az olaszok egész évben általában jobbnak tűntek a Red Bullnál.

„Ausztriában gyorsan voltunk, és nem csak az autó miatt, hanem azért is, mert mindkét pilóta fantasztikusan állította be az autót, az egyensúlyát, remekül kiismerték és menedzselték a gumikat" – tette hozzá Binotto.

Ezt a fajta hátsó szárnyat azokon a pályákon használják, ahol átlagos mértékű leszorítóerőre van szükség, így például a soron következő helyszínen, a Francia Nagydíjon is nagy segítség lehet nekik a küzdelemben. Az utána következő Magyar Nagydíjon ellenben az átlagosnál nagyobb leszorítóerőt használnak a csapatok, így hozzánk rendszerint egy kicsit átalakított légterelővel érkezik a mezőny.