A szigorításra azért van szükség, mert néhány istálló kijátssza az FIA jelenlegi méréseit, és a padlólemez közepén található, leginkább egy deszkára hasonlító elem, a kopólemez bizonyos pontokon sokkal jobban deformálódik a megengedettnél, aerodinamikai előnyhöz juttatva az adott csapatot. Az Autosport értesülései szerint ráadásul akadnak, akik mozgó elemekkel is trükköznek, ám a Belga Nagydíjtól ez is lehetetlenné válik. A Mercedes főnöke üdvözölte a szabályváltoztatásokat, és kettéválasztotta a jelenséget.
Egyes csapatok olyan kopólemezzel rendelkeznek, amelynek [egy része] eltűnik, amikor az autó alja leér
– nyilatkozta Toto Wolff. – A kopólemezek jelentik a korlátot, hogy milyen mértékű kopás megengedett. Ha pedig ez csodával határos módon eltűnhet a padlólemezben, akkor az egyértelműen szabályellenes. A második dolog egy olyan deszka, amely elhajolhat, vagy szintén jobban elmozdul, mint amekkorának a tűréshatárnak lennie kellene. A tűréshatár egy milliméter, és ha egy deszka sokkal jobban elmozdul felfelé, akkor nyilván azzal is lehet teljesítményt nyerni. Szerintem az első [jelenség] Spára meg fog szűnni, a másodikat pedig majd a jövő évi szabályzatban tisztázzuk.”Az osztrák üzletember arra is célzott, hogy a módosítás igencsak rosszul érinthet bizonyos csapatokat. Természetesen az idei év két legjobb csapata, a Red Bull és a Ferrari került a figyelem középpontjába, ám előbbi csapatfőnöke szerint ők nem fognak bajba kerülni a változtatások miatt.
„Ez teljes baromság, szerintem itt összekeverjük a dolgokat – utalt kollégájának kijelentésére Christian Horner. – Nem is tudom, talán azokra az autókra utal, amelyek jelenleg a közelükben vannak.