Vágólapra másolva!
Az év legjobb időmérője lehetett volna az Osztrák Nagydíjé a Mercedes számára, ám végül mindkét pilóta balesetet szenvedett, így a kiváló tempó ellenére hátulról kell felkapaszkodnia George Russellnek és elsősorban Lewis Hamiltonnak a hétvége további részében. A két brit nem is volt elégedett, azonban ahogy Toto Wolff csapatfőnök, úgy ők is látják a pénteken tapasztalt pozitívumokat.

A Q1 és a Q2 alapján akár az első sorba kerülés sem tűnt reménytelennek a Mercedes számára az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, ám a Q3-ban előbb Lewis Hamilton, majd George Russell is falhoz vágta az autóját, így előbbi a tizedik, utóbbi pedig az ötödik helyen zárta a kvalfikációt. Hamilton elárulta, hogy azért is érinti fájdalmasan a hiba, mert végre esélyük volt harcolni a Ferrarival és a Red Bull-lal.

„Kicsit fáj ugyan, de jól vagyok.

– vallotta be Hamilton a Sky Sportsnak. – Sosem jó összetörni az autót, most ráadásul váratlanul a top 3-ért harcolhattunk volna. Nem tudom, mi történt, hirtelen megindult az autó hátulja a 7-es kanyarban. Nagy pozitívum, hogy ilyen közel voltunk [a két élcsapathoz], ám ilyen hátulról nehéz lesz harcolni [velük]. A holnapi sprintfutamon remélem, feljebb tudok zárkózni."

Csapattársa, George Russell szerencsésebb volt abból a szempontból, hogy ő már túl volt egy értékelhető gyors körön, aminél a hajrában az Alpine és a Haas pilótái sem tudtak jobban teljesíteni. Az ötödik hellyel ezzel együtt érthetően nem volt maradéktalanul elégedett a brit.

„Elnézést kérek a csapattól és a srácoktól a garázsban, ki kell vizsgálnunk a károkat. Meg lehetett volna a negyedik hely, mert egy tizeddel jobb körön voltam, mint korábban. Azt hittem, a harmadik helyre is lehet esély, de valószínűleg nem sikerült volna. Vannak pozitívumok is, hiszen a mi fejlesztéseink is beváltak, a Ferrari és a Red Bull pedig valószínűleg biztosra ment a padlólemezével, ez pedig kedvez nekünk – nyilatkozta Russell. –

Lewis szinte szárnyalt ma, én viszont talán nem jó irányban mentem el a beállításokkal, a futamra azonban jó a pozícióm. Jellemzően jobb a versenytempónk, mint az időmérős, és határozottan versenyben vagyunk az élbollyal. Fizikálisan rendben vagyok, azonban picit aggódom, hogy teljesen rendbe lehet-e hozni a kocsit."

A csapatfőnököt, Toto Wolffot is megkérdezték a felemás tanulsággal záruló időmérő után – az osztrák szakember inkább a pozitívumokat látja az elmondása szerint.

„Nem tudom, szerepet játszott-e a szél [a balesetekben], de nekik kettejüknek ettől még nem kellene összetörni egymást – mondta véletlenül Wolff, majd az utolsó szót a riporter segítsége után „magukat"-ra cserélte, és humorosan megjegyezte, hogy ebből az elszólásból jó címek lehetnek a közeljövőben. – Tíz hétvége után végre az élmezőnyben harcolhatunk, ilyenkor megtörténhet, hogy eldobja valaki az autót.

Belül szinte kirobbanok az örömtől, hogy ilyen jól ment eddig a hétvégén, pláne hogy Spielbergben általában szenvedni szoktunk. Nem vártunk ilyen előrelépést, de szép lassan megvannak a mérnökeink kiváló munkájának és a fejlesztéseinknek az eredményei, örülök, hogy ezt látom. Ha Sergiót [Pérezt] megbüntetik, George [Russell] a negyedik helyről indul, és Lewis is sokat előreléphet a sprintfutamon, ha kijön a tempókülönbség."

Wolff hozzátette, hogy szerinte senkinek nem szabadna kifütyülnie a pilótákat és éljenezni egy balesetük után [ahogyan azt a Verstappen-szurkolók Hamiltonnal tették], és reméli, összefog az F1 az ügy érdekében. Az osztrák azt is elmondta, hogy szerinte

Hamiltont nem befolyásolja az, hogy a versenymérnöke, Peter Bonnington nem tud jelen lenni Spielbergben,

és Marcus Dudley kiválóan fogja pótolni őt.