A csapatok számára talán legfontosabb téma a költségvetési plafon volt. Az elmúlt hónapokban világszerte elszabadult az infláció, és ez a Forma-1-re is komoly hatással van, az istállóknak váratlanul megnövekedtek a kiadásaik. Többen is megkongatták a vészharangokat, hogy amennyiben nem történik változás, lesznek olyan alakulatok, amelyek az utolsó futamokon nem indulnak el, hogy be tudják tartani a limitet.
Az FIA, a Forma-1, és a tízből kilenc csapat megszavazta, hogy 3,1%-kal növeljék meg a limitet.
Mindez azt jelenti, hogy a költségvetési korlát az erre a szezonra eredetileg meghatározott 140 millió dollár helyett 144,34 millió lesz. Hogy melyik istálló ellenezte a változtatást, arról egyelőre nincs információ.
Az utóbbi hetek másik forró témája az autók pattogása, illetve annak szabályozása volt. A Kanadai Nagydíj hétvégéje előtt az FIA kiadott egy technikai direktívát, amelyben rögzítette, hogy a jövőben hogyan fogják mérni mindezt. A legutóbbi tájékoztatás szerint ez a Francia Nagydíjtól lépett volna érvénybe, most azonban úgy döntöttek, hogy